{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
950 visninger | Oprettet:

Hus-marked, tror i det vender? {{forumTopicSubject}}

Kære BG.

Som overskriften lyder så har dette noget med hus handel at gøre.

Tror i det snart vender, og at folk begiver sig ud i at købe igen?

Sagen er den at vi har vores hus (det er min kæreste der ejer det) - og har nu haft 2 forskellige mænglere ude, og de havde 2 vidt forskellige meninger om vi kunne sælge til ordentlige penge eller ej.

Den første var meget overbevidst om at vi ikke kunne sælge i denne tid med overskud, og at der faktisk også ville blive en underskud. Og rådede os til at vente, og mente at vente tiden ville blive til 2014-15 før marked var helt i top igen.

Den anden var meget positiv, så mange muligheder, og at det var det perfekte begynderhus. Og mente at vi kunne komme herfra med lidt overskud, ikke så meget som vi troede, men lidt.

Åh ha jeg synes godt nok det er svært. Jeg står og gerne vil starte udd efter baby nr 2 (om ca 16 mdr), og det kan jeg desværre ikke, hvis vi fortsat sidder i dette hus. Vi vil gerne købe et nyt hus, bare til mindre penge end dette. Men hvem skal man lige tro på at disse mænglere? Det koster jo mange penge at sælge hus, plus få indfriet lån osv.

Tror i det vender, eller er der nogen der har erfaringer med salg af hus i Kolding?
Vi har selvfølgelig fulgt med i de huse der har været til salg i området, og vi synes egentlig de har været solgt okay hurtigt......
Mvh Stephanie


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hus-marked, tror i det vender?
  • #1   10. jan 2012 Personligt tror jeg ikke det vender men nogle er heldige og sælger meget hurtigt og godt... Husk mange mælgere kører med solgt eller gratis i som regel 6 mdr. så det er da gratis at sætte til salg... Prøv lykken i har jo 16 mdr til at få det solgt og husk i kan jo godt sige nej til en køber!!!

  • #2   10. jan 2012 Ved EDC ikke køre med det mere, fordi 2011 var et rigtig stille år for hus handlen, så de har ikke "råd" til det.

    Men kan da være de andre køre med et endnu, mange tak - det vil jeg undersøge smiley


  • #3   10. jan 2012 Tror der er mange der købet hus o øjeblikket, renterne er mega gode. Men det er købers marked - så ja mange sælgere får nok et tab. Men hvis det ikke haster med at sælge, kan i jo bare sælge når en køber kommer med rette pris -)

  • #6   10. jan 2012 Solgt eller gratis indebærer (næsten) aldrig at det er helt gratis mere. For det første skal I betale for enegimærkning samt tilstandsrapport og derudover skal i betale for dokumentationsomkostninger samt billeder. Jeg er hos en ejendomsmægler og umiddelbart så nej, markedet tror vi først vender om mellem 5-10 år. Realiteten er at priserne nok aldrig bliver de samme, som da markedet var på sit højeste.

    Det er ikke umuligt at få solgt, men det skal sættes til den rigtige pris og for mange betyder det et salg med tab.

    Håber det var lidt du kunne bruge, ellers er du meget velkommen til at skrive smiley


  • #7   10. jan 2012 Stephanie: Jeg tvivler osse på det vender foreløbig (især med den nye regering!!). Vores hus har været til salg i ca 3 år nu, med 3-4 forskellige mæglere, og er lige blevet taget af markedet igen da vi vil komme til at miste alt for meget på at sælge til de priser der er nu. Vi ville simpelthen komme ud med et kæmpe minus, og ikke engang være økonomisk i stand til at bo i lejlighed.

  • #9   10. jan 2012 Jeg er optimist, selvfølgelig vender markedet. Der går bare nogle år, men mon ikke det ser bedre ud om 2-3 år, det vælger jeg at tro på.

    Husk på der er rigtig mange der har pengene, folk er bare bange for at bruge dem, fordi krisen er så omtalt.

    Jeg ville personligt ikke selv sætte hus til salg nu, da priserne er så lave som de er. Og ofte er huset købt til en højere pris, end den man kan få for det i dag, ergo er der tab på huset.


  • #10   10. jan 2012 Mange tak for alle inputs smiley

    De mænglere vi har haft ude har alle vurderet det til lidt over hvad vi selv har givet, men så kommer alle udgifterne jo ved at sælge som "amandamus" skriver, det eneste vi ikke skal have lavet er energimærkning, da den stadig er gældende. Men det er jo desværre kun de få penge vi kan spare der. Så som det ser ud nu, så må min udd vente nogle år endnu, bare så ærgerligt, når man så gerne vil igang og ved hvad man vil.

    Vi prøver at være optimistiske, vi får besøg af den sidste mængler idag, som har regnet ud hvad vi kommer til at "tabe", når alt er betalt.


  • #11   10. jan 2012 Tania: Jo de skal!! smiley

  • #13   10. jan 2012 Tania: Narj muligvis ikke, men de skal have skylden alligevel. smiley Bare for at være lidt rebelsk! smiley

  • Nicolaj T
    Nicolaj T Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Svar: 1
    #14   11. jan 2012 De nye 3,5% fastforentede lån kan godt give et lille boost til boligmarkedet, men kun på kort sigt. Jeg tror vi skal 5-6 år længere frem før det vender og jeg tror endda at priserne vil falde en smule yderlige.

  • #15   11. jan 2012 Nicolaj t - Ja det er desværre også det mænglerne sagde, altså at de var bange for at marked ikke var færdig med at falde endnu.... smiley

Kommentér på:
Hus-marked, tror i det vender?

Annonce