{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp gerne tøser....!!
  • camilla s
    camilla s Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 128
    #1   6. feb 2011 er rimlig sikker på at han ikke må hæve sine feriepenge og samtigt modtage dagpenge. så skal han meddele a-kassen at han holder ferie og så fratrækker de dage, er jeg næsten helt sikker på

  • #2   6. feb 2011 Ja, sådan tror jeg også det fungere.. Men kender en der en gang fik stemplet sit feriekort hos et firma, som hans veninde ejede, selvom han var på a-kasse, og fik på den måde udbetalt sine feriepenge, uden a-kassen fandt ud af det.. Jeg skal ikke kunne sige om det kan lade sig gøre den dag idag.. Det er også trist at miste penge, som man selv har optjent, fordi man har mistet sit arbejde..
    Knus


  • #3   6. feb 2011 okay tænker også lidt det samme.. men man skal ikk have underskrift mere, men kan i stedet for sætte dem til udbetaling selv på nettet ..

  • #4   6. feb 2011 Jeg skulle melde min a kasse og jobcentret ferie (jobcentret min 14 dage før ferie start) og derved ikke dagpenge i den periode. Men hvis man fx igen efter 6 mdr starter job igen kan du godt få den overflyttet til næste år. Fik jeg halvdelen af mine feriedage/penge.

  • #5   6. feb 2011 Jeg vil lige starte med at sige, at man mister jo ikke nogle penge man selv har optjent, bare fordi man ikke får dagpenge imens.

    Hvis man var i job, ville man jo heller ikke få løn mens man holdt ferie, hvis man havde feriepenge på feriegiro!?

    Dernæst vil jeg sige, at ja det er rigtigt at man ikke skal have underskrift mere, mne der står også højt og tydeligt at hvis du får kontanthjælp eller dagpenge, skal kortet forbi dem til underskrift, også trækker de fra din dagpenge.
    Det kan selvfølgelig sagtens lade sig gøre at snyde, men a-kassen kan til hver en tid undersøge det via feriegiro om du har fået dem udbetalt og så kan de jo altså komme efter dig senere (eller din mand som det jo er her)
    Jeg ville nok bare holde ferie og få pengene udbetalt, og give a-kassen besked hvis jeg var ham.


Kommentér på:
Hjælp gerne tøser....!!

Annonce