{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
820 visninger | Oprettet:

"akut" hjælp søges - RYGSMERTER ! {{forumTopicSubject}}

Sagen er den at jeg sidst på sommeren blev sparket af en hest, og da jeg ramte betongulvet efter en "flyvetur" på halvanden meter, ramte jeg skævt, dvs med både venstre side af hoften, og højre skulderblad... - Derefter har jeg gået til fysioterapeut hvor jeg stoppede da jeg ingen smerter havde, og det er nu 3 mdr siden... det var dengang.
Det resulterede i en indre blødning i rygsøjlen, umiddelbart harmløst, og "kuren" mod mine rygsmerter var at jeg fik bevæget min ryg noget mere...

Igår aftes begyndte jeg så at få nogle smerter øverst i den ene balle, som om jeg havde brugt mine muskler for meget... Og da jeg vågnede i morges havde jeg en bidende og stikkende smerte i lænden, jeg kunne ikke stå ud af sengen, og da jeg endelig kom op, havde jeg meget svært ved at gå... Idag har jeg prøvet at slappe af så meget som muligt, hvis jeg finder en god stilling at ligge i, og slet ik bevæger mig, er det til at holde ud, og ellers er det til at tude over smiley !.. Jeg ryster simpelthen af ren og skær smerte når jeg sidder op..

Jeg har taget en lille dosis morfinlignende medicin, det er nu omkring to timer siden, og jeg kan overhovedet ikke mærke nogen forskel :S ... Jeg frygter at jeg ikke kan sove i nat..

På mandag starter jeg på uddannelse, så håber det er ovre der.. Men lige nu er problemet... hva *BIP* skal jeg gøre :S ?..

Er det bare at bide det i mig, mere smertestillende, varme, kulde, skal jeg strække ud, prøve at massere det, vagtlæge... hva skal jeg gøre :S ?..

Det er ikke muskelsmerter jeg har i lænden, det er længere inde, og på et meget lille sted, det føles som om det er lige ved siden af min rygsøjle, og lige omkring trussekanten...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "akut" hjælp søges - RYGSMERTER !
  • #1   27. jan 2012 Hmm jeg ved desværre ikke hvad det kan være eller hvad et skal gøre men rart lyder det ikke.
    Dog tænker jeg at hvis det er så slemt som et siger, måske skal prøve at ringe til vagtlægen og gøre hvad de mener. Det kan jo aldrig skade at ringe og forhøre dig.


  • #2   27. jan 2012 Ville nok give vagtlægen et kald.. Tænker at du i værste fald kan have fået en diskusprolaps..

  • #3   27. jan 2012 Det kunne lyde som en nerve ser sidder i klemme , det gør ubeskrivelig ondt!
    Ring ti vagtlægen smiley


  • #4   27. jan 2012 Jeg har lige været inde og læse lidt om en diskusprolaps, og umiddelbart har jeg ingen af de symptomer, er ik følelsesløs eller "lammet" nogen steder :S ? ..

    Jeg vil lige prøve at give vagtlægen et kald (: .


  • #5   27. jan 2012 Aner ikke hvordan det skal føles at have en diskus smiley ved bare de siger det gør ondt og at det kan komme lige pludselig efter et fald smiley

  • #6   27. jan 2012 Jeg har snakket med vagtlægen, og forklaret ham min situation, og eftersom han ik kunne sige hva der kunne forårsage mine uforklarlige smerter, var hans bedste råd at jeg skulle hælde noget mere smertestillende ind, så forklarede han mig virkningen af varme og kulde, og der mente han jeg skulle prøve det jeg følte mest for, og der ik var noget der var bedre end det andet i sådan et tilfælde.. Derudover fortalte han mig om nogle øvelser jeg skulle prøve at lave, og så må jeg se om jeg kan klare mig gennem natten, og er det helt tosset i morgen også, vil han gerne at jeg kommer ind og bliver kigget på (: ...
    Så nu skal jeg hente mig nogle piller (: ...


  • #7   27. jan 2012 Jeg vil også udmiddelbare sige det er en nerve der sidder i klemme, og jeg siger dig det er smertefuldt av av fÅr hel ondt ved tanken, men ja vi er jo ik læger herind, sys du ska prøve at hører rn læge ad

  • #8   27. jan 2012 har selv haft en diskus og det startde oz sådan var heller ikk lammeet.. men måtte alligevel sidde og gå med rolatro i 6 md.. startde bare som ondt i lænden..
    og fik og øvelse a fys før de viste det var en diskos så det blev det værre a .. så gi en update


  • #9   27. jan 2012 jeg har snakket med lægen, og umiddelbart lød han ikke som en der mente jeg fejlede en skid .. Men er ik vant til sådan noget, da det heldigvis er sjældent jeg har behov for at ringe til vagtlægen... så det kan godt være jeg ik fik forklaret mig ordentligt.. Men håber da ikke det er en diskusprolaps, da jeg i forvejen har en gammel skade længere oppe i ryggen også... 3 forskellige rygskader.. Det ville da være mareridt, når jeg starter på uddannelsen som pædagogisk assistent på mandag :S ... Hvis jeg har lige så ondt i morgen, må jeg se om jeg ikke kan finde en måde at komme til vagtlægen på.. Der er bare desværre ikke nogen hjemme, og der kører selvfølgelig ik busser herfra i weekenderne smiley ..

    Jeg er glad for at jeg har nogle dejlige tøser som jer, at dele mine elendigheder med (:


  • #10   27. jan 2012 ja syntes det lyder som diskos... men kan jo ikk stilledianocer

  • #11   27. jan 2012 er sikker på du fik forklaret dig ordeligt.. i følge vagt lægne så fejler man aldrig noget..

    tro de er uddanet i a sige tag en smerte stillende el det er virus det kan man ikk gøre noget ved.. he he


  • #12   27. jan 2012 Ja det tror jeg du har ret i ! ..
    Oftest får man afvide at det skal løbes væk, man skal slappe af eller tage noget smertestillende..

    Tænk at de ik lærer mere på sådan en lang uddannelse alligevel..


  • #13   27. jan 2012 HA HA.. nu har lægerne været 1 år om a finde uda min søn har astma og sku ha dræn ,, jeg har fortalt det til dem hele tiden..

    og jeg har da aldrig læst medicin eller noget ;=)


  • #14   27. jan 2012 Kender bare det der alt for godt ^^

    Med den første rygskade jeg fik, faldt jeg pludselig sammen, og det sortnede for øjnene af mig, og min ryg var helt deform... Da jeg kom til lægen fik jeg afvide "det er hold i ryggen, slap af et par dage" ... Så tog jeg da til en anden læge efter en uge, og fik så afvide at det var mit skulderblad der var gledet ind under mine ribben og havde sat en nerve i klemme... Hold i ryggen, min bare *** !


  • #15   27. jan 2012 så irreternde... :=)

  • #16   28. jan 2012 Nå, lige en update herfra. (: - Jeg har det lidt bedre idag, jeg kan godt gå, men har stadig smerter ved en hel del bevægelser, men kan gå og sidde ned, uden at det gør alt for ondt, så jeg tror jeg tager weekenden på nogle smertestillende, og så må jeg se, hvis det stadig er der på mandag, eller hvis det er værre, må jeg et smut forbi lægen, og ellers håber jeg på at det i løbet af nogle dage går i sig selv igen (:

  • #17   28. jan 2012 Det var godt...sådan nogen ryg skader ..de genere bare en resten a livet....det så.øv..

Kommentér på:
"akut" hjælp søges - RYGSMERTER !

Annonce