{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.418 visninger | Oprettet:

Protac kugledyne {{forumTopicSubject}}

Er der nogen af jer der har den til jeres børn ?

hvordan er jeres erfaringer med den ?

min søn har fået den i DP plus en kuglepude fordi han er en meget urolig dreng.

han har været en del igennem i hans meget korte liv og er derved blevet en sensitiv dreng.

er der mon nogen der ved om man kan låne den gennem hjælpmiddels centralen og hvordan man gør det ?

til jer der gerne vil læse om den er her et link

http://www.protac.dk/kugledynen.aspx?ID=5

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækklipning+afskaffelse af klip. 1.400 kr.
  • Rengøring udlejlningssommerhus 750 kr.
  • Montering af opvaskemaskine 500 kr.
  • VVS udskiftning 1.500 kr.
  • Tømre 1.500 kr.
  • Stramning af vandhane 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Protac kugledyne
  • #1   15. sep 2012 Min kammerat har sådan en som han ikke kan undvære nu. Han elsker den, og har den med sig hvis han sover ude..

Den skulle få en til at føle sig mere tryg smiley

• #2   15. sep 2012 min søn fik den fordi han allermax en time til middag.

efter han har fået den sover han mellem 2 og 2½ time ! så den hjælper ham også.
    han har også fået sådan en pude og sidde på når han spiser, fordi han ikk kan sidde stille.

vi har så lånt det med hjem her til weekenden. og må sige at jeg er overrasket over vikning.
    han sidder stille under maden. han plejer at bruge mellem 30-45 min på at falde i søvn. idag brugte han 10 min ! så den virker.

men vi har desværre ikk 5000 kr til at købe det for. så skal have fundet ud af om vi kan få det bevilliget et eller andet sted fra.....

• #3   15. sep 2012 den skulle trykke på nogle punkter på kroppen, så man bliver mere rolig og tryg når man sover og derved giver en bedre søvn om natten

• #4   15. sep 2012 Hvis i skal låne den gennem kommunen, skal i være henvist fra lægen. Jeg kunne kun få bevilliget min fordi jeg har fået konstateret adhd

• #5   15. sep 2012 Man kan selv søge ved kommunen ang. Bevilling og de indhenter så selv læge oplysninger og snakker med forældrene om barnets behov og derfra vurderer om den kan bevilliges. Man kan ikke købe den selv og derefter søge om den ved kommunen. Og ellers kan den også lejes ved portal, så man kan afprøve den inden køb. Har selv bevilliget dem ved kommunen. Her var de en hjælp for mange:0)

• #6   15. sep 2012 * Portal=protac

• #7   15. sep 2012 På protac.dk kan du få en masse råd og hjælp til at søge den hjem igennem kommunen. Det gælder om du får beskreven alle din søns problematikker og hvad du ses den hjælper han, kontakt evt en ergoterapeut i kommunens hjælpemiddels visitation, jeg vil gerne hjælpe dig med ansøgningen hvis jeg kan jeg har flere gange søgt kugledyner dog til voksne. Send gerne en pb. smiley

• #8   15. sep 2012 Vi fik lov til at prøve en gennem sygehuset i Herning, men Hjalte ville ikke sove med den, tror han synes den larmer når man bevæger sig..

• #9   15. sep 2012 tak for svar.

min søn har ikk ADHD, men nogle helt andre problemstillinger.
    det har været så slemt at selvom han sov i en weekendseng hos DP måtte hun spænde ham fast med en barnevognsele ellers fik han ikk noget søvn ( ifølge aftale med DP pædago)

så håber at det her hjælper ham og håber vi kan få bevilliget en hjem til også.. det ville være super

• #10   15. sep 2012 jeg har det der hedder en kædedyne og det er meget bedre end en kugledyne da en med kugler kan give klaustrofobi og det gør en kædedyne ikk.. men vil da mene du kan få tilkendt en.. du kan søge om det i hvert fald og så vil jeg da næsten tro du kan få det.. smiley

• #11   15. sep 2012 okay..... hva er en kædedyne?

kugledynen fungere for min søn ihvertfald smiley han sover meget bedre med den. vi har som sagt lånt dem med hjem her i weekenden... og må sige at han er i meget bedre humør og balance når han sover med den

• #12   15. sep 2012 Den fungerer oss rigtigt godt for nogen smiley det er helt sikkert.

Den kædedyne jeg har er en dyne hvor der indeni er syer kæder på i alt 8 kg fast til selve dynen så der er en side af dynen hvor du kan mærke kæderne tydeligt og en anden side hvor de er mindre tydelige.. og du kan få den i mange vægtklasser.. smiley den er lige i størrelse som en almindelig dyne bare tungere smiley

• #13   15. sep 2012 En kædedyne larmer heller ikke og er mere fast så du har vægten fordelt lige over hele kroppen

• #14   15. sep 2012 nemlig Katja

• #15   15. sep 2012 okay.... vidste ikk der var flere forskellige... der kan man bare se....

men kan se på min søn at en kugledyne er det der hjælper ham. det er bare fantastisk og se ham få noget ordenligt søvn og være mere rolig i løbet af dagen.
    hans kuglepude er også bare super... nu kan han sidde stille under hans måltider smiley
    dejligt når man finder noget som kan hjælpe vores små poder smiley

Kommentér på:
Protac kugledyne

Annonce