{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.406 visninger | Oprettet:

Første overnatning hos far.. {{forumTopicSubject}}

Hvordan bar I jer ad med det?
Her tænker jeg på fædre som aldrig har boet sammen med barnet.

Min søn bliver et år i næste uge, og hans far har spurgt om han må have ham på overnatning en nat i ferien.
Han plejer at se ham 5 timer hveranden søndag og hver tirsdag.

Først sagde jeg nej,, for jeg synes han er alt for lille til at sove ude, og at deres kontakt er for sparsom til så langt et samvær.

Men nu har jeg haft skrevet til ham om nogle af mine bekymringer, og foreslået at vi taler lidt ud om hans forventninger og mine forbehold, med henblik på at finde en løsning.

Det er jo fint at han gerne vil være sammen med ham, men jeg synes bare det er et rigtigt stort spring fra 5 timer til halvandet døgn!

hvordan har I gjort det, de første gange med overnatning?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afmontering og rens af ventilationskanal, vådrum. Lejlighed øverst. 390 kr.
  • Hængsler på køleskab klikker/låser 700 kr.
  • Montering af væghængt skænk 700 kr.
  • Ophægning af maleri i beton væg 1.000 kr.
  • Fjernelse af buske incl rødder 1.000 kr.
  • Tilstoppet afløb i bad. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Første overnatning hos far..
  • #2   3. jul 2012 Fordi han vil hente ham fra vuggestue kl 12 som han plejer om tirsdagen og så have hele onsdag frem til 17.00 hvor han plejer at aflevere.

Men jeg tænker også på at foreslå at han henter ham kl 12 som normalt, og så afleverer ham hos mig om morgenen, inden han skal sove lur. Så han ikke er alt for meget væk. jeg synes virkelig det er et stort spring, især når første overnatning uden mor er involveret.
    Han sover jo i mit soveværelse, og er IMO slet ikke klar til at sove ude..

• #4   3. jul 2012 cookie,
    det er jo også lige præcis det jeg gør, i og med jeg vil efterkomme hans ønske, som er baseret udelukkende på hans egne behov, og ikke på Vitos.

Hans far ser IKKE hans behov, og har generelt rigtig svært ved at sætte Vito først. Så det er jo udelukkende for hans skyld.

• #7   3. jul 2012 Lene,
    tak for svar smiley Det er nemlig den slags jeg søger efter, altså præcis hvordan man bærer sig ad, når faderen slet ikke er vant til at have barnet hjemme.

Han startede med at have samvær alene for omkring 2½ måned siden. Inden da har han altid set ham her.

Da han begyndte at give udtryk for at ville have ham selv, startede vi med at komme hjem til ham begge to, og efter nogle gange kørte jeg så, så Vito var der alene, og for en måned tid siden, begyndte han så at hente ham i VS en gang om ugen, så de ses hver uge, frem for blot hver fjortende dag.

Jeg synes jo egentlig han er alt for lille, og jeg har så mange bekymringer. Men jeg ved også hvor vi ender hvis vi tager i statsamtet, så får han den overnatning alligevel.

Vito er som udgangspunkt en god sover med en god rytme. Han bliver lagt i seng, og nogle aftener rejser han sig en del gange og skal puttes igen, men så sover han også.
    Jeg er dog rigtig rigtig bange for at han vil have svært ved at falde i søvn, når det er et "forkert" sted, og reagere og så blive ignoreret. Jeg ville blive SÅ ked af det, hvis han fik lov at græde, det fylder så meget i mine tanker. Det har jeg også skrevet til hans far, at det er derfor jeg er så dårlig ved tanken.

Jeg tænker også at det ville være bedst at gennemgå nøje hvad tid han spiser, kommer i bad, får flaske, bliver puttet osv. Og så selvfølgelig sende alle hans soveting med (han har ikke mindre end 4 bamser og to nusseklude!). Egen dyne er også en rigtig god ide - tak!

• #8   3. jul 2012 Og jeg har det også virkelig svært ved tanken, men det vil jeg nok have hele tiden, hver gang han skal sove ude, indtil han har boet ude i lang tid smiley

Jeg er også en smule bekymret for at han vil forsøge at trække hans sengetid, for at slippe for at stå alt for tidligt op. Og det vil jo desværre blot resultere i et overtræt barn som har svært ved at finde ro..

• #9   3. jul 2012 Vil bare sige.....

Åhhhh hvor jeg forstår dine bekymringer - får selv helt ondt i maven....

Og ja det er ikke Vitos behov men farens - og du skal tænke/ tænker som mor på din dreng.....

Personligt synes jeg han er meget lille endnu og jeg synes det er et for voldsomt spring.....

• #10   3. jul 2012 Mor til skønne,
    han er nemlig alt alt for lille! Det synes jeg helt klart også.

Men jeg er dog ikke i tvivl om at hvis vi tog den op i statsamtet, ville han få den overnatning alligevel. Og vores samarbejde ville få et ordentligt hak. Som det er nu, går det nogenlunde og bytter lidt rundt, og kan have ham med til forskellige ting. Der er selvfølgelig lidt knas af og til, og jeg har flere gange taget en snak med ham om hans prioriteringer. Men vi forsøger at samarbejde ordentligt.

