Sammenbragt familie {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen
Vil lige høre jeres mening og trække lidt på jeres erfaringer
Jeg er alene med mine to lækre unger på 2 og 4 år - det har jeg været siden jeg var gravid med den bette - har et rigtig godt venskab og samarbejde med deres far - så ingen problemer der overhovedet
Jeg har haft en kæreste de sidste to år - og jeg elsker ham meget højt. Han er osse alene-far til en dreng på 11 år - han bor fast ved ham og ser meget sjældent sin mor.
Vi er begyndt at tale om at flytte sammen, men det er altså ikke lige let når der er børn involveret - jeg bor lidt nord for Aalborg og min kæreste i Hobro - så ligegyldig hvad er en af os nødt til at skulle flytte, og flytte børnene fra deres institution osv. Vi er blevet enige om at vi skal flytte til Hobro, og vi skal finde nået vi kan bo i allesammen.
Min bekymring er det med at skulle flytte børnene, for vil så nødig at det skal gøre dem utrygge, forvirrede og andet ..
Hvordan har jer andre som er flyttet med børn gjort rent praktisk ?
Hvordan har i forberedt børnene på flytningen? Og hvor længe før?
Jeg tænker at det skal være i dec. Der skal min datter alligevel skifte til børnehave, og min søn kan nå at få tid i den nye børnehave inden skolestart, og de vil ha hinanden at støtte sig til i den ny børnehave.
Hvordan har jeres børn reageret på at flytte?
Hvad gjorde i for at det skulle gå så smertefrit som muligt?
Inddragede i dem i at pakke ned/pakke ud - eller fik i dem passet imens ?
Jeg håber jeg kan trække lidt på nogen af jeres erfaringer osv. Da jeg meget gerne vil gøre det så nemt og trygt for dem som muligt
sep 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
mar 2009
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 1.160
Gør det hele tiden til noget positivt, sådan at det er noget de glæder sig til..
Derudover, ja så lad dem være med til det de vil være med til når i skal pakke ned eller pakke ud, tag dem evt med ud for at se på husene..
Og så vil jeg tro at der uanset hvad vil komme en reaktion.. De føler sig måske pludselig meget alene, da de er væk fra alle deres faste rammer, kammerater mm. Og giv dem god tid til at falde til i deres nye institutioner..
mar 2010
Følger: 34 Følgere: 33 Babyer: 2 Emner: 286 Svar: 5.164
aug 2011
Følger: 1 Emner: 18 Svar: 206
ville dog aldrig flytte i december, der sker så meget i den måned i forvejen, kan huske jeg selv flyttede i dec som barn og der var ikke meget julehygge over det, det fylder meget med ny børnehave og skole. så ville flytte i nov eller jan
sep 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
aug 2011
Følger: 1 Emner: 18 Svar: 206
mar 2010
Følger: 34 Følgere: 33 Babyer: 2 Emner: 286 Svar: 5.164
Det også derfor jeg påpeger de yngre
jul 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
I må undskylde, jeg blander mig her i jeres tråd.
Men jeg kan se at emnet er sammenbragte familier og jeg sidder netop og leder efter søde sammenbragte familier, der har lyst til at medvirke i et nyt TV-program, der vil vise at lykken også kan findes i sammenbragte familier og ikke kun er forbeholdt kernefamilierne.
Jeg vil derfor opfordre jer til at kontakte mig og høre nærmere om projektet, selvfølgelig helt uforpligtende.
Det bliver et godt program og det bliver sjovt for dem der skal være med
Jeg håber på at høre fra jer
Mange hilsner
Karen Ravnsted-Larsen
Tlf.: 2779 9192
Mail: karen.ravnsted@eyeworks.tv
Sammenbragt familie