{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
509 visninger | Oprettet:

fysioterapeut vs læge? {{forumTopicSubject}}

Siden jeg holdt i praktik i en vuggetsue i august har jeg haft ondt i ryggen, i højre side nederst. Jeg træner 3 gange om ugen i et motionscenter, så det er ikke fordi jeg ikke laver noget aktivt, det er simpelthen fordi jeg har løftet vuggestuebørnene forkert. Regnede med at det ville gå over når jeg stoppede i praktik, men det er det ikke. Jeg kan ikke sidde ned i længere tid, når jeg står og ligger ned gør det kun en smule ondt, så det er det jeg gør mest.
Tog så til lægen, som har et slags kiropraktorkursus, og han fik den til at knække og det hjalp også, men det gik ikke helt væk. Var dernede 2 gange mere, men det gør stadig, synes ikke det blir bedre...
Men i mit motionscenter er der tilknyttet en fysioterapeut der undersøger en og laver et program der styrker ens ryg, men jeg ved ikke om jeg skal lave en aftale, eller blive ved med at tage ned til lægen, så han kan forstå at det altså gør ondt... Jeg kan ikke rende rundt som pædagog med ondt i ryggen heke tiden!! Det har gjort ondt i to måneder nu, er ved at være bange for at det aldrig bliver bedre, og så blir jeg nødt til at droppe min uddannelse...
Hvad havde I gjort??
(undskyld det blir lidt langt)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fysioterapeut vs læge?
  • #1   26. sep 2008 jeg ville da helt klart forsøge fysioterapeuten i dit center. hvis det f.eks er din iskiasnerve og ikke "knoglerne"/led der er problemet så vil en fys bedre kunne hjælpe en kiropraktoren vil - og så ville jeg nok bruge en rigtig kiropraktiker.................
    Det kan det sagtens være dine muskler der er ømme fordi du har spændt op længe, så en uddannet sportsmassør kunne også være en ide, de er meget gode til at få løsnet op i musklerne.
    det er da alt for hurtigt at opgive en uddannelse syntes jeg.


  • #2   26. sep 2008 Hej christina..
    Jeg har det ondt samme sted og går til fysioterapi og det har hjulpet mig så meget at jeg faktisk kun går til fys når det gør ondt og jeg har lige været afsted i sidste uge men det er så også første gang i næsten et år.. Ved selvfølelig ved jeg ik om det er det samme problem som jeg har men snak med fyssen og se hvad de kan gøre for dig.. Håber du snart får det bedre.. Mvh Pia


  • #3   26. sep 2008 da jeg var i praktik fik jeg også ondt i min ryg og nakke gik så til læge som sagde at det var muskel speninger at jeg havde fået fik en henvisning til en fysioterapi

  • #4   26. sep 2008 Okay!!! Jamen det lyder bare så super! Lægen sagde at det ikke var knoglerne, men ømhed pga forkert løft osv, så det er ikke noget der kræver en hel masse! Ej tak skal I have, er så glad for jeres svar, så prøver jeg helt klart den fysioterpeaut!!!

  • #5   26. sep 2008 Der sker jo intet ved at bruge begge dele... Jeg tror da også det sagtens kunne være muskelspændinger!

Kommentér på:
fysioterapeut vs læge?

Annonce