{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.601 visninger | Oprettet:

Gastric bypass operation ;) {{forumTopicSubject}}

Som nogen af jer nok ved har jeg jo været igang med at tabe mig osv, inden jeg skulle ha en GB OP (fedmeoperation) smiley

Og jeg har lovet at komme med en update smiley

Jeg blev opereret i onsdags, og kom hjem fredag, og jeg har det bare super godt efter operationen, det er lidt underligt at spise så anderledes, og det med flydende mad, står mig ærligtalt lidt langt ud af halsen, men det er heldigvis ovre om en uge smiley ..

Startvægt inden OP: 172 kg (Sidst i juli)
Mål ved OP: 154 kg (21. november)
Dagens vægt: 148,9 kg

Det går bare skide stærkt nu smiley
I får lige et billede også, og i er velkomne til at vise jeres egne resultater ved vægttab hvis det frister smiley .. Det er tilladt at være glad og stolt af sig selv, det er jeg sq smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gastric bypass operation ;)
  • #2   27. nov 2012 Flot smiley

    Kæmper selv med vægten.
    Min mor fik opperationen for lidt over 3år siden og er rigtig flot slank den dag idag og er ved at søge hud-fjerning.

    Ville godt selv have den, men det kan slet ikke komme på tale, desværre smiley


  • #3   28. nov 2012 Min søster har også fået den da hun tog en del på både under og efter hendes graviditet, og hun er også blevet rigtig slank og flot idag smiley

  • #4   28. nov 2012 Er der nogen der kan fortælle mig hvad "kravene" for at få den er idag?

  • #5   28. nov 2012 Sindsygt flot og tillykke med operationen. Har en stedmor der fik den
    For 2 år siden, og hun er bare så slank i dag. Held og lykke med projektet!:)


  • #7   28. nov 2012 Nadja
    - jeg mener en høj BMI, kan ikke huske, hvor høj.
    - du skal have udviklet en fedmebetinget sygdom
    - skal være fyldt 25.

    Så er der selvfølgelig dem, der får "special tilladelse".

    Super fint, Tenna. .) Godt gået.


  • #8   28. nov 2012 Tenna - hvilken flydende mad på du egentlig spise?

  • #9   28. nov 2012 BMI på 40, eller 35, hvis du har en følge sygdom. smiley

    Satans.. Så er jeg ikke godkendt. smiley


  • #11   28. nov 2012 Dina - De nye regler siger man skal være 25 år.

    Ts - Super flot, og glæd til til at se resultatet om bare et år, og nyd nedturen hele vejen smiley
    Jeg fik lavet den for snart 2 år siden, og vejer i dag 63 kg og er vægtstabil smiley

    http://www.babygalleri.dk/fotoalbum/off_topic/8610-vaegttab__?status=2


  • #16   28. nov 2012 Men som jeg skrev Dina, så er der nogle, der får tilladelse alligevel.


  • #17   28. nov 2012 virkelig flot du har tabt dig så meget ind ob, men hvorfor bliver du ob? er det kun pga højt bmi eller er det fedmebetinget?

    har selv været ekstrem fed 35-40 kg mere ind jeg er nu,, det har taget min 6 år at nå til hvor jeg er, fik tilbudt ob men tog kampen selv, da jeg ikke syntes det andet er ok med mindre man har en sygdom
    jeg har fedmebetinget sygdom, min daglige kost er KUN 1/4 af hvad min krop egentlig har behov for for så kan jeg komme ned på en normalvægt på en sund måde..
    syntes flere burde tage kampen op i stedet for at tage denne nemme løsning der er så mange følger af sygdommen og ændre man ikke spisevaner ja så begynder man efter 3 år at tage på igen, da den så faktisk ikke længere virker + mange har meget stærke mavesmerter/kramper ved graviditeter
    (har mine info fra flere familiemedlemmere og venner som har gennemgået denne ob)


  • #18   28. nov 2012 Som mange af jer skriver, så skal man være over 25 år ja, men fordi jeg er så stor som jeg er, har det været "nødvendigt", og det kom allerede på tale da jeg var 13 år gammel, og da jeg var 15 år blev jeg indstillet til at blive opereret i Sverige, da de operere fra 16 år, men da jeg var indstillet og ventede på en OP tid fra sverige, fik jeg brev om at det var lukket ned da 16 ud af 20 operationer gik galt.

    Jeg har været til en del samtaler osv, og min egen læge indstillede mig inden nytår sidste år (3 mdr efter jeg var blevet 17 år) og så blev vi viderestillet til århus, hvor jeg gik til samtaler, undersøgelser osv.

    Jeg gik hos en læge som har fulgt mig siden jeg var lille (jeg har altid været overvægtig) og han kunne få det igennem med regeringen, så jeg fik lov, men jeg har også fået afvide at han er den eneste på landsplan der måtte få mig igennem, da han havde fået "særlig tilladelse".

