800 visninger
|
Oprettet:

19. mar 2008 Følger: 81 Følgere: 80 Emner: 247 Svar: 8.537
At lege for sig selv.. {{forumTopicSubject}}
Nu er det sådan at jeg flere gange er stødt på folk der er meget facineret over Noah leger for sig selv, altså han kan sagtens sidde på gulvet i stuen, eller inde på sit værelse, og lege helt for sig selv, og vil helst ikke ha mor eller far blander sig...
Jeg er nu begyndt og undre mig over folk er så facineret over det, for det troede jeg nu var meget normalt...
Derfor vil jeg gerne høre jer herinde, kan jeres børn lege selv, og hvis dek an, hvornår startede de så med at lege for sig selv?
mar 2008
Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 2 Emner: 326 Svar: 3.400
mar 2008
Følger: 81 Følgere: 80 Emner: 247 Svar: 8.537
Jeg var bare begyndt at undre mig, fordi jeg jo bare gik ud fra det var meget normalt.. hehe..
Pernille - du kan tro jeg også er smadder glad for han kan lege selv... det gør det lidt nemmere at rydde op og lave mad ol...
mar 2008
Iben - ja, jeg har godt nok tænkt det samme mange gange... hehe.. Noah nyder også når vi leger sammen, og tit kommer han også og inddrager mig i legen, ved at vise mig hvad legetøjet kan, og sådan noget, men hvis han er gået på dit værelse, og har lukket døren, så det bedre vi holder os herude, for ellers bliver der bare ballade.. hihi..
feb 2009
Følger: 16 Følgere: 15 Babyer: 2 Emner: 98 Svar: 2.204
Det har holdt ved lige siden. Når vi er nogen steder, ved han hvor vi er og så blot leger selv. Han har aldrig gidet at pille i voksen ting, så derfor lader vi ham rende.
I dp er de begyndt at besøge børnehaven og hvor de andre i drenge banden mere er; uh det er farligt - store børn og en kæmpe legeplads - skulle være tæt på dp mor. Ja så var frederic væk, han skulle lege med de store og bare styrte rundt på legepladsen.
sep 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Babyer: 1 Emner: 394 Svar: 3.537
Emily har ALDRIG kunne lege selv! Hun har altid været meget opmærksomheds-hungrende, og har også fået den opmærksomhed.. Faktisk FOR meget opmærksomhed, og det har resulteret i at hun ikke kan finde ud af at lege selv :s
Det er max 10 min på en hel dag at hun laver noget selv.
Hun kan godt sidde og tegne ved bordet i stuen imens jeg laver noget andet, men det er også dét. Og ofte kræver det god overtalelse.
Hun kan sagtens gå udenfor og lege.. Men indenfor SKAL jeg være med. Så jeg prøver at lade være med at give Bella SÅ meget opmærksomhed for det er virkelig hårdt..
mar 2008
Også bliver han gerne der mellem 20 min og en time, for så lige at komme ud og vise hvad han har gang i derinde... Det er super skønt han er så glad for at lege selv, og for sit værelse...
Jeg synes det er rart atvide andre har børn der også sagtens kan lege selv... var bare begyndt at undre mig over om han virkeligt var SÅ speciel på det område.. hehe..
jan 2010
Følger: 12 Følgere: 11 Babyer: 2 Emner: 214 Svar: 2.187
sep 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Babyer: 1 Emner: 214 Svar: 2.339
du kan jo ikke underholde ham hele tiden.
Nu er min kæreste jo ikke et barn, men han er også typen der bare lige har brug for at være sig selv lidt, han spiller da sommetider et bil spil osv.. bare for at komme lidt "væk"
Jeg ville godt nok også blive lidt træt hvis jonathan begyndte at græde så snart jeg gik.
det er squ en dejlig unge du har synes jeg
mar 2008
Så kan sagtens forstå han har brug for at være sig selv... Slet ingen tvivl om det...
Også synes jeg jo os han er en super skøn unge.. han er bare så dejlig og så nem... kunne ikke ønske mig noget bedre...
Frygter dog at nr. 2 her bliver en rigtig lille djævle.. griner.. men nu må vi se... under alle omstændigheder er det dejligt Noah er så nem... især nu når jeg skal ha nr. 2, og ikke må løfte Noah min. 6 uger fra fødslen...
sep 2009
hihi, så sent som i dag sagde vores præst at nr 1 plejer at blive nem men nr 2 skulle blive en værre hystade
mar 2008
sep 2009
mar 2008
sep 2009
jun 2008
Følger: 34 Følgere: 36 Babyer: 1 Emner: 284 Svar: 4.428
Men fra hun var helt lille og kunne trille har hun også ligget meget med legetøj. Der var mange af de andre der konstant sad med deres babyer og var nærmest rystede når jeg lagde hende på et tæppe og sagde hvordan jeg bare kunne lade mit barn ligge, for de sad altid med deres barn. Som om de var meget bedre mødre og lige skulle hæve sig selv, men hun lå jo bare og legede og havde det fint og blev ofte sur hvis jeg sad med hende for så begyndte hun at vride sig og ville ned.
Deres børn hænger så automatisk på dem nu rigtig meget og ofte tænker jeg altså "Godt det ikke er mig" for jeg kan lave meget mere når hun er så selvstændig.
Det negative ved det er så hvis vi er ude og handle og jeg stiller hende ned fordi jeg lige skal have fat i noget så synes hun det er virkelig morsomt at løbe væk fra mig så hurtigt jeg kan imens hun skrald griner. En dag ude i Babysam løb hun væk men enden ender blindt, men det er en rigtig lang Babysam så hun kunne ikke rende ud men lod hende løbe og gemte mig og fulgte hende for at se hvor langt hun strakte sig før hun ikke turde mere og kiggede tilbage efter mig, men hun blev bare ved med at traske videre og gå ind i barnevognsafdelingen hvor hun slet ikke kunne se mig. Efter et kvarter på lur omme bag en reol og hvor jeg bare havde styr på hvor hun var uden at hun vidste om jeg stadig var i butikken gad jeg ikke mere, for det rørte hende tilsyneladende ikke så tog hende og så tog vi videre.
Så det negative i det synes jeg kan være at de ikke har problemer med at løbe væk. Altså ikke bliver panisk angst hvis de ikke står klinet op af deres mor, så sandsynligheden for at hun bliver væk vil nok være større.
Men tror allerede hun startede med at ville ligge selv og ikke gide sidde ved mig da hun var 3 mdr. Hun er til gengæld meget social og ekstremt kærlig
jun 2008
Følger: 34 Følgere: 36 Babyer: 1 Emner: 284 Svar: 4.428
mar 2008
At lege for sig selv..