{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.265 visninger | Oprettet:

Sammenbragt familie {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen smiley

Vil lige høre jeres mening og trække lidt på jeres erfaringer smiley
Jeg er alene med mine to lækre unger på 2 og 4 år - det har jeg været siden jeg var gravid med den bette - har et rigtig godt venskab og samarbejde med deres far - så ingen problemer der overhovedet smiley

Jeg har haft en kæreste de sidste to år - og jeg elsker ham meget højt. Han er osse alene-far til en dreng på 11 år - han bor fast ved ham og ser meget sjældent sin mor.

Vi er begyndt at tale om at flytte sammen, men det er altså ikke lige let når der er børn involveret - jeg bor lidt nord for Aalborg og min kæreste i Hobro - så ligegyldig hvad er en af os nødt til at skulle flytte, og flytte børnene fra deres institution osv. Vi er blevet enige om at vi skal flytte til Hobro, og vi skal finde nået vi kan bo i allesammen.

Min bekymring er det med at skulle flytte børnene, for vil så nødig at det skal gøre dem utrygge, forvirrede og andet ..

Hvordan har jer andre som er flyttet med børn gjort rent praktisk ?
Hvordan har i forberedt børnene på flytningen? Og hvor længe før?
Jeg tænker at det skal være i dec. Der skal min datter alligevel skifte til børnehave, og min søn kan nå at få tid i den nye børnehave inden skolestart, og de vil ha hinanden at støtte sig til i den ny børnehave.
Hvordan har jeres børn reageret på at flytte?
Hvad gjorde i for at det skulle gå så smertefrit som muligt?
Inddragede i dem i at pakke ned/pakke ud - eller fik i dem passet imens ?

Jeg håber jeg kan trække lidt på nogen af jeres erfaringer osv. Da jeg meget gerne vil gøre det så nemt og trygt for dem som muligt smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afmontering og rens af ventilationskanal, vådrum. Lejlighed øverst. 390 kr.
  • Hængsler på køleskab klikker/låser 700 kr.
  • Montering af væghængt skænk 700 kr.
  • Ophægning af maleri i beton væg 1.000 kr.
  • Fjernelse af buske incl rødder 1.000 kr.
  • Tilstoppet afløb i bad. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sammenbragt familie
  • #1   3. feb 2013 Og ja jeg ved godt det blev pisse langt smiley hehe

• #2   4. feb 2013 nu har jeg ikke selv stået i samme situation, men tror det er meget vigtigt allerede nu at begynde at snakke med dem om flytningen..
    Gør det hele tiden til noget positivt, sådan at det er noget de glæder sig til..

Derudover, ja så lad dem være med til det de vil være med til når i skal pakke ned eller pakke ud, tag dem evt med ud for at se på husene..
    Og så vil jeg tro at der uanset hvad vil komme en reaktion.. De føler sig måske pludselig meget alene, da de er væk fra alle deres faste rammer, kammerater mm. Og giv dem god tid til at falde til i deres nye institutioner..

• #4   4. feb 2013 Da jeg flyttede mine piger var de med ude og kigge på huset et par gange, de var der da jeg pakkede ned, blev passet da jeg flyttede og var med til at pakke ud smiley nu mine piger 1 og 2 år men jeg snakkede med dem en måned op til ca. Og jeg har INGEN reaktion haft mht flytningen smiley den kom først da de startede i dagpleje smiley

• #5   4. feb 2013 ville snakke med dem om det i god tid. to måneder før der skal flyttes, de kan ikke forholde sig til en flytning der først sker om et lille års tid.
    ville dog aldrig flytte i december, der sker så meget i den måned i forvejen, kan huske jeg selv flyttede i dec som barn og der var ikke meget julehygge over det, det fylder meget med ny børnehave og skole. så ville flytte i nov eller jan

• #7   4. feb 2013 Hvis jeg flytter i nov vil min datter skulle have en mdr i dagpleje det nye sted, inden børnehave-start ., og hvis det først blev i januar ville hun skulle have en mdr i børnehave i vores nuværende by - det er slet ikke optimalt .

• #8   4. feb 2013 måske hun kan få lov til at starte 14-30 dage før i børnehave eller blive det længere i vuggestuen når du nu ved så tidligt i flytter smiley

• #9   5. feb 2013 Dina..

Det også derfor jeg påpeger de yngre smiley Men Nena forstod godt hun skulle flytte, jeg sørgede for at holde det i sætninger hun vidste hvad betød som 'skal du bo her', 'Vil du have dit værelse her' sådan nogle ting.. du ved ligesom involverede hende (:

• karen L
    karen L Tilmeldt:
    jul 2013

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #10   11. jul 2013 Kære mødre.

I må undskylde, jeg blander mig her i jeres tråd.

Men jeg kan se at emnet er sammenbragte familier og jeg sidder netop og leder efter søde sammenbragte familier, der har lyst til at medvirke i et nyt TV-program, der vil vise at lykken også kan findes i sammenbragte familier og ikke kun er forbeholdt kernefamilierne.

Jeg vil derfor opfordre jer til at kontakte mig og høre nærmere om projektet, selvfølgelig helt uforpligtende.
    Det bliver et godt program og det bliver sjovt for dem der skal være med smiley

Jeg håber på at høre fra jer

Mange hilsner

Karen Ravnsted-Larsen
    Tlf.: 2779 9192
    Mail: karen.ravnsted@eyeworks.tv

Kommentér på:
Sammenbragt familie

Annonce