    Men ja, jeg gik igennem som "særlig tilfælde" med en BMI over 56 og en anden OP jeg skal ha, som forbedre min livskvalitet, men som jeg ikke kan få inden jeg har en BMI under 30, og det er så blevet vurderet at jeg "umuligt" kunne komme derned selv. Mange undre sig nok alligevel, og selvfølgelig kunne jeg måske have gjort det selv, men jeg havde da jeg startede alligevel 100 kg til min idialvægt, hvilket nok også er lige i overkanten til hva man selv kan tabe.

    Ville da uden tvivl gerne være fri for at skulle spise en håndfuld piller resten af livet, og leve af meget meget små portioner, og med en del begrænsninger i en del år frem, men sådan er det nu engang, og hvis det kan forebygge at jeg får alle følgesygdomme af overvægt som jeg stadig har været heldig at slippe fra, så er det helt klart det værd for mig.

    Puuuuh det blev langt


  • #19   28. nov 2012 Freja og Hjalte - Nemme løsning??? Det er absolut IKKE en nem løsning at gennemgå en operation for at tabe sig!

    Det er den samme kamp der skal taget op, den eneste forskel på dig og mig er at jeg nu ikke kan spise de store mængder mad som jeg kunne før, og bliver mæt af små måltider - selve kosten skal jeg selv ændre.


  • #21   29. nov 2012 CHK jeg kan heller ikke spise store mængder overhovedet, kan max spise 2 alm portioner fordelt på hele dagen og kan på ingen måde spise lige så meget som mine 2 veninder med denne ob så jo man kan vende kroppen til at også uden ob. derfor mener jeg det er den nemme løsning, ja man skal obereres og træne bag efter, men hvad der går max 3 uger og så kan du alt igen (og jo taler af erfaring).

    siger også det er de fleste der får problemer efter ob, og ikke kun lige efter, nogle får jo først problemer flere år efter.

    syntes stadig kun at denne ob er for dem der har en sygdom og derfor ikke kan tabe sig og ikke den der har spist sig tykke og derfor bliver syge som følge der af, det er min holdning og det vil det altid være


  • #22   30. nov 2012 Freja og Tjalfe - Taler af erfaring? det kan du jo ikke eftersom du ikke selv har fået den - JEG taler af erfaring.

    3 uger, så kan man hvad?
    Jeg har været opereret i snart 2 år, og kan stadig ikke tåle fedt, sukker, hvidt brød og en masse andre ting, og spiser stadig små portioner - muligvis at man kan træne sig op til at kunne spise alle de ting og i større mængder, men så er man sgu også for dum, og fortjener ikke denne operation.

    Jeg er hverken syg eller noget som helst andet - jeg var bare fed - men jeg er sgu taknemmelig for at jeg fik chancen for operationen så jeg ikke havde været fed resten af livet, for klaret det selv, det havde jeg ikke kunne.


  • #23   2. dec 2012 er hvad jeg hører fra alle dem der har fået den og nu er det jo også kun 2 år siden du fik den , og det er efter 3 året at du kan begynde at spise næsten som du gjorde før, altså store mængder og mere fedt...
    og nej jeg har ikke selv fået den, men når jeg siger erfaring, så mener jeg at jeg har det fra mindst 10 personer som alle har oplevet det samme og ja det er rigtig gode veninder der har fået lavet disse og de kender min holdning til det uanset hvad så er det forkert i mine øjne bare fordi man er fed,, for nej du kunne sikkert ikke tage dig sammen selv, men det kunne du jo have været nød til hvis denne ikke fandtes.

    så ingen respekt her fra til dem der taber sig efter sådan en!! spild af skatteborgernes penge efter min mening.


  • #24   3. dec 2012 Freja og tjalfe - tja, men vi er alle forskellige smiley

    der er så meget der er spild af skatteborgernes penge, men det bliver en længere diskussion hvis vi skal ud i den, heldigvis behøver jeg ikke din respekt for vægttabet - jeg har tabt mig, og det er mere end nok for mig smiley

    p.s. så er der faktisk mange der selv betaler for operationen, det glemmer du vist lige.


  • #25   3. dec 2012 det vil jeg kun give dig ret i, rigtig meget er spild af skatteborgernes penge.

    og ja rigtig mange betaler selv og det må de jo så om,,, det gør stadig ikke jeg får respekt for deres vægtab på nogen måde, holdningen er helt den sammen, men så har jeg ikke del i udgiften for de kan bliver tyde bare fordi de ikke gider tage den lange, seje kamp op som kan tage flere år.

    men nej du behøver ikke min respekt for dit vægt tab, men du behøvede mine skattepenge !!



