{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.264 visninger | Oprettet:

Banana
Banana
Tilmeldt:
1. mar 2012
Følger: 1 Emner: 24 Svar: 167

SU som enlig forsørger, boligsikring osv??? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg synes efterhånden jeg skal til at have lidt mere styr på alle de økonomiske ting, der skal søges.
Jeg har ikke været i et forhold med faren til vores kommende datter siden jeg blev gravid - faktisk inden, lang historie, men det korte af det lange er at jeg bliver enlig forsørger - og at vi så i øvrigt har et godt samarbejde indtil videre.

Men hvordan og hvad gør man?

Jeg bor i en 2 vær. lejlighed - og her regner jeg med at blive indtil den lille er 1½ år - og jeg er færdig med at læse.
Hvordan fungerer det med SU når man er enlig forsørger?

Derudover læser jeg jo som beskrevet og skal derfor have søgt ekstra SU - hvor og hvordan og hvorledes gør man det og hvornår kan man søge fra?
Jeg har termin 10 nov. hvis det kan være til hjælp smiley

Derudover har jeg endnu et spørgsmål - faren og jeg ser hinanden en del - som venner. Det vil vi gerne blive ved med fordi vi er enige om at vores datter skal kende os begge mest muligt.

Som beskrevet ses vi som venner - så vi sover altså ikke sammen, har ikke fælles økonomi eller en masse personlige ejendele hos hinanden.
Vil dette være et problem i forhold til at søge SU som enlig forsørger og boligsikring som enlig forsørger?

Jeg påtænker ikke at søge ekstraordinære børnepenge eller hvad det tilskud nu kaldes for jeg ønsker på ingen måde at være en bedrager - og til det tilskud må man som jeg har forstået det kun se det samme andet menneske 2 gange om ugen.

Hele "sagen" er altså kort fortalt at vi begge gerne vil have det bedste forhold til vores datter - og da vi bor 100 meter fra hinanden (vi har aldrig boet sammen, men boet på det samme kæmpe kollegie) lader dette sig jo fint praktisere - selv helt fra start af, hvor hun jo er afhængig af amning osv. og han derfor ikke kan have hende ret længe af gangen alene.

Men vil sådan noget have indflydelse på min mulighed for ekstra SU?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SU som enlig forsørger, boligsikring osv???
  • #1   7. aug 2012 når du søger din slm su kan du søge forsørger takst der, detkommer helt automatisk, derudover fårdu jo boligstøtte og desuden skal du søver ekstra ordinært børnetilskud ned på komunen det vigtigt dugør det da du ellers ikke får forsørger su
    når alt det er gjort få går det let så skal du os have børne penge fra faren men llers gå ned på borgerservice de er super gode til og hjælpe
    de har hjulpet mig. jeg får 8400 udbetalt i su pr mrd


  • #2   7. aug 2012 og jo du skal søge det ekstra odinære tilskud
    du er ikke en bedrager fordi i ses ofte
    jeg spurgte dernede og de sagde jeg enda måtte sove med den samme fyr 3 gange ugentligt uden det havde en betydning og at jeg kunne se max far alt det vi har lyst tilså længe vi ikke deler noget økonomisk så det erikke bedrageri


  • #3   7. aug 2012 Kan desværre ikke være særlig behjælpelig, men hvad jeg lige hurtigt undersøgte, kan jeg se at det ville kunne betale sig bedre at være på kontanthjælp end su! Hvor er det forfærdeligt at det er sådan!

  • #4   7. aug 2012 det rigtigt nokdet skal hun ikke,med hvis vi snakker om hvad hun kan få osv og skal hun have flest penge og gøre godt med så det kan rende rundt så skal hun da have det. men ja jeg smutter ud af tråden håber du har fået dine svar:-)

  • Banana
    Banana Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 24 Svar: 167
    #5   7. aug 2012 Rigtig dejligt med så meget hjælp så hurtigt! Jeg må en tur til kommunen - er nu glad for jeg ikke vil blive set som bedrager blot fordi jeg ser faren lidt ofte.
    Jeg har også lige været nede på min uddannelse og fået nogenlunde styr på hvordan og hvorledes med SU, barsel osv.
    Det er godt nok lidt af en jungle smiley


Kommentér på:
SU som enlig forsørger, boligsikring osv???

Annonce