{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.212 visninger | Oprettet:

trodsalderen {{forumTopicSubject}}

Hvordan tackler i den?

Vores pige fylder 3 næste måned, og synes at hun begynder at komme i trodsalderen.
Når hun ikke får sin vilje begynder hun at slå og skrige. Bliver sur og virkelig umulig i visse situationer.

Eksempelvis når bleen skal skiftes, så skriger og sparker hun helt vildt.

Når hun skal i seng, er der samme problem.

Vi prøver på at forberede hende i god tid på når der skal ske noget.
Altså sådan noget som dette: når du har spist din aftensmad, skal du i bad og derefter må du se lidt tegnefilm og når dvd'en er slut, skal du ind og putte.
Men trods dette er hun helt umulig selvom hun er drøn træt smiley

Og må indrømme at det er møg hårdt..

Vi har lillebror på 3mdr som også er et mor baby.
Han er svær at få til at sove, og når han endelig sover, begynder prinsessen at skrige så han vågner igen..

Så kom endelig med jeres gode råd


Kommentarer på:  trodsalderen
  • #1   27. dec 2015 Tålmodighed. Det er en fase, og det blir anderledes igen.

  • #2   27. dec 2015 Hvor længe varer den Ca?

  • #3   28. dec 2015 tålmodighed ja, og så bevare roen selv. Det bliver kun værre hvis I lader jer hidse op.

    Det er enormt vigtigt at I gør som I siger og siger hvad I gør. børn er enormt gode til at se et bluff, så hvis I truer med en konsekvens skal den også falde. ellers forvirrer I og viser at I ikke rigtigt mener det I siger.

    herhjemme udløste det en del tårer i starten når jeg fulgte op med den trussel jeg var kommet med (det kunne feks være at jeg havde bedt ham slukke fjernsynet og jeg efter to advarsler slukkede det selv - han blev RASENDE), men der var ikke andet at gøre end at bevare roen, trøste lidt og aftale at han gerne måtte gøre det selv næste gang, hvis han gjorde det når jeg bad ham om det.

    Derudover afstemmer vi også forventninger hjemmefra. Han er 4.5 år nu så vi har været i det længe og han har helt styr på hvad det vil sige at være fræk og at opføre sig pænt.
    men i går da vi skulle i zoo aftalte vi inden vi kørte aftalte vi at han ikke skulle løbe fra mig, at han skulle høre efter hvad jeg sagde og at han ikke skulle være fræk.

    et andet eksempel er at vi skulle i ikea og have taget billeder til julegaver. så forklarede jeg ham inden vi gik ind at han skulle have pænt tøj på, have taget billeder, have det pæne tøj af, og derefter måtte han få is. så vidste han hvad han kunne forvente og hvad der skulle ske.


  • #4   28. dec 2015 og så prøver jeg generelt at ignorere alle skideballerne osv. jeg vælger mine kampe med omhu. jeg hopper ikke på alle hans provokationer, men når han feks kalder mig prut eller dum som begge er fy-ord herhjemme, siger jeg omgående fra.

  • Jacob R
    Jacob R Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 2
    #5   28. dec 2015 Hav tålmodighed er virkelig det latterligste råd at få, men det er desværre også det bedste råd der er. Det der trods er virkelig frustrationskilde nr 1 herhjemme, vores søn på 2 ignorere ALT vi siger, og hans storebror på 5 bliver sur og vil ikke høre, hvis han ikke lige får sin vilje.
    Jeg vil dog tilføje, man skal ALDRIG, sætte et ultimatum med en konsekvens, hvis man ikke har nosserne til at følge den til dørs. Har man først sagt eksempelvis, "nu er det slut, ellers er der ingen fredagsslik" så er det uhyre vigtigt at der IKKE er noget fredagsslik, hvis de fortsætter. Ellers mister de respekten, og den tager rigtig lang tid at bygge op igen.


  • #6   28. dec 2015 jeg har et par gange bedt victoria at gå på værelset når hun f.eks slår uden grund. hvis hun ikke går frivilligt, ja så bærer jeg hende derind og lukker døren. så står hun også og banker og slår på døren og råber og skriger smiley

  • #7   28. dec 2015 Jeg ville ikke bruge hendes værelse som straf.
    Det skal være hyggeligt og rart at komme på værelset både når man skal lege og sove.
    Prøv istedet at bruge gangen, jeres soveværelse eller et andet sted som en timeout og sig at når hun ikke er gal mere, så kan hun komme ud oh hygge med jer andre. Evt. Brug smiley-klistermærker for hver gang hun har været dygtig, så der er en gevinst. Børn elsker at få ros og små ting.
    F.eks når hun har været god til, at hjælpe til eller til at lytte efter hvad der bliver sagt, så får hun et klistermærke på en tavle for hver gang. Det skal nok give pote smiley


Kommentér på:
trodsalderen

Annonce