Men ja, han er så lille. Jeg ved godt at han er en stor dreng, men jeg synes ikke han er klar til en overnatning.

Jeg har også foreslået hans far at han kan begynde at have ham en hel dag af og til. F.eks komme og hente ham om morgenne og så lave noget sammen med ham, og aflevere ham om aftenen. I stedet for det her.
    Han gider jo alligevel ikke stå op kl 5, og Vito vågner tidligt og er frisk!

• #13   3. jul 2012 Der er ingen tvivl om at Vitos far gør sit bedste, men det er langt fra godt nok, og han ser mest sine egne ønsker og bekymringer.

Kan man ringe til dem i statsforvaltningen og få noget vejledning ang. den slags ting. uden at det skal ende i samtaler og den slags endnu?

• #14   3. jul 2012 Jeg synes det er svært, for det føles ikke rigtigt.

men hvis vi alligevel ville ende med at han blev tvunget på overnatning, ville en større debat jo helt klart være ønskeligt at undvære.

• #19   3. jul 2012 Lene,
    jeg har flere gange overvejet at kontakte amtet, for at få helt rene linier.
    Men samtidig vil jeg gerne at vi er fleksible i Vitos samvær, og ikke skal holde os strent til "reglerne". Jeg vil gerne hvis vi kan enes om f.eks at have ham på vores egen fødselsdag, og begge kan få ham med til familiearrangementer, selvom det måske ikke er på vores samværsdag. Og jeg er bange for at de ting vil gå fløjten, hvis vi tager i statsamtet.
    Og jeg ved at Vitos far vil være rigtig ked af at komme derind, det har han hele tiden givet udtryk for.

Lena,
    tusinde tak for svar! Jeg håbede sådan du ville svare engang, for jeg ved at din mand har godt styr på den slags.

jeg overvejer kraftigt at holde fast i mit oprindelige svar, som var "nej, ikke endnu". Og så stadig foreslå at han kan have ham en hel dag, hvis han vil det.

Samværet er blevet bedre, og Vito reagerer ikke så kraftigt som før, og han er også begyndt at få lov at få en del af sin søvn når han er hos sin far. Selvom han, ligesom Maries far, har været tilbøjelig at droppe lurene, for at få mere tid. Hvilket har haft store konsekvenser for Vito efterfølgende

Jeg synes nemlig også at Vito er alt for lille. Han er en dygtig og tillidsfuld dreng, men det er jo ikke ensbetydende med at han bare kan rykkes rundt på må og få, og SÅ god synes jeg ikke kontakten til hans far er. Han har helt sikkert bedre kontakt til min veninde, eller de voksne i vuggestuen.

• #21   3. jul 2012 Camilla,
    jeg er glad for at høre at man også gør det på andre måder. Jeg havde bare opfattet det som om at det var "sur røv" når barnet var fyldt 1 år.
    F.eks når man læser om Lenes Marie som ikke trives men skal ud at sove hos ham alligevel.

Jeg er glad for at jeg ikke er helt gal på den.

Jeg tænkte jo blot at hvis det alligevel endte med en overnatning, ville det være bedst at undgå turen i amtet..

• #23   3. jul 2012 Det håber jeg også de gør..

det er bare mit indtryk at de fokuserer mere på forældrenes ret til samvær, end barnets behov.. Sådan synes jeg tit jeg oplever det, når man læser om folks kvaler :S

men jeg vil holde fast i at det er for tidligt, og igen foreslå ham at bruge en hel dag med ham i stedet.
    Så må vi se hvordan det går. Det er jo slet ikke sikkert vi ender i statsforvaltningen.

• #25   4. jul 2012 Axl er syv måneder og har overnattet ude 2 gange uden nogen problemer overhovedet.
    Jeg tror du skal passe på ikke at tage sorgerne på forskud.. Sæt nu far og vito får alle tiders dag sammen smiley
    Ikke at jeg ikke forstår din bekymringer og tanker, men jeg tænker at du måske er nødt til at give slip

• #26   4. jul 2012 Mor til A,
    jeg synes altså også 7 mdr er voldsomt tidligt at sove ude, for noget barn!.. Selv hvis det var en barnet kendte godt.

Mine bekymringer går jo på deres kontakt, og det faktum at hans far har lidt svært ved sine prioriteringer.

• #28   22. jul 2012 Jeg ville bare lige komme med en kort update smiley

Vitos far hentede ham tidligere i VS i tirsdags, kl 10 i stedet for kl 12 som er det normale. Og han blev afleveret herhjemme til normal tid. De havde åbenbart været i sommerhus i mellemtiden, så jeg er ret glad for at jeg sagde nej.
    jeg synes ikke at Vitos første overnatning uden sin mor, bør være et helt fremmed sted han adrig har været før, måske endda med fremmede mennesker.

Kommentér på:
Første overnatning hos far..

Annonce