{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.304 visninger | Oprettet:

Åh hvor det forfærdeligt! {{forumTopicSubject}}

Jeg bliver idag ringet op af min storesøsters veninde, om jeg kan hente hendes piger her og nu.
Min søster har en meget svær dep, lider af angst - så hun har fået noget nyt medicin, efter hun er startet på det her nye medicin, er det bare gået ned af bakke for hende smiley hun kan ikke tage en beslutning, kan ikke klare larm, & kan mildest sagt ikke overske noget.
Det skal lige gøres meget klart af min søster er verdens bedste mor, & ville aldrig nogensinde kunne gøre noget der ville skade pigerne.
Nå men tilbage til det andet.
Jeg hopper meget hurtigt på et tog, & køre mod København ( bor på fyn ) min søster møder mig på stationen, og vi går mod børnehaven, hvor vi skal hente den mindste. Min søster fortæller mig en ting jeg bare ikke kan få ud af hovedet! hun sagde ordret " Jeg har lyst til af tage mit eget liv " der brød min verden sammen, jeg troede aldrig nogensinde jeg skulle høre dette fra en person der er så tæt på mig.
En læge ringer da vi er på vej hjem, de vil ha hende indlagt, men hun nægter selvf smiley
Hvad fanden gør jeg snart for og hjælpe min søster? jeg vil ikke sidde her en dag & blive ringet op af nu har hun taget sit eget liv.
Hun har 3 skønne skønne piger på 9 - 6 ( på mandag ) & en på 4.
De elsker deres mor utroligt højt, og skal nu være væk fra hende indtil søndag i næste uge, måske længere tid.
Hjælp mig piger, hvad kan jeg gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Åh hvor det forfærdeligt!
  • #1   14. okt 2011 hvor er det pisse synd for hende og hendes børn.. men self os dig..
    er hun sammen med nogen nu her eller er hun alene


  • #3   14. okt 2011 Jeg kan ikke tvinge hende til noget hun ikke selv vil.
    Hun må ikke være alene, så der har været nogen ved hende siden sidste fredag, hun er nu taget til nord jylland med hendes kæreste på hotel. så hun er ikke alene.

    Jeg hjælper og støtter hvor jeg kan, især med ungerne..
    men årh hvor det hårdt og se en man elsker ha det på den måde.
    Hun kunne næsten ikke snakke, græder hele tiden, det tog over 1time bare af pakke tøj til 3 børn.
    hun er helt ved siden af sig selv


  • #5   14. okt 2011 Det er ikke mere et råd om hjælp.
    Det er desværre ikke første gang hun siger hun vil tage sit eget liv, hun har gjort alvor af det en gang hvor hun heldigvis er blevet stoppet inden det var for sent, også fået hjælp med fx indlæggelse..
    men det hjælper bare ikke i længden.
    det skal lige siges af det er efter hende & ungernes far blev skilt det er gået sådan ned af bakke


  • #6   14. okt 2011 okay godt.. den gang jeg havde det så svært ( før min mand og barn) kunne jeg finde på at sætte mig ind i et skab for at mine forælder ikke skulle kigge på mig overhoved. men min far rev mig bare ud og sad og holdt om mig til jeg fik det lidt bedre.. jeg kom til psykolog, og så mødte jeg min mand.. derefter fik jeg det super godt igen...

    men hvis hendes medicin ikke rigtigt virker ordenligt endnu. skal det vel også havde noget tid.. eller er det lang tid siden hun fik det


  • #7   14. okt 2011 Hun er lige skiftet med medicin, hvor hun selvf har det gamle i kroppen endnu, og længerne har først fundet ud af idag man ikke må tage de to slags medicin sammen smiley

  • #9   14. okt 2011 Ja det må fandme ikke være rart og være hende smiley ..
    Kender i det med man ville ønske man kunne hjælpe mere end man gør?
    Jeg aner ikke hvad jeg snart skal stille op..


  • #10   14. okt 2011 okay ja så tager det jo nok sin tid.. så kan i jo kun forklare hende at hun kan ikke undværes og hun skal jo også se sine børn blive store

  • #11   14. okt 2011 Satme flot af de læger. Men desværre ikke første gang jeg har hørt om 2 former for medicin som ikke må blandes.

    Den nye medicin, tager tid før den virker. Det kan derværre tage lang tid før den rigtige virkning er der.


  • #12   14. okt 2011 Du gør en kæmpe ting for hende. Du har taget hendes elskede børn under dine vinger, det betyder sikkert enormt meget.
    Men ja kender godt følelsen af at man ville ønske man kunne gøre mere...


  • #13   14. okt 2011 Jeg kender godt følelsen af, at man bare står bag en glasrude og ser det hele ske, og man kan intet gøre:-( Vil bare lige sende dig et kæmpe kram.

  • #14   14. okt 2011 står i det samme som dig lige nu , med min bror der er dog ingen børn , men det er rigtig hårdt , jeg fik over talt min boror til og blive indlagt og det hjalp rigtig hurtigt

  • #15   14. okt 2011 Altså hvis hun virkelige kunne finde på at tage sit liv er hun til fare for sig selv også kan hun blive tvangs indlagt vil jeg mene...

  • #16   15. okt 2011 Jeg ville som nadia skriver, undersøge mht tvangsindlæggelse... For Det kan hun blive, hvis hun er til fare for sig selv eller andre.


  • #17   15. okt 2011 Jeg har en storebror der er psykisk syg, ved godt det ikke er helt det samme som en deperation.... Men det giver en smule viden om forskellige ting, fordi man automatisk sætter sig mere ind i tingene....

    Man kan blive tvangs indlagt på 2 måder.... 1, at være til fare for sine omgivelser, og 2 at være til fare for sig selv....
    I og med hun siger "jeg har lyst til at tage mit eget liv, så er hun det man kalder til fare for sig selv... Jeg vil derfor anbefale dig at tage kontakt til den nærmeste psykiatriske afdeling ved din søster, lægen samt distriks psykiatrien, og bede dem om hjælp...

    Det kræver super meget styrke at gøre dette for et andet menneske, har selv lige stået i situationen hvor min storebror var inde i en periode med mange onde dæmoner, grundet for lidt medicin, og jeg tog så kontakt til hans egen læge, til psykiatrisk hospital, og ingen af dem virkede til at kunne hjælpe mig, eller retter lægen virkede ikke til at kunne hjælpe, så derfor skal du virkeligt trænge igennem til lægen...

    Til sidst ringede jeg ud og fik fat i min storebrors kontakt person, og de havde lige til morgenmødet snakket om han skulle indlægges, derfor bestyrkede det bare deres beslutning om en tvangs indlæggelse...

    Igen, ring og træng igennem til fagmenneskerne som kan hjælpe din søster.... Vil anbefale dig at ringe til vagtlægen da det er lørdag, og det umiddelbart ikke virker til at kunne vente til mandag....

    Hvis du har nogen spørgsmål omkring de her ting, så spørg løs.....


  • #18   15. okt 2011 Nadia - en ting du bare IKKE skal sige til mig er af hun er en dårlig mor, du kender hende ikke - & hendes børn lider ingen last hun sender dem herover præcis for af beskytte dem.
    Det eneste jeg spørg om det er noget råd & vejledning, så jeg kan hjælpe hende videre.

    Har forsøgt af snakke med hende, men det er som af snakke til en dør, hun er helt dopet af det der medicin.. Længe leve læger der ikke ved man ikke må give sådan noget medicin sammen!

    Hun er lige pt i Als sammen med hendes kæreste, han har taget hende med på hotel så hun kan få ro i hovedet.. også bliver han ved hende den næste uge i hver fald.


Kommentér på:
Åh hvor det forfærdeligt!

Annonce