{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er sgu gravid!!!
  • #2   28. okt 2008 Ja, maks 10 kg har jeg lige fået af vide.

    Men bliver vidst nød til at have en læge erklæring over hvad jeg må og ikke må, min arbejdsgiver er ikke nem


  • #3   28. okt 2008 Ej hvor dejligt - mange gange tillykke med det.....!

    Altså jeg ville ikke gøre det, når det er hver dag, men fordi det sker engang imellem, sker der ikke det store ved (i hvert fald ikke for mit vedkommende)


  • #4   28. okt 2008 Tillykke med det.. smiley Det er altid dejligt og få afvide hvis det er ønsket..
    Men 25 kg dagligt flere gange er nok lige i overkanten.. Jeg fik afvide af min jm, at jeg ikke måtte løfte mere end max 10 kg..


  • #6   28. okt 2008 storet tillykke.... Det er bare sådan en skøn oplevelse.. må tilslutte mig de andre og sige at 35 kg nov er meget i overkaten af hvad der er godt...

  • #7   28. okt 2008 max 10kg..

  • #8   28. okt 2008 og tillykke

  • #9   28. okt 2008 Ja, snak med din læge det lyder som en god ide hvis din arbejdsgiver ikke er helt nem... Og ellers så sig fra hvis du synes noget bliver for meget så må din arbejdsgiver blive sur og gøre hvad han vil, du skal tænke på dig selv og det lille barn i mavsen.

    TILLYKKE med graviditeten, det bliver da vildt spændene... Man bliver helt skruk igen når man høre om graviditer. :o)


  • #10   28. okt 2008 Så vidt jeg ved, skal man undgå tunge løft i starten (de første 3 måneder) pga faren for abort og til sidst i graviditeten pga faren for at sætte fødsel igang.
    Og et stort TILLYKKE smiley


  • #11   28. okt 2008 Uha nej så meget må du slet ikke løfte. Jeg løfter dårligt bæreposer, synes det går direkte i maven

  • #12   29. okt 2008 Har læst mig til at det er maks 10 kg, så det holder jeg mig til. Får noget lægeerklæring på det fra min læge.

    Jeg har et hårdt fysisk arbejder, så det begrænser mig en del. Kan ikke lave så meget!!!

    Men jeg læste et sted at det var maks. 10 kg under hele graviditeten, og i den 4 måned skal man veksle mellem stillesiddende arbejde og gående. Jeg går 8 timer hverdag eller står, så det bliver nok også et problem hvis jeg ikke kan få andet arbejde under graviditeten.

    Men er det under hele graviditeten man ikke må løfte?


  • #13   29. okt 2008 Og ja det er så dejligt at være gravid, og det var ønskebarn :). Men er også meget spændt på det hele når det er første gang.

  • #14   30. okt 2008 du skal passe på dig selv under hele graviditeten og lytte til din krop. Det er vigtigt du lytter til den. Siger den stop og kan du mærke at den ikke er glad for det skal du stoppe.
    Mener det er noget med nedsunken livmoder eller abort det kan forvolde men er ikke helt sikker.
    tror det er under hele graviditeten, da jeg var 4 mdr henne fik jeg stadig ondt i maven af at bære tunge bæreposer og gør det stadig. Så tror at du så vidt muligt må give de 8-9 mdr til din mave

    din arbejdsgiver må nok være forstående, for de ved godt at man ikke må og ikke kan. Du og dit barn er trods alt vigtigere end jobbet så hvis han bliver sur og kræver andet er det egoistisk af ham for dit og barnets helbred vil til hver en tid være vigtigst


  • #15   30. okt 2008 Skal snakke med lægen d. 10 nov. Der skal vi snakke arbejde, da jeg har et meget fysiks krævende arbejde, som jeg ikke engang aner hvor lang tid jeg kan passe det.

    Jeg tror jeg er 7 uger + 5 dage henne, og syntes at det gør lidt ondt. Men aner ikke om det er fordi jeg ikke kan holde til det eller om det er ømme mavemuskler smiley


  • #16   30. okt 2008 du kan godt have lagimentsmerter, det er helt normalt og ville næsten være underligt hvis du ikke havde det. Da mine stoppede da jeg var 9 uger henne sagde lægen at de ikke burde stoppe allerede og sendte mig straks til scanning,
    men lagiment smerter føles jo som menses smerter ldit, dog uden at der kommer noget og de kan godt blive ret slemme. Man kan føle sig sådan træt i maven og får lyst til at ligge ned og slappe af i mavemusklerne fordi det føles som om man lige har lavet 50 mavebøjninger. Det er din livmoder der begynder at strække sig og det kan du mærke på den måde


Kommentér på:
Er sgu gravid!!!

Annonce