9. jun 2008 Følger: 34 Følgere: 36 Babyer: 1 Emner: 284 Svar: 4.428
Hvad ville I gøre hvis faderen aldrig kom? {{forumTopicSubject}}
Nu må jeg spørge jer herinde for jeg er virkelig i tvivl om hvad jeg skal gøre!
Sagen er den at Papayas far så hende førhen. Eller det var lidt når det passede ind i hans skema så jeg sagde til ham at det ikke fungerede fordi hun var ved at blive så stor så hun ikke kunne finde ud af når der kun var et par dage mellem han så hende, så når der så pludselig gik en måned.
Så jeg sagde at ville han se hende så måtte han kontakte statsamtet, og det gjorde han så
vi fik lavet en fast samværsaftale som mange andre (dog uden overnatning da de ikke ville have det), og da aftalen gik i gang, og den dag han skulle have hende for første gang efter den nye aftale var kl. 9 lørdag morgen, hvor jeg havde gjort Papaya klar kom han ikke.
Ringede til ham for jeg havde aftaler den dag og kunne være han havde glemt det.
Han tog den ikke, og jeg har aldrig set ham siden.
det er 1 år og 6 mdr siden..
så.. hun har ikke set sin far i halvandet år. Jeg har intet gjort, men gør man noget? sletter aftalen ved statsamtet? hvad havde I gjort?
jeg ved nemlig ikke om jeg tør indkalde til møde for at få den slettet hvis han også skal komme. Jeg frygter nemlig at han bliver rasende over at få sådan et brev der ville kunne stille ham i dårligt lys overfor dem derinde. For han er utroligt ærekær! Så vil han muligvis blive rasende over at jeg stiller ham i dårligt lys fordi de jo så kan se at han ikke ser sin datter.
men hvad havde I gjort?
sep 2011
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 154
feb 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Svar: 60
jan 2013
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 38
jun 2008
Følger: 34 Følgere: 36 Babyer: 1 Emner: 284 Svar: 4.428
jeg var faktisk med en veninde i statsamtet her i sidste uge da hun skulle derind. Jeg sad så og ventede i venteværelset og gik hen til skranken og snakkede med dem om det. Hun sagde at hun intet kunne gøre, og at jeg skulle indkalde til møde hvor han også var med hvis jeg ville have den slettet..
frygter bare at han kommer og bliver rasende.
selvom jeg egentlig ikke er helt sikker på at han overhovedet dukker op. Har hørt at han er i Goa næsten hele tiden
Men de sagde derinde at jeg kunne få den slettet hvis jeg havde en god grund.
Jeg fik bare indtrykket af at jeg skulle have en god grund til at slette den, ud over at der var gået 1½ år. For hvis han ikke kom, så kunne jeg jo bare lade den køre, fordi han jo ikke benyttede den alligevel. Om det så gjorde nogen forskel for mig. Der vidste jeg ikke helt hvad jeg skulle sige..
Det var sådan lidt, hvorfor jeg ville have den slettet bare fordi han ikke havde set hende i 1½ år
jun 2008
Der var jo engang hvor han prøvede på at sparke min dør ind, hvor underboens kone måtte ringe efter politiet mens hende pigen der bor overfor migs far, samt hans egen far måtte prøve at overmande ham, for at han ikke brød ind til mig fordi han var så rasende som han var.
Han havde allerede smadret en scooter og kastet en cykel over i en bil ude foran hvor jeg boede.
der boede jeg på 2. sal og nu bor jeg i stueetagen. Det er bare en sten gennem ruden. Han var ligeglad med at jeg havde Papaya i lejligheden da han prøvede at sparke min dør ind.
hvad så hvis han bliver rasende nu?
det er derfor jeg ikke ved om jeg tør. Hvis nu han kommer en sen aftentime. Så er han meget hurtigere inde end der hvor jeg boede før, hvor han skulle igennem en branddør.
jan 2013
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 38
jun 2008
Jeg har ikke engang hørt noget ved fødselsdage eller jul fra ham. Men hans mor er fantastisk. Jeg bor i Odense og hun bor i Aalborg men hun henter Papaya en gang om måneden og har hende på weekend og engagerer sig enormt i hendes liv og jeg skriver lange mails med hende ofte.
