{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.821 visninger | Oprettet:

Sædkvalitet ligmed 0.. {{forumTopicSubject}}

Sorry mine mange indlæg om dette emne men er så meget i tvivl om det hele efter vi har fået den dom..

Er der nogen herinde der har prøvet at få dommen at simpelthen ingen sædceller er levende?
For har læst en del på nettet og der skriver folk at der måsk ekun var 1 levende eller et par millioner levende.. men har ikke læst nogen steder om 0 levende.. og det gør mig lidt fortvivlet og meget nervøs..

Håber i vil hjælpe, selvom jeg spørger meget.. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sædkvalitet ligmed 0..
  • #1   6. jun 2010 Forstår godt din nervøsitet.... det er jo ret så afgørende at der er noget der kan bruges..
    Jeg har kun hørt om min kollegas mand der havde 0000 levende overhovedet og fik foretaget ny test efter et par måneder og der var det bedre - vist næsten normalt.
    Men det har jeg skrevet om et andet sted før.

    Har I fået lov til at få ny test eller?


  • #2   6. jun 2010 Tak søde.. dejligt med lidt hjælp..
    Vi skal til en prøve igen i august da der skulle gå 3 måneder for at manden kunne nå at producere nogle nye sædceller..

    Nu er vi så startet på en bedre kost og slankekur for mandens vedkommende da vi har læst at det også kan påvirke..

    Men tankerne kører stadig rundt om vi nogensinde kan blive gravide smiley også fordi tallet sagde 0 og ikke bare et tal med forringet kvalitet..


  • #3   6. jun 2010 Min x havde 0 levende sædceller og kunne ikke få børn.

  • #4   6. jun 2010 Ja det er jo ingen skade til at prøve at gøre hvad man kan selv.
    August virker så langt ude i fremtiden..... :o(
    Men du har ret, 0 er der sørme ikke meget at arbejde ud fra... jeg håber da der viser sig at være nogen om ikke normalt. Eller at prøven var en fejl...


  • #5   6. jun 2010 Vi vil prøve at gøre alt for at ændre den så kosten og vægten bliver det første da vi har hørt at overvægtige kan have nedsat sædkvalitet..

    Der er rigtig længe til august når vi er så usikre som vi er nu.. Manden ringer og snakker med lægen på klinikken i morgen da vi synes vi har fået rigtig dårlig hjælp og information..

    Og så håber vi prøven har forandret sig til den tid.. :-S


  • #6   6. jun 2010 Ja prøv at klag jeres nød over det rodede forløb med fejl oplysninger og forkert aflevering af prøven.
    Det burde altså efter min mening give adgang til en ny test! Man ved jo ikke hvad man skal regne med.
    Det kan godt være de ikke synes der er lang tid til august, men hvis man har 0 levende er der jo ikke meget at gøre end i en fart at blive henvist til behandling.
    Og vi bliver jo ikke yngre vel....ved ikke hvor gammel du er dog..


  • #8   6. jun 2010
    Når kroppens BMI stiger, så forrykkes hormonbalancen. Fede kroppe producerer nemlig mere af det kvindelige hormon østrogen frem for det maskuline testosteron. Hormonet har indflydelse på, hvordan sædcellerne udvikler sig og på hvor god kvaliteten er.


    så overvægtige kvinder begynder at danne testosteron og overvægtige mænd østrogen, og det påvirker jo hvor fertil man er.

    Så hvis nogen af jer vejede for meget kunne det nok være en fin idé at prøve at se om et vægttab kunne lykkedes. Det ville nok være en af de faktorer der ville spille mest ind der kunne gøre en forskel


  • #9   7. jun 2010 Vi vil prøve at ringe og brokke os lidt og få en forklaring til hvordan vi skal forholde os for det her er virkelig svært..
    Vi er 24 og 27 år men man bliver jo ikke yngre af den grund..

    Det virker nemlig voldsomt med 0 levende så håber den er bedre næste gang.. Også når vi nu kæmper med en bedre kost og vægttab så det kan skride den rigtige vej


  • #10   7. jun 2010 Min mand er en del overvægtig så han har sat sig for at han vil tabe sig nu da det måske kan hjælpe.. så det er dejligt..
    Håber det giver en forskel så..


  • #11   7. jun 2010 Min bedste ven havde også 0 levende. Han gik så på klinisk insulin sænkende kost og er nu stolt far af 4 dejlige unger og konen venter nummer 5

  • #12   7. jun 2010 Buli.. Hvad er det der klinisk insulin???
    Vildt så kan det lade sig gøre.. så vil vi kæmpe smiley


  • #13   7. jun 2010 Klinisk insulin sænkende kost er en kost hvor du ikke spiser hurtige kulhydrater som er i hvidt brød, slik, men også ting som rosiner, havregryn, kogte gulerødder, ananas osv. Hvis det har jeres interesse så kan jeg kun anbefale bogen Spis dig gravid, har selv lige købt det og har lige fået min mens igen som jeg ikke har haft de sidste 18 måneder.. og det kun 1½ uge efter jeg begyndte :o)

  • #15   7. jun 2010 Hjælper den der bog også på mænd? For jeg får min mens nogenlunde som jeg skal og sådan.. så ved ikke om jeg har brug for den.. men ville da være fedt hvis det kan hjælpe min mand?