  • #26   3. dec 2012 Freja og tjalfe - Gider ??? Du aner vist ikke hvad du snakker om.

    Jaja, så meget har du vist endnu heller ikke betalt i skat smiley


  • #27   3. dec 2012 det gør jeg da, har da selv taget kampen!! og i skal jo taber jer før ob ofte og hvis man kan det kan man da også fortsætte.

    kan godt være, vi er jo ikke alle gamle forældre, derfor bidrager jeg stadig til alle de ob der bliver lavet, betalte ingen skat så ville i jo aldrig kunne få denne ob, så det er da lige gyldigt om jeg har betalt meget eller lidt har betalt mere ind jeg skal i forhold til mig alder ind til vidre!! så tal ikke om noget du ikke har nogen ide om


  • #28   3. dec 2012 Freja og tjalfe - Bare fordi du kan tabe dig på naturligvis, så betyder det ikke at alle andre kan, og det har intet at gøre med at man ikke gider!!!

    I øvrigt betaler jeg også for andre ting, som jeg ikke selv har behov for, så mon ikke det går smiley


  • #29   3. dec 2012 I øvrigt synes JEG det er fint at vi kan hjælpe hinanden, og jeg er glad for at jeg har fået muligheden for den operation, og jeg er pisse STOLT af mit vægttab!! smiley

  • #30   3. dec 2012 kunne jeg først da viljen var der fuldt ud og der vejede jeg 65 kg for meget,, var utrolig fed. så nej kunne jeg ikke naturligt først,, der sket en masse ting i mit og det gjorde det var nu eller aldrig,, alle kan hvis de vil,, hvis altså det ikke er genetisk bestemt og du skrev du kun fik den fordi du var fed og ikke andet, så jo du kunne have gjort det.

    ja det kan godt være,, men her betaler du direkte til noget som ikke er nødvendig med mindre man er syg, ergo er din IKKE nødvendig


  • #31   3. dec 2012 Freja og tjalfe - du har ingen ide om, om jeg kunne på naturligvis, og du har heller ikke ide om, om min operation var nødvendig, i så fald så kunne den blive nødvendig senere hen, og hvorfor først blive syg???

  • #32   3. dec 2012 Freja og Tjalfe: du sætter seriøst mit pis i kog! Hvad er det dog for en forfærdelig holdning at have?!

    Det er ikke alle der kan tabe sig på naturligvis. Nu er jeg ikke så stor at jeg behøver en operation, men de piger har da ved gud grød kæmpet lige så meget for at tabe sig som os andre, hvis ikke mere i det de er større og der er nogle flere kilo der skal af.

    Og skatteborgernes penge?! Ja, hvad vil du helst? Betale en operation eller betale når de engang får alle følgesygdommene fordi de IKKE har fået en operation. Nu er vi engang (og heldigvis) et velfærdssamfund som selvfølgelig skal hjælpe dem der har brug for det!

    "Bøvs"


  • #33   3. dec 2012 nej det havde jeg ikke hvis ikke du havde givet udtryk for andet tidligere. og jo alle kan sku gøre sit fr at forhindre det kommer så langt,, du har sikker fået afvide lagt tid for inden at du skulle tænke på at tabe dig som mange andre også har,,, er ikke et angreb kun mod dig, men min mening om disse ting og at jeg mener det er forkert når man ikke er syg og den kan ikke ændres

    fint du mener min holdning er forfærdelig, siger ikke at alle kan tabe sig naturligt, men de fleste kan, der er jo nogle der er genetisk fede eller har en sygdom der gør dem fede og der er min holdning anderledes g skriver jeg også tidligere,, og jo større man er jo hurtigere ryger de tunge kilo også , når du ikke har meget tilbage så kan der godt gå et år bare om at tabe 1 kg så jo alle kilo er en kamp og det kan lykkedes hvis viljen er der.
    siger ikke vi ikke skal hjælpe men dette er ikke alle der har brug for denne for det kan klare uden hvis man gider tager kampen !!!!


  • #34   3. dec 2012 Man skal stadig tage kampen MED operationen!- så igen, det handler IKKE om, om man gider eller ej.

  • #35   3. dec 2012 Sjovt du nævner det Freja og tjalfe - Ved informationsmødet inden operationen bliver der nævnt det økonomiske... En af fordelene ved operationen er at regeringen sparer millioner ved at folk får udført denne operation fremfor at få hjertekarsygdomme, sukkersyge, gigt, nedslidte knæ og hofter osv osv som er følgerne af overvægt.. Og desuden kan du ikke blive indstillet til sådan en operation med mindre du virkelig har kæmpet og prøvet en del forskellige ting for at tabe dig.. Det er også en af kravene..

Kommentér på:
Gastric bypass operation ;)

Annonce