{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mandens sædkvalitet?
  • #2   2. jun 2010 Har ikke erfaring med 0% levende sædceller...
    Men kærestens lå på 2%, så det var heller ikke meget...


  • #3   2. jun 2010 Altså min mand har kun max 500.000 DÅRLIGE svømmere i OPRENSET prøve. Selvfølgelig svinger det fra gang til gang, men hos os er der da nogen, trods de er langsomme og ikke særlig gode. Derfor er vi i ICSI-behandling (mikroinsimination = 1 sædcelle sprøjtes ind i 1 æg).

    Hvis han har absolut ingen, så er der jo donorsæd. Men hvis det er fordi de kun er i pungen, men ikke kommer med ud, så er der TESA (eller hedder det TESE?) behandling, hvor de trækker cellerne ud via en lang nål direkte fra hvor de bliver produceret.


  • #4   2. jun 2010 Vi fik lavet prøve nr 2 i onsdags sidste uge og da min mand ringer til k
    lægen idag siger hun der kun er 1 prøve (trods vi faktisk har fået taget 2) den er fra d. 26 maj og viser at der ingen levende celler er.. samtidig siger hun lige ud i telefonen at han så ikke kan få børn.. smask.. og det slog ham ud.. så nu er min mand helt knust og tror vi ikke kan få børn.. han skal til lægne og snakke med dem i morgen og så nok ha taget en ny prøve.. men nu er vi jo lidt bekymret for om det er sand..

    Men synes ikke lægens svar var særlig professionelt heller ikke at hun smækker i hovedet på en at så kan man bare ikke få børn.. smiley


  • #6   2. jun 2010 1 prøve sendte han med posten og den var død da han fik svaret.. den har de så hele tiden kunne se hos lægen.. så fik han lavet nr 2 i onsdags og den ringede han så svar på idag og fik det svar.. fatter ingen ting.. :-S

  • #8   2. jun 2010 Jeg har en kollega der har prøvet det samme. De har et barn sammen men nr 2 ville bare ikke komme. Han fik taget en test, der var intet, alt var dødt!!!
    Han skulle lave en ny prøve igen efter en måned og da var testen normal. Deres begrundelse var at der er meget der spiller ind,hvis han er stresset osv.
    Synes godt nok det er voldsomt at der slet ingen levende var men godt nok prøven var normal næste gang. Det ændrer dog ikke på at barn nr 2 stadig ikke vil komme...
    Jeg håber da virkelig I kan få lavet en ny prøve.
    Der kan jo være sket noget der har indflydelse. Hvis alt er helt dødt, må man jo tage den derfra, men det gælder sørme om at være helt sikre inden!!
    Håber for jer at der viser sig at være en mulighed for at I kan få jeres ventede børn sammen alligevel...


  • #9   2. jun 2010 Den læge han snakkede med idag sagde at det var den nyeste prøve vidst der var død.. hun kunne ikke se andre end 1..
    Han har fået lavet en test for 10 år siden der var normal og nu er det dødt.. men hvis stess og noget kan spille ind så kan den jo sagtens være normal alligevel.. Han tager til lægen og snakker med dem i morgen ellers har jeg også sagt han må ringe til klinikken.. men kan man godt det? for det var han i tvivl om.. han mente de havde sagt han skulle have svaret hos lægen.. Men håber da meget i har ret..


  • #10   2. jun 2010 Ja ring til lægen og snak med ham om at få lavet en ny test ovenpå alt det rod. Når der var to og de kun kan finde en, kunne der jo være ged i den igen....
    Hvis ikke lægen har svaret synes jeg bestemt han skal ringe til klinikken og få en ordentlig snak med nogen der ved noget om hvad det præcis er for en prøve de snakker om og om at få foretaget en ny.
    For hvis alt er dødt, kan i jo prøve nok så meget uden held og skal jo direkte videre til evt donorbehandling.
    Og det ville da være rarest at være helt sikker på det ikke er klinikken der har lavet rod i det inden i når så langt.


  • #11   2. jun 2010 Jeg stoler ikke en meter på de læger.. nu har de klokket i den så mange gange så hvorfor ikke igen.. får ham til at snakke med klinikken i morgen når han har været ved lægen og så må de tage sig at hele forløbet i stedet .. for det andet her går jo bare ikke..
    Ved den sagtens kan ændre sig på 10 år men det undrer mig bare at det skulle være HELT DØDT... Så vil kæmpe for at den er levende og de ligesom tager fejl.. også for mandens skyld..
    Er også lidt fortrøstningsfuld hvis humør og stress og sådan kan spille ind for han har haft rigtig meget i tankerne de gange han har lavet prøven..


  • #12   3. jun 2010 Nåhr så har han været ved lægen.. der var ikke noget levende i testen men vi skal have en tid på klinikken om 3 måneder :-S for sædcellerne er 3 måneder om at danne sig på ny så der skulle vi teste igen..

    men det er sådan lidt at skulle leve i uvisheden indtil da.. men vi skulle prøve videre for det kunne være at det kan lykkes.. er helt færdig lige nu smiley


  • #14   3. jun 2010 Er bare så nervøs for vi ikke kan få børn på naturligvis nu smiley

  • #16   3. jun 2010 Ja ikke noget at sige til du er nervøs for hvordan det skal gå at få børn nu. Men lad os håbe at testen næste gang er bedre, hvis ikke normal så da i det mindste at der er nogen levende så I kan komme til IVF behandling med det samme.
    Det er jo også det at man prøver og prøver i årevis og intet sker og så finder man først der ud af, at mandens sæd er dårlig og at man skal have hjælp.
    Sådan gik det hos os.. Og nu har vi nr 2 på vej.
    Når man er i behandling fylder det rigtig meget men når man først er gravid og har fået barnet er man fuldstændig ligeglad med hvordan det er kommet til. Betyder intet. Sådan har jeg haft det.
    Eneste minus er at man måske ikke altid kan planlægge hvor mange man vil have osv, det hænger jo sammen med økonomi også desværre...


Kommentér på:
mandens sædkvalitet?

Annonce