{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.454 visninger | Oprettet:

Ufrivillig fastholdelse under opdragelse {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg så her forleden dag en mor til et barn på ca. 5 år, som gjorde noget, jeg tænker er forkert omkring børneopdragelse. Tror det vil skade et barn i længden. Blev lidt forfærdet.

Det jeg så var at drengens hoved blev fastholdt af moderens hænder og hevet hen tæt på moderens ansigt opad, og så fastholdte ham der, imens hun skældte ud, i rette sætter ham og belærede ham en masse. Han ville dog gerne dreje hovedet men blev fortalt at han skulle holde øjenkontakt. Han ville ikke, men blev tvunget til det.

Kan moderen have misforstået noget omkring med at møde barnet i børnehøjde eller lignende tænker jeg?

Hvis det er noget der sker hver dag i barnets liv, vil det skade barnet i længden?

Er det direkte forbudt eller er der direkte tale om overgreb, som jo er forbudt?

Jeg tænker i hvertfald at det vil være yderst ubehageligt at opleve som barn...


Kommentarer på:  Ufrivillig fastholdelse under opdragelse
  • #1   3. nov 2016 At fastholde barnets hovede, synes jeg er forkert.
    Men derimod synes jeg det er super vigtig med øjenkontakt. Herhjemme har vi Silke, som efterhånden prøver en del grænser af. Farmand har lettere ved at fortælle hvad der er rigtig og forkert, hvor imod jeg har rigtig svært ved at komme igennem. Silke er 2,5 år, og er begyndt at udforske det med at slå, skubbe, og kaste ting. Og det vil jeg bare ikke have. Hører hun ikke efter når der bliver sagt nej, og skældt ud, så sætter vi os ned, og ber hende om at se os i øjnene og så siger vi til hende at hun ikke må osv. Af og til vil hun ikke kigge os i øjnene og skaber sig, og her bliver vi ved med at bede hende om øjenkontakt. Indtil vi får den. Men aldrig i livet ville vi fastholde hende eller overgribe os på hende. Selvom at hun selv kan synes at det er et overgreb når vi beder hende om f.eks at tage skoene af selv, eller samle legetøj op eller sådan noget.
    Men aldrig fastholdelse eller råberi, eller andet.

    Hvis jeg havde set en mor gøre på den måde, havde jeg nok sagt: Og så har han vist også forstået det.
    Som en hentydning eller andet.


Kommentér på:
Ufrivillig fastholdelse under opdragelse

Annonce