{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.230 visninger | Oprettet:

Sove på eget værelse {{forumTopicSubject}}

Hvor tidligt lagde i jeres børn ind og sove på deres eget værelse i tremmesengen?

Vi har vores soveværelse lige ved siden det kommende børneværelse, og så tænkte jeg på hvor tidligt man kunne rykke tremmesengen ind på børneværelset, da vi jo helt sikkert vil kunne hører den lille???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sove på eget værelse
  • #1   12. jul 2009 vores pige kom på eget værelse, da hun var ca fem en halv måned... det handlede mest om, hvornår hun sov igennem. Som du selv skriver, kan man jo sagtens høre dem... men når man nu skal amme om natten, er det jo nemt, hvis de ligger lige ved siden af sengen...
    mener faktisk, at de generelle anbefalinger er, at de i de første 6 måneder sover i samme sum som forældrene af hensyn til risikoen for vuggedød.. men man skal jo gøre det, som bedst virker for en selv..


  • #2   12. jul 2009 Okay, Tror også lige at den får lov at ligge i nærheden til at starte med, da man nok vil lytte meget, om den nu trækker vejret, og om man nu hører den lille osv. smiley Men havde ingen fornemmelse af hvornår man gjorde det, man vil jo gerne gøre det hele så godt man nu kan smiley

  • #3   12. jul 2009 mange sætter babyalarmen til, når man flytter dem ind til sig selv.. man hører dem jo sagtens, men det er måske meget rart, hvis man er lidt usikker på, om man nu også vågner af dem:-)

    så forresten i et dokumentar program, at en sundhedsplejerske anbefalede, at barnet sov i et andet rum. Han vågnede nemlig hver eneste time natten igennem. Det hjalp, da de flyttede ham... så måske det også skal komme lidt an på barnet:-)


  • #4   12. jul 2009 Her røg han på eget værelse da han var 5 uger.. Ku ikk holde hans knirken ud...

  • #5   12. jul 2009 Frederikke sover på hendes værelse nu i en alder af 8 uger... hun ligger og lyder som en knallert der ikke helt vil starte hele natten så jeg slet ikke fik sovet... værelset er lige ved siden af vores så dørerne står åben så vi kan sagtens høre hende hele tiden hun ligger bare ikke og blæsser lige op i hovedet af os... smiley Utoligt sådan et lille vidunder kan larme så meget... heheh

  • #6   12. jul 2009 Anton var 13-14 måneder - har aldrig rigtigt forstået at de små skal sove helt alene mens vi andre hyggefiser i dobbeltsengen, så hos os sover man i smørhul længe og derefter i vugge/tremmeseng indenfor armslængde af mor her......ihverttfald har alle vores 4 børn har rundet det første år liggende i soveværelset.



  • #7   12. jul 2009 14 dage.. =)

  • #9   12. jul 2009 Venter stadigvæk på at manden får tid så vi kan få lavet et børneværelse og flyttet det hele rundt. Soveværelse ned i gæsteværelset. børneværelse i nuværende soveværelse og inden gæsteværelse. Ja det er et større projekt :o)

  • #10   12. jul 2009 Malias kom der ind da han var ca. 3 måneder og der var Igen problemer =)

  • #11   12. jul 2009 Bonni > Frederikke kommer også ind og sover sammen med os når hun vågner der ved 4 tiden... og synes bestemt også børn skal hygge med os andre i sengen... Men der er de børn der bare larmer så meget når de sover, og jeg kan kun sige mit overskud er steget med 100 procent de sidste 14 dage fordi jeg lige får 5 timer alene i sengen og ikke afbrudt af små grynt og knirken... smiley

  • #12   12. jul 2009 Isabella er lige begyndt at sove alene hver dag . Dog vaagner hun nogen gange om aftenen og , saa kommer hun ind og putter med mig . Det er rigtigt hyggeligt at ligge med hende , men er desvarre i den situation at hun sparker og slaar i sovne , saa jeg faar ikke meget sovn , de dage hvor hun ligger i min seng.

  • #13   12. jul 2009 Noah bliver 1 år om 14 dage, og han sover stadigvæk ved os...

  • #14   12. jul 2009 William var ca 5 måneder. Han begyndte at sove uroligt pga af os, hunden, fjernsynet osv

  • #15   12. jul 2009
    Så kommer kylle mor her igen ;D

    Hvordan kan i sove væk fra de helt små pus ?
    Emilie var også 5 eller 6 mdr da hun kom ind på eget værelse ..

    Jeg havde virkelig brug for at have hende ved mig, og de har jo også brug for ekstrem meget tryghed .

    4 mdr må være absolut TIDLIGST (;


  • #16   12. jul 2009 Anna - jeg har endnu ikk kunne sove uden Noah...

  • #17   12. jul 2009 Louise S *Termin 25.08.09 * ; så du har din hund i sengen frem for din baby ?

  • #19   12. jul 2009 michela var 3 mdr og nicklas var 3 uger.... (da hans værelse er lige over for vores) og så har vi bare alarmen med ind

  • #20   12. jul 2009 isabella fylder 8 maaneder her den 15.7.

  • #21   12. jul 2009
    Celine var 2 mdr.

    HUn sover os igennem nu hun er snart 3 mdr..

    sover fra kl 21 til 06:30.
    Vi fik afvide af vores sundhedsplejeske at de helst skulle ind på deres eget værelse inden de bliver bevidste om det fordi så ville det være sværrer.


  • #22   12. jul 2009 Jeg ville også godt have haft Malias inde ved os noget længere, men jeg synes at det var meget uden grund og kun for min skyld, så derfor kom han ind til sig selv da han var 3 måneder, måske lidt før =)
    Og han sover som en engel og har altid gjort det =)


  • #23   12. jul 2009 Min SP sagde at de have bedst af at ligge ved deres mor indtil de blev omkring 6 mdr ..

  • #24   12. jul 2009 Det er vist forskelligt hvad se sp`er siger, vores sagde at jo før de kom ind til sig selv, jo bedere var det for dem...
    Jo før de kommer ind jo nemmere er det jo også, da de hurtig vender sig til at lyden af mor og far om natten, og jo svære bliver det at vende dem fra den lyd!

    Så hvis man selv er klar til at de flytter ind til sig selv, så er det da bare at gøre det, der findes ingen regler for hvornår og hvordan =)


  • #25   12. jul 2009
    Kunne ikke være mere uenig .


  • #26   12. jul 2009 Shit må nok lige sige at nogle af de svar chokerer mig noget!!! Hvem ved sit fulde fem, ligger deres baby ind i sit eget værelse i en alder af 3 og 5 uger??!! Selvfølgelig er det op til en selv hvornår man vælger at smide den lille ind på sit eget værelse....men helt ærligt!! Undskyld hvis jeg virker grov, men sys virkelig ikke det er noget man gør, eller skal gøre for tidligt. Et så lille barn har brug for at føle sin mors/forældres nærvær de første 2-3 måneder ihvertfald, og ikke vågne op palle alene hver morgen eller nat. Det er trods alt små babyer vi snakker om, og vuggedød er der også. Selvfølgelig er der ikke noget aat gøre hvis det ulykkeligvis sku ske :(....men vil da mene at man som mor selv har behov for at vide at ens barn ligger trygt ved siden af én, når den er så lille.

  • #27   12. jul 2009
    undskyld mit sprog..

    men jeg vil skide på hvad andre mener om lige det her emne .. min datter ligger i sit eget værelse og det bliver hun ved med og hun har det sku godt... min sp vil kun se os hver anden mdr. fordi hun har det så godt..

    synes ikke folk skal sige at det er forkert at ligge sit barn ind i sit eget værelse a en alder på 5 uger det er fandme folks eget valg...
    jeg har flere i min mødre gruppe som har nogen på 6 til 9 mdr. og det kan ikke få dem ind i deres eget værelse nu fordi de er van til mor og far nu og det er et helved for dem...

    bare min mening om det-


  • #28   12. jul 2009 Hvis vi havde haft et børneværelse klar til Thilde da hun var 3mdr, var hun også røget derind. Hun er nu 7mdr og vi har ikke noget liv fordi hun ligger inde ved os i soveværelset. Dog i sin egen seng, men stadigvæk.

  • #29   13. jul 2009 iona K ; Helt enig, jeg er faktisk og lidt røstet, indeni bliver jeg lidt ked af det over at folk ikke har lidt mere moderinstink i sig..

    Ja min SP derimod har nævnt at, fordi vi loc Emilie sove i soveværelset og fordi jeg gider amme hende endnu, er det der viser hende og kommune at jeg virkelig er moden nok til at passe Emilie, og at jeg kan sætte hendes behov, frem for mine egne .




  • #30   13. jul 2009 Jeg føler mig truffet af dit indlæg iona.. Jeg har født for tidligt og de første 3 uger ikke sovet sammen med min søn, da det ikk kunne lade sig gøre.. Da vi kom hjem forsøgte jeg, men for tidliig fødte børn knirker... Og det kunne jeg bare ikke holde ud.. Min søn har derfor altid været vant til ikke at sove i soveværelset... Han kender ikke til andet.. Han sover, og har altid sovet, meget bedre på sit eget værelse...

  • #31   13. jul 2009 ^^ Malena ; nu har du jo også dine grunde til det, et for tidligt født barn, kan jo ikke helt sammenlignes ..

  • #32   13. jul 2009 Anna - Nej, men jeg følte mig truffet og måtte jo så forklare hvorfor jeg har valgt at lade ham sove på eget værelse fra han var 5 uger.. smiley

  • #33   13. jul 2009 Som jeg også skrev, så er det op til hver især hvornår man lægger sit barn ind på eget værelse....sys personligt bare det er alt alt for tidligt. Har selv 2 børn der er for tidligt fødte og begge har knirket....men smider dem ik ind på eget værelse af den grund. Lillemand trækker vejret lige så dybt som sin far...og tilmed snorker indimellem...men han ligger stadig i sin vugge ved sideb af mig, og der blir han liggende til han er 6 mdr. Der er så mange ting der kan ske når de er så små, og ligger de inde på eget værelse er sandsynligheden for at man vågner nok lidt mindre, end lå barnet ved siden af ens egen seng.

  • #34   13. jul 2009 Thor sover i min seng og har gjort det siden han blev født - det har været dejligt, men nu vil jeg gerne have ham ind i hans egen seng, men ved ik hvordan jeg skal bære mig ad, da han nu snart er 15 mdr.

Kommentér på:
Sove på eget værelse

Annonce