{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.031 visninger | Oprettet:

Hjælp gratis hus+ penge {{forumTopicSubject}}

vi har fået tilbudt at arve min fars hus (har 3 søskende som er en del ældre og alle har hus i forvejen).. de tilbyder at jeg kan få huset (med gæld) + pengene der står på min fars konto, hvis jeg betaler dem hver 1/8 af pengene på kontoen (frem for 1/4) ..
Grunden er at huset ligger på Lolland og det ikke er til at sælge noget, selv om det kan overtages af køber for restgælden (knapt 300.000 kr) og her til august er det 1 år siden min far døde og der skal vi derfor i retten igen.. findes der ikke en løsning går huset på tvang og så tager de pengene på hans konto og vi får derfor intet (derfor de vil give mig flere af pengene hvis jeg overtager huset)..
Jeg kan da godt se fordelene i at få et hus, det vil halvere vores bolig udgift og give os hus og have (det vil børn og hund elske), jeg er FP ¨så jeg skal jo ikke tænke på job og lignende.. og hele min familie + mandens forældre bor i nærheden af huset..
Men det er langt at flytte og det er på landet (og pt har ingen af os kørekort og ingen bil, men det kunne fås for de penge vi ville få) manden har jo også et job, og ville enten skulle pendle langt, eller skifte job med risiko for ikke at kunne få noget (han er kok)..
Manden er samtidigt by menneske og ikke glad for at flytte fra venner og hobbyer..
Synes det er virkeligt svært, er fristet, men er bange for at manden ikke ville trives, hvis han sagde ja..
Er dog slet ikke sikker på at vi kan få lov at overtage det pga nogle gælds problemer som stammer fra at jeg intet fik i 8 måneder mens min FP blev behandlet..
Hvad ville i gøre ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp gratis hus+ penge
  • #2   17. maj 2014 ja prøver også at opveje positivt mod negativt.. og se hvad jeg ønsker, for bliver mit valgt klart nej, vil jeg ikke "presse" manden

  • #4   18. maj 2014 Jette: Det har været lejet ud og meningen var at lejer skulle overtage det, men så arvede han et hus selv + fandt en kæreste med eget hus.. min bror der står for det er ikke glad for at leje ud til fremmede, da mange bare smadre/tømmer huset og lader være at betale og så skal man poste en masse i før det er i orden igen.. åbenbart et stort problem i området smiley

Kommentér på:
Hjælp gratis hus+ penge

Annonce