{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.928 visninger | Oprettet:

Hannah S
Hannah S
Tilmeldt:
19. mar 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Underlivsundersøgelse, skuffet? {{forumTopicSubject}}

Ja, igår skulle jeg så til sådan en "almindelig" undersøgelse, lige for at være sikker på at alt var som det skulle være.. Lige få taget nogen podninger og kigget/mærket om det hele var som det skulle..

Jeg har aldrig fået lavet sådan en undersøgelse før, så jeg var selvfølgelig en smule "spændt" på hvad der skulle ske, og havde (synes jeg selv) forberedt mig så meget jeg kunne..

Da jeg kom derind og ligge var jeg spændt på hvad der skulle ske, men min læge mæglede IKKE et ord. Gik bare igang med den der metal tingest.. Så udbryder hun sådan lidt mumlet "Det var da.. *mumle* -jeg har aldrig set en livmoderhals der sidder så langt oppe!" Og så pressede hun ellers bare til med den der tingest, og den nev mig helt vildt, og det gjorde MEGET ONDT!
Jeg siger selvfølgelig av, og siger det gør ondt.. Så siger hun bare "Måske jeg skal finde en større?"
-MÅSKE det er hende som ER LÆGE! :S

Den finder hun så, og det føles så for alvor som om at jeg er ved at sprække dernede, og det gør meget ondt! Så siger hun at hun da ligeså godt kan få tjek på det hele.. Og så gør det bare meget ondt! Og jeg får sådan en tingest ind i urinrøret!

Da jeg kommer ud derfra, føler jeg mig sådan lidt "svigtet" fordi jeg følte mig dårlig behandlet.. Uden forklaring på hvad der skete.. Og det er ærlig talt lidt svært at se selv når man ligger der.. Hun har været min læge HELE livet, og hun kender mig faktisk bedre fysisk og anatomisk end nogen anden.. Så hende af alle, burde da vide at det er min første gang!

Da jeg så kommer hjem og prøver på at tisse, gør det stadig meget ondt, og jeg bløder en smule.. Først her til morgen er det gået næsten væk.. Jeg aner ikke om det er normalt, og jeg har ingen at spørge til råds, og jeg har ikke lyst til at ringe derned...

Jeg føler mig meget skuffet og overvejer meget kraftigt at skifte læge.. ? Der er sikkert mange herinde som kan råde mig.. I har jo børn mange af Jer og kender sikkert "rutinen".. Hvad vil I råde mig til?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Underlivsundersøgelse, skuffet?
  • #1   2. apr 2008 Må jeg først sige, at det var da helt utroligt at du aldrig har fået en gynækologosk undersøgelse før! Det plejer man da at få når man kommer i puperteten og skal have P-piller...
    Nå men det lyder da bestemt ikke som en rar oplevelse! Jeg ved godt at mange siger at det gør super ondt, men det har jeg nu aldrig været ude for...
    Har selv fået 2 almindelige og 2 hvor jeg skulle have taget prøve for livmoderhalskræft, og jeg synes ikke der var nogen af gangene der gjorde ondt... (3 forskellige læger)
    Min nuværende læge er utrolig sød, og hun forklarer alt undervejs... også den anden gang hun tog livmoderhalskræft prøven.
    Jeg synes bestemt du skulle snakke med din læge om hvordan du oplevