{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.547 visninger | Oprettet:

Klamydia {{forumTopicSubject}}

Okay, en ikke så heldig besked fra mig. Har lige fået en besked fra min læge om at jeg har klamydia. Og har helt sikkert haft det i 7 år, da jeg har haft fast partner så længe. Er der andre der har erfaring med dette. Har hørt at det kan udvikle sig til sterillitet, og det skræmme mig rigtigt meget. Hvor lang tid er langt tid, når den udvikler sig? Er 7 år lang nok tid til at "så er det bare ærgeligt"? Er næsten ved at tude, da børn er det største ønske jeg har smiley


Kommentarer på:  Klamydia
  • #1   30. sep 2009 Hmm min veninde har haft samme partner i 6 år, de havde også klamydia for 1 måned siden ca, og hun har hvertfald lige testet positiv i Torsdags,.. smiley

  • #2   30. sep 2009 Tak! Det er dejligt at høre! Det virker bare som rigtigt langt tid, og læser bare vildt om det lige nu, og de skriver alle at man burde gøre noget ved det med det samme.. med det samme er ikke 7 år desværre smiley Derfor jeg blev så nervøs. Håber virkelig det ikke har givet varrige mén smiley

  • #3   30. sep 2009 Jamen når din læge nu siger til at du muligvis har haft det så mange år, burde de så ikk undersøge dig?!! Om du er blevet steril eller?!! De burde da kunne tage nogen prøver eller noget...

  • #4   30. sep 2009 Klamydia er meget udbredt for tidne smiley

    Men du skal i behandling for det, det er ikek sikkert du er steril smiley


  • #5   30. sep 2009 FIk en besked idag hvor de bare skrev at de har lavet en recept til mig, som jeg regner med at jeg kan hente allerede imorgen, det er bare to piller jeg skal tage en enkelt gang, så skulle klamydiaen være væk efter ca 10 dage. Det virker så let. Men har skrevet tilbage til hende om de ikke kan se hvor længe jeg har været smittet, eller hvor stor skade der er sket. Så må vi se hvornår hun svarer tilbage. Har bare en rigtigt dårligt fornemmelse i maven smiley

  • #6   1. okt 2009 Det er ikke sikkert du har været smittet i 7 år, man kan godt få klamydia på andre måder end sex smiley

  • #7   1. okt 2009 Jeg vil sige jeg tvivler på at du har haft det i 7 år .. Så burde du have mærket til det ? Vil jeg da tro . smiley
    Jeg har selv haft det .. Og jeg kunne mærke det efter noget tid .. Min veninde fik at vide at det kunne smitte på andre måder end ved samleje ? F.eks hvis man deler et håndklæde .. Ved ikke om der er hold i det ?


  • #8   1. okt 2009 Det er der, du kan også få det af at offenligt toiletsæde

  • #11   1. okt 2009 Det skulle altså ikke kunne smitte via toiletsæde, håndklæder, eller endnu mere opfindsomt, en tur i svømmehallen, som mange ellers tror..

    nu det selvf på ingen måde for at gøre dig ked af det, men muligheden for at du ikke har haft det i 7 år, men at der har været noget ùdenoms aktivitet`hvis du forstår hvad jeg mener, er det helt utænkeligt?

    Jeg mener at ha hørt at man godt kan blive gravid efter klamydia men at det er chancen for graviditet udenfor livmoderen der blir større, hvis man har haft det så længe at kroppen har taget skade.
    jeg håber på det bedste for dig, og krydser fingre for at du er ok, og at kæresten har rent mel i posen.


  • #13   1. okt 2009 Problemet med chlamydia og sterilitet er at en følgesygdom ofte kan være underlivsbetændelse som ikkke bliver behandlet i tide og sætter sig i æggelederne og klistrer dem sammen. Det er dog ikke altid man får underlivsbet. af chlamydia.
    Men omvendt kan nogen have underlivsbet uden at mærke det.
    Godt det blev opdaget og du kom i beh. det beh jo ikke være gået så galt...


  • #14   1. okt 2009 Min veninde havde klamydia i +2 år og hun har en dejlig pige som er en uge ældre end magnus (:

    7år, lyder vildt .. du må lige tage en seriøs snak med manden din, altså ... og ja spørg da lægen om de kan undersøge hvor længe du har haft det , så du lige som kan se at hvis de siger 2 år , ja så har der været en 3. med i "legen"

    Og som andre siger, narj det er en skrøne, man skal have sexuel omgang med hinanden før det smitter .


  • #15   1. okt 2009 Vel, det med at kæresten har fixxet ved siden af, det er udelukket. Vi har boet sammen 6½ år af de 7 år vi har været sammen, og har været sammen næste hver aften. Vi snakkede begge om det igår, og vi har ikke været sammen med andre de sidste 7 år. (vi snakkede om hvem der muligvis kunne have smittet hinanden). han sagde også at han efter samleje med mig aller første gang i starten af forholdet fik en kløe og svie, og slog det op, og allerede der fik han mistanke om det. Men han sagde ikke noget til mig før langt senere hen, og jeg tænkte ikke over det. Fordi jeg har mildesttal ikke kunnet mærke noget som helst de sidste syv år, ingen blærrerbetændelse eller noget. Men der er måske nogle signaler jeg har misset hvis jeg har vendet mig til dem. Efter 7 år har jeg måske glemt hvordan det er at være "rask" hvis i forstår. Skrev til min læge om de kunne se hvor fremskredet det var, og hun skrev her til morgen, at det ikke var muligt at se. Nu skal jeg bare hente de piller på apoteket idag, og tage dem, også undgå ubeskyttet samleje i en 10 dage. Derefter skulle jeg bestille en tid, så kunne vi snakke om videre undersøgelse om jeg har taget skade.

  • #18   1. okt 2009 mm, læste noget med at man kunne mærke det ca en uge efter smitten. og med det værende 7 år siden, er det næsten umueligt at huske hvordan jeg havde det der. Udover at være smaskforelsket smiley

  • #20   1. okt 2009 Jeg vil gøre mig klar, har alligevel 2 ærinder mere nede i byen udover at hente medicin (lyder voldsomt), håber ikke der er nogle sideeffekter

  • #21   1. okt 2009 Jeg synes jeg har hørt eller læst et sted at i nogle få tilfælde kan manden selv lave klamydia, uden at have haft sex med nogle. Men som sagt ved jeg ikke om det er rigtig.

  • #24   1. okt 2009 tak, det giver mig håb at det godt kan lade sig gøre alligevel. Det skrev min læge også til mig. At i dagens danmark kan en masse ting. og at jeg ikke skal miste håbet. Så det prøver jeg på ikke at gøre.

  • #25   1. okt 2009 Så har jeg slugt de to kæmpe piller i et hug. Samte en klam følelse at sidde med dem, så var det ligepludselig real at man var "syg". smiley

  • #26   1. okt 2009 mia, det kan jeg godt følge dig i ... men jeg forstår ikke hvordan man kan få klamydia uden at have sexet med en 3. person som så er skyld i smitten ? men håber da at det er sandheden din kæreste fortæller (:

  • #27   1. okt 2009 Altså både min kæreste og jeg har haft 3 kæreset før i tiden. Den ene jeg var sammen med var jomfru så det kunne ikke være derfra. så er der ham der tog min møddom.. der smuttede den med kondom en enkelt gang, så der kan det være. Også er der min kæreste. Med ham er der 2 andre piger han kunne have fået det fra. Men uanset hvad, så har det lagt i os begge længe.

  • #28   1. okt 2009 (: bare det går væk , så er det vel det ...

  • #29   1. okt 2009 Camilla - Det kan også smitte ved offnelige toiletter, i og med en med smitten kan sidde sig på det, og dermed er toiletsæder vært, hvis der så kommer ne kort efter og sætter sig på samme sæde, kan de ricikere at blvie smitter..

    Desuden kan man også få klamydia i øjet, så det er altså ikke kun en kønssygdom


  • #34   1. okt 2009 Mike&Mille - Nej det er så ikke en skrøne.

    Og det er ikke kun nyfødte der kan have det i øjet, i og med sygdommen kan ligge latent i kroppen, så de kan skam også få det senere i livet i øjet


  • #37   1. okt 2009 Tanja: Har du en eller anden side du kan henvise til,hvor der står at det smitter på toiletsæder??



  • #38   1. okt 2009 Mia Nu har din kæreste vel også fået en omgang piller for ellers virker det jo ikke, og jeg kan klart anbefale at i dyrker kondom beskyttet sex i 14 dage fra idag.

    Jeg har haft klamydia i en periode på over 3 år da en eks kæreste oplyste at han havde fået pille kuren men det viste sig så at han ikke havde og da jeg så havde været sammen med min nuværende mand i over 3 år fandt vi ud af det ved et rutinetjek. Det har resulteret i en lukket adgang til en af mine æggestokke og vi er den dag idag i behandling for at blive gravide, det har lykkedes 2 gange men begge resulterede i abort...

    Så spørg endelig hvis du mangler lidt info.

    Jeg fik forresten ret så ondt i maven af de piller men det tog kun 1 dag at kommer over.


  • #39   1. okt 2009 Ja, kæresten skal også have en kur, indtil han har fået den og er rask, så afholder vi os helt fra samleje for en sikkerhedsskyld, og MAND en tur jeg har gang i lige nu. 2½ timer efter indtaget af pillerne måtte jeg på toilettet med diarre, mavesmerter opkast, svedeture.. og det hele, og nu klamre jeg mig til min dyne, og ender nok under den resten af dagen. Meget ubehageligt, men prøver at tænke på at smerterne er en god ting, da det betyder bakterierne er igang med at blive bekæmpet.

  • masteri M
    masteri M Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Svar: 3
Kommentér på:
Klamydia

Annonce