{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.408 visninger | Oprettet:

tiffany C
tiffany C
Tilmeldt:
28. jan 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Kan jeg være gravid? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen. Mit navn er Tiffany. Jeg er hverken på p-piller eller anden prævention og har aldrig været det. Har altid haft en reglmæssig menstruation, men her de sidste to måneder har jeg ikke mærket smerten før menstruationen, jeg lagde ikke rigtig mærke til at den ikke var der før jeg indså at imorgen er det 3 måneder siden jeg havde den. Jeg har tit kvalme on and off, forstoppelse, har også øget appetit kan æde heletiden, tissetrængende af h til og underlivs smerter (ikke som menstruations smerter, lidt værre) så tog 2 tester, de var negative. Men flere siger at tester kan tage fejl pga hvis ens hg et eller andet ikke er til at spore på testen.
Skal siges at jeg har haft fast kæreste i over 3 år snart.

Hvad mener i? Hvad kan det være?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan jeg være gravid?
  • tiffany C
    tiffany C Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #1   28. jan 2013 .

  • tiffany C
    tiffany C Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #3   28. jan 2013 Heidi N
    overvejer jeg også, dog har jeg ikke det bedste forhold til min læge så derfor ville jeg spørge herinde. Kan man få tage det ved vagtlægen i stedet?


  • #4   28. jan 2013 Det er ikke noget man ringer til vagtværn om. Vagtlægen er til akut sygdom. Ring til din læge imorgen, kun h*n kan give dig svaret:)

  • #5   28. jan 2013 Der skulle self. Stå vagtlægen:)

  • #6   28. jan 2013 Tror ikk vagtlægen vil bruge tid på noget du kan gå til egen læge med, men er da ikk 100% sikker.
    ellers vent en uge også test igen. der er ingen her inde der kan sige om du er gravid smiley


  • tiffany C
    tiffany C Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #7   28. jan 2013 Har bestilt tid til lægen over nettet. smiley tak for jeres svar

  • #9   29. jan 2013 Det kan dog også være på grund af andre ting din mens udebliver . Har selv lige haft 3 måneder uden mens og det skyldes stress i mit tilfælde smiley ringede også til lægen og de tog en blodprøve for at tjekke mit stofskifte , så det kan også være derfor ! smiley

  • #10   29. jan 2013 Det kan skyldes stress den udebliver eller der sidder noget i din livmoder. Ville få det testet

  • #11   29. jan 2013 jeg havde heller ikke et særlig godt forhold til min læge men jeg behøvede ikke at bestille tid. en af sekretærerne sagde at man ikke behøvede at bestille tid til det. hun gav mig bare en kop og gik ud og testede. så det er ikke sikkert at du behøver at komme ind til lægen. opdater hvordan det er gået.

  • #12   29. jan 2013 Heidi det er ikke helt rigtigt.

    Hvordan stiller lægen diagnosen?

    Der vil altid være en positiv graviditetstest, men den kan være meget svagt positiv. Ved en gynækologisk undersøgelse vil livmoderen ofte være mindre end ved normal graviditet. Lægen kan eventuelt mærke en øm udfyldning, som er graviditeten uden for livmoderen.

    Ved en ultralydsundersøgelse gennem skeden vil lægen kunne se, om graviditeten sidder i livmoderen. Hvis ikke lægen kan se en graviditet i livmoderen, vil der derfor være mistanke om, at graviditeten sidder udenfor, eller at det drejer sig om en tidlig spontan abort. Nogle gange kan lægen ved ultralydsundersøgelsen direkte se graviditeten uden for livmoderen.

    Hvis man er upåvirket, eller eventuelt har lette underlivssmerter og ikke bløder i bughulen, vil lægen vælge at se tiden an et par dage. Halvdelen af alle graviditeter uden for livmoderen går til grunde af sig selv, og hvis det sker, vil der ikke være behov for yderligere behandling. Man vil måle graviditetshormonet hCG i blodet, som ved normale tidlige graviditeter fordobles cirka hvert andet døgn. Hvis hCG derimod ikke stiger normalt, samtidig med at man har ovennævnte symptomer, tyder det på en graviditet uden for livmoderen.



  • #13   29. jan 2013 Chanchen for graviditet er der jo når man ik bruger prævention. Hvis du går det så dårligt med din læge burde du skifte hvis du er gravid skal du jo derop indimellem.

Kommentér på:
Kan jeg være gravid?

Annonce