Hun har så heller ikke snakket med sin egen søn i 3 år tror jeg. Det er kun mig der gør det.
Jeg er jo også bange for hvis han kommer om nogle år og pludselig vil have samvær, men efterhånden ved jeg ikke rigtig om han gør. For et år siden da der kun var gået 6 mdr, tænkte jeg også at der sikkert kun gik et par måneder mere.
Ved du hvorfor han stoppede med at se Lærke?
nej politiet sagde dengang efter han prøvede at sparke min dør ind da de kom op i min lejlighed for at afhøre mig at jeg kunne søge om polititilhold. De hørte også de optagelser jeg havde på min telefon af de trusler han havde givet lige inden han kom, for dem optog jeg. Har dem stadig på computeren. Det var dødstrusler som også fældede ham i retten.
men nej søgte ikke polititilhold, fordi jeg jo igen gav ham lang snor. Jeg ville ikke være en af dem der der bare prøvede at tage barnet væk fra sin far og fik jeg tilhold måtte han jo ikke nærme sig, og så ville der ikke kunne være samvær.
Jeg håbede jo at hvis jeg bare underkastede mig og var rar, fortsatte med at hjælpe ham, tilgive ham og ikke gøre noget, at han så ville mildne sig og vi kunne få et sunds samarbejde som jeg var interesseret i. Men det har han så ikke helt været enig i..
Jeg lod også bare være fordi jeg jo havde dårlig samvittighed overfor Papaya over at have givet hende en far der havde udviklet sig sådan. Så lod være i håb om at det var til det bedre
jun 2008
Vi var sammen 3 år i alt og boede sammen indtil Papaya var 6 mdr, hvor jeg gik fra ham. Han var slet ikke sådan da vi mødtes dengang, og han sagde også at han ikke kunne kende sig selv fordi han aldrig havde været sådan før, eller været aggressiv og gjort alle de ting.
Papaya er også 3 år nu -eller snart 4, og da han så hende sidst brugte hun også sut og ble og kunne sige "gul bil, rød bil, blå bil" og sætte ord og farver sammen -såå stort, men nu.. jamen nu vælter det jo bare ud og hun har et rigtigt sprog ligesom voksne og kan argumentere. Dog ikke altid særlig holdbart eller med særligt gode argumenter men hun kan bare SÅ meget hun ikke kunne dengang.
Hun har jo fået en rigtig lille miniature "voksen/teenage personlighed" hvor hun kan belære mig eller argumentere, skælde ud og rette, hvor hun dengang bare var "sut og duuur bil (stor bil)"
nogen gange har jeg dælme tænkt på om jeg skulle filme hende når hun siger at hun lige skal fortælle mig noget og jeg så får en lang smøre med en argumentation og løftet pegefinger og sende ham for at han kan se hvad han lige er gået glip af. Hvor stor hun er.
men synes godt nok det er utroligt at de kan smutte fra deres børn på den måde, når de har været vant til dem. I sådan nogle tilfælde kan jeg bedre sætte mig ind i de fædre der lige fra start har sagt at de aldrig ville have noget med det kommende barn at gøre, end dem der har boet med dem eller haft samvær.
jeg synes det desværre virker meget almindeligt at bedsteforældrene heller ikke har noget med barnebarnet at gøre hvis deres søn ikke har. Jeg har heller ikke hørt om andre end mig selv hvor kontakten med dem er fortsat på samme måde så er glad og overrasket over at Papayas farmor gør.
jeg ved heller ikke om jeg har grund til at frygte ham. Ved ikke om han bliver sur eller om han er ligeglad nu hvor han alligevel har valgt hende fra.
Jeg tror bare det er for sent med polititilhold nu. Så skal han garanteret komme igen. Evt. efter jeg har fået samværet fjernet hvis han reagerer på det. Men har ikke lyst til at han skal komme :S
og når han ikke havde hende på overnatning ved jeg ikke hvem han skulle aflevere hende til, hvis jeg havde polititilhold og han skulle aflevere hende et andet sted :S
Hvad ville I gøre hvis faderen aldrig kom?