  • #16   7. jun 2010 Ja det hjælper på begge køn, ved kvinden øger det østrogen dannelsen og ved mænd testosteron som jo er vigtigt for at sæd kan danne sig... selvf. er alle forskellige og det hjælper ikke på alle mænd og kvinder, men har hørt mange der har haft stor glæde af det. Var selv meget skeptisk i starten men det er jeg bestemt ikke længere.. spiser røræg med kalkun bacon om morgen, mad med fløde osv og har tabt 5 kg siden jeg startede.. Det skader i hvert fald ikke at afprøve det ;o) Held og lykke

  • #17   7. jun 2010 Det tror jeg klart jeg vil prøve.. Vil undersøge om jeg kan låne bogen på biblio. TAK smiley

  • #18   7. jun 2010 Rigtig god idé .. held og lykke :o)

  • #20   7. jun 2010 Kan ikke finde bogen på vores biblioteks database :-S Er der så kun udvejen at købe den???

  • #21   7. jun 2010 Du kan spørge om de ikke kan få den 'bestilt' fra en større biblo. ? Har hørt at nogle gør den slags :o/

  • #22   7. jun 2010 Det er vores store bibliotek i vores kommune så tvivler på de gør det.. men det er værd at spørge.. har bestilt bogen der hedder: fra barnløs til frugtbar... så må vi se om den kan fortælle lidt...

    Men vi har snakket med klinikken igen idag og de siger det er noget vrøvl at vi skal vente 3 måneder med at få lavet en test igen.. der skulle bar egå ca. 14 dage.. så det hjælper lidt på det.. er bare nervøs for at 14 dage ikke er nok til at rette op på det dårlige tal..


  • #23   7. jun 2010 Lyder som god ide at prøve den bog. Det kan da absolut ikke skade!!
    Godt I fik ringet derind, synes også 3 mdr var lige lovlig længe..
    xxx for et bedre resultat næste gang!


  • #24   8. jun 2010 Er vildt nervøs for at skulle tage testen igen.. har et sted lyst til at vente da jeg føler at 14 dage er lige om hjørnet og vi ikke har en chance for at ændre sædcellerne så hurtigt.. det har vi jo tværdigmod hvis der gik til august for så kunne vi nå at ændre kostvanen og tabe sig.. er så nervøs smiley

  • #26   8. jun 2010 Ja det ved jeg smiley men det var hvad lægen derinde råder os til ...

  • #28   8. jun 2010 Ja det er rigtigt.. men tænker lidt at man kan jo tage i mod tiden og så få det testet igen og hvis svaret er dårligt igen skal vi til samtale med en læge, og derfra kan vi jo spørge om vi kan få et par måneder til at ændre livsstilen og prøve at få lidt sædceller frem..

  • #30   8. jun 2010 Hvis vi kan få lov til det hvertfald smiley

  • #32   8. jun 2010 Ja det er nemlig det vi vil satse på.. Min mand har meget med at han ikke spiser morgenmad og frokost og så spiser meget til aften + at vi har holdt en laaang pause fra motionscenteret.. så det skal der klart laves om på og lige nu går det godt.. så håber det har noget at sige.. smiley

  • #34   8. jun 2010 Må jeg spørge hvad I gjorde ved kostomlægningen?

  • #36   8. jun 2010 Okay det må vi prøve.. men synes den er hård det med at man hverken må spise ris eller pasta :-S

  • #38   8. jun 2010 Det er godt nok heller ikke meget.. tror du det skader hvis man spiser en lille portion en gang om ugen eller hver anden uge?

  • #40   8. jun 2010 Det er noget af en udfordring da vi tit laver pasta eller ris retter.. og manden ELSKER kartofler.. men vi må bide det i os og finde alternativer.. og så bare lave de ting en gang i mellem men sjældent.. det skal lykkedes det her.. smiley

  • #42   8. jun 2010 Øj du ved meget *SSS* smiley
    Vil tage din råd til mig og prøve at følge dem.. hvd har i gjort med morgenmad og frokost??


  • #44   9. jun 2010 Ej får da helt dårlig samvittighed.. kan slet ikke være så sund. .er ved at gå til fordi jeg ikke kan spise en bolle til morgenmad eller noget mere :-S
    Men vil virkelig kæmpe for det så vil prøve det du siger..

    Jeg skal have noget hurtigt og nemt til morgenmad for plejer at spise i bilen.. smiley

    Men rigtig dejligt med nogle råd smiley


  • #46   9. jun 2010 Så det vil sige at hvis man holder sig inden for nøglehuls produkterne så må man gerne spise dem ??? det giver jo lidt frihed smiley

    Hvad hvis man har en enormt trang til ting som chokolade?


  • #48   9. jun 2010 ellers finde løsninger med få kalorier i. Da jeg gik på slankekur ledte jeg efter inspiration da jeg har en meget sød tand. Gik voldsomt ned i kalorier og gjorde det næsten til en sport og talte kalorier. Det var slet ikke så svært alligevel og blev næsten sjovt at se hvordan jeg kunne skære kalorieindtaget en del ned og se det på vægten nærmest dag for dag. Arh uge for uge i hvertfald.

    Men chokolade er meget fedt, så hvis man skal tabe sig så er der kun omkring 50 kalorier i sun lolly is. Og det er jo godt nok ikke særlig meget, så det er rart til lige at tage toppen af sukkertrangen og hvor man kan have det godt med sig selv bagefter fordi man ikke lige fik overædt så man næsten føler at man lige så godt kan droppe det hele nu fordi man fik spist så mange kalorier.

    i en plade marabou er der f.eks 1.345 kalorier så er det ingenting i forhold til sun lollyer på 50 kalorier

    bare et tip


  • #49   9. jun 2010 Camilla.. Ledte efter nøglehulsprodukter idag og fandt da noget billigt rugbrød men de havde intet morgenmads brød med nøglehullet på..

    Er slet ikke til mørk chokolade og så stærk chokolade så den er mega svær..

    Jeannie: Er slet ikke til sådan nogle sodavands is det er rigtig øv men det kan jo blive et alternativ ellers så må jeg jo bare begrænse mig og så fx. kun tage et lille styk når jeg har trang til det :-S


  • #50   10. jun 2010 Har indtil videre tabt 43 kg kun ved at skære ned på de hurtige kulhydrater og mindst 1 time bevægelse om dagen. Spiser fløde og sukkerfri hjemis is, tror det er med at finde hvad der er bedst for en og hvad der virker for en. Vi er jo alle forskellige. Der er en kæmpe jungle med 'slankekure' (kalder det for livomstilling) og har selv kæmpet med at finde rette vej i over 12 år.. så det er med at afprøve.

  • #51   10. jun 2010 Ej hvor er det bare super flot.. tillykke med det smiley
    Jeg har købt bogen spis dig gravid nu.. Jeg skal ikke tabe mig for meget da jeg på min BMI ligger som undervægtig men jeg skal ha ændret mine kostvaner og manden skal både tabe sig og ændre hans kostvaner. Det er lidt af en jungle at finde ud af hvad man må spise og ikke må spise.. men håber det hjælper at læse bogen..


  • #52   10. jun 2010 Så ønsker jer held og lykke. Bogen er jo også til dem der er alm. vægtig du er så heldig at du må spise sukkerfri mælkechokolade, nutella og M&M's peanuts og den slags.. nu bliver jeg sgu en anelse jaloux *GGG*

  • #53   10. jun 2010 Og forresten tak.. har nu også kæmpet i 9 måneder med at tabe mig så håber at der snart er bid ;o)

  • #55   10. jun 2010 Må jeg godt spise chokolade så??? smiley
    Camilla.. det vil jeg prøve at kigge på skal man så spise det med mælk eller yougurt?


  • #57   10. jun 2010 Ja du må gerne spise chokolade.. dog skulle man holde sig til sukkerfri.. men M&M peanuts må du erne spise selvom det indeholder sukkert (selvfølgelig alt med måde, men det er jo klart) fordi nødden er en stor del af helheden det samme gælder nutella.. jo højre % af nødder jo bedre er det, hvis man gerne vil spise det med lidt bedre samvittighed kan man også købe sukkerfri nøddecreme. Jeg lavede konfekt til jul med nougat, sukkerfri marcipan (kan købes i føtex) og mørk chokolade, spiste nok mere end jeg burde af det men tabte mig alligevel. Muligheder er der mange af :o) Og hjemis sukkerfri is er virkelig en af de få hvor du absolut ikke kan smage forskel

  • #58   12. jun 2010 Ej hvor lækkert at der er muligheder.. har valgt at lade mig selv synde lidt og spise en is eller lidt kage engang imellem nu jeg ikke skal tabe mig.. Men får dårlig samvittighed hver gang, men manden klarer det super flot han køber kun nødder og ikke slik og har kun drukket lidt pulver isthe og sådan så det går meget godt .. så tør jeg godt synde engang iimellem..
    Og er begyndt at træne så det er super lækkert..


Kommentér på:
Sædkvalitet ligmed 0..

Annonce