{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.773 visninger | Oprettet:

afvænning fra sutten {{forumTopicSubject}}

Hej hvordan "afvænnede" i jeres guldklumper fra sutten?

Lukas er ved at have sutte tænder, og han er meget opmærksom på sutten, vi har mange konflikter fordi han vil have den på alle tidspunkter, og vi gider ikke se på den skide sut altid, og samtidig er han jo ikke til at forstå når han snakker med den i munden...

I nat kunne jeg ikke sove han lå på daværende tidspunkt ved siden af mig, han lå hele tiden og suttede i den, jeg prøvede at tage den fra ham, den ene gang siger han i søvne, "min sut hvor er min sut mor", anden gang siger han bare "gi mig den så"... smiley

vi har talt med ham om at julemanden skal have den, han siger bare nej, vi har osse sagt han jo ikke skal have sut når han bliver storebror, snedig som han er siger han så tager jeg bare babyens:-)

nogle erfaringer??? vi har talt om en kold tyyrker og smide alle sutter ud en dag han ikke er hjemme, eller klippe hul i alle sutterne så plejer han at ville smide dem ud...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  afvænning fra sutten
  • #1   27. sep 2012 Det lyder som min datter, hun var lige blevet 3 og hun kunne aldrig undvære sutten andet end i børnehaven.
    Jeg prøvede som du at få den til at være mindre i hendes hverdag men nej hun skabte sig og var neget frustreret...
    Til sidst valgte vi en weekend, jeg forberede hende på det fra om mandagen at fredag var det slut med sut, vi tale meget om det og hver dag så jeg på fredag og viste hende med fingerne hvor mange dage der var tilbage. Da vi kom til fredagen fik hun selv lov at klippe den over og smide den ud. Der gik lidt og så blev hun ked men jeg sagde at vi havde lavede en aftale, i den aftale indgik faktisk også en gave som vi købte om lørdagen.. Hun var ked af det i nogle dage ikke hele tiden men lige pludselig blev hun ked, men vi havde ingen sutter som passede til hende men kun til lille søster. Efter en uge ca. Spurgte hun ikke længer om den, og tror kun hun havde 3 dage hvor hun var ked på forskellig tidspunkter.

    Beklager det blev så langt.


  • #2   27. sep 2012 når min datter er klar til at forstå det så bytter vi sutten for en kanin... Hun er lidt bagud i alt så vi går stille frem men hun elsker dyr så tror ikke det bliver noget problem i det.
    Men bare rolig jeg har aldrig set en 8 årig gå rundt med sut eller ble... griner


  • lisbeth h
    lisbeth h Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Emner: 75 Svar: 477
    #5   27. sep 2012 byt den til en gave . ta alle hans sutter og sig han må vælge en og den er til at sove med og resten skal ud i skraldespanden og hjælp ud med dem og forklar ham at hvis han er dygtig og kun bruger sutten til at sove må han få noget han ønsker sig og den sidste kan i jo bare sige hvis han lægger den i vinduet til julemanden får han en ekstra stor jule gave og julemanden bliver så glad for den

  • #6   27. sep 2012 Min datter havde den ca. Hele tiden selv når hun snakkede.

  • #7   27. sep 2012 Min dreng er kun 1,5 år men allerede nu får han kun sutten når han skal sove. Han virker fuldstændig ligeglad så vi prøver at snuppe natsutten enten til jul eller først i det nye år. smiley

  • #8   27. sep 2012 altså det var meget nemt ved Mikkel. han havde skoldkopper også i munden, og ynlings sutten gik i stykker, og han ville ikke have andre end den, prøvede at købe lidt forskelligt, blev så enlig med manden om at vi tog en kold tyrker, og så måtte vi se hvordan det gik, om aftenen faldt han i søvn uden sutten og uden problemer, han har ikke brugt den siden.. smiley

  • Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 289
    #10   27. sep 2012 Få ham til at betale med alle hans sutter for en ting han gerne vil have i en legetøjsbutik. Men bed for guds skyld forretningen om IKKE at smide dem i skraldespanden. Sådan gjorde vi med Mathias da han var 4 år. Jeg tog ham med til Møns Klint en dag jeg havde fri fra arbejde. han havde ugen forinden udset sig et par ting han gerne ville have. Vi aftalte så at hans skulle betale med sine sutter. Han langede dem selv over disken. Damen smed dem i skraldespanden med det samme og M. blev ulykkelig. Så hun tog dem hurtigt op igen og lovede at beholde dem. Det var det. Han blev hys på vejen hjem og en enkelt gang om aftenen ved sengetid. men blev altså mindet om at han jo havde disse dyr og en bog istedet for. Dem tog han med i seng. Vi hørte ikke mere til det.

  • #12   27. sep 2012 Min datter smed den da hun ca var 2,5 år

    Vi startede i dagplejen med hun kun skulle have den når hun sov til middag.

    Derefter begyndte vi her hjemme også at hun kun havde sut når hun skulle sove eller var ked af det!

    Senere blev det så til det kun var når hun skulle sove!

    Så var der en aften hvor hun ikke spurgte efter sutten da hun blev puttet og så gik det faktisk meget nemt hun spurgte sommetider efter den men hun kunne sagtens puttes uden!

    Til sidst havde hun den kun i dagplejen når hun sov til middag og da hun så stoppede med at sove til middag ja så stoppede hun også med sutten


  • #13   27. sep 2012 nu har jeg ikke selv børn, endnu.
    men kender en der gjorde sådan: Hun smed alle sutterne ud, og gemte en, som hun bandt fast til sengen.. Så han kunne sutte, når han skulle sove. og ellers skulle han gå ind til sengen og til sidst, kom han selv om sagde at det ikke var nødvendigt med sut.. smiley og den sidste kom så på et suttetræ.. smiley kunne man jo evt. prøve... selv om det nu lyder som om han sover sammen med jer..


  • #14   27. sep 2012 Vi lavede den regel at hun kun måtte bruge sutten inde i sengen. Det var altså ikke forbudt, men hun skulle bare gå derind, når hun havde brug for at sutte på den.

    De andre i dp havde ikke sut med, så Simone fik heller ikke med og hun savnede den overhovedet ikke. Da hun så startede i bh fik hun den dog med til at sove med.

    Der var tilsidst kun 2 sutter tilbage og vi havde bestemt, at nu ville vi ikke købe flere! Da den ene sut så gik i stykker var hun ikke alt for meget for at smide den i skraldespanden (hun brugte nemlig 1 til at sutte på og 1 til at nulre). Valgte så at give hende valget om at sende begge sutter i et brev til julemanden og så kom der en gave. Den gik hun med på og om eftermiddagen lå der allerede en fin pakke med en hello kitty madkasse, som hun havde ønsket sig, i postkassen - det er dælme et effektivt postvæsen vi har i DK smiley

    Det var hårdt for hende i et par uger (og jeg var tæt på at finde dem frem igen!), men derefter har hun hverken snakket om dem eller savnet dem!


  • #15   27. sep 2012 Amalie ja men min datter var også ekstrem. Den lille på snart 2 er sket sket ikke så afhængig men har så både klud og sut.

  • #17   27. sep 2012 Vi havde forberedt Laura på at hun havde x antal sutter og når alle var brugt var det slut. Men her igår aftes fik den unge dame et hysterisk anfald og kylede sutten væk inde på hendes værelse, og natten måtte tilbringes uden sut. Natten gik over alt forventning, men her til aften fandt hun så den fortabte sut. Jeg nægtede hende sutten igen og et ramaskrig kom, men tænkte at vi måtte tage den ballade der evt kom for NU var det slut!!!! Hun sover sødt i sin seng med en bamse uden at det andet ramaskrig kom smiley Så tror at man self skal forberede også en dag ta sutten også ta den "ballade" der evt kommer.

  • #18   29. sep 2012 Hehe her er det også bare en stofble og hun er også helt kold over hvilken en smiley

Kommentér på:
afvænning fra sutten

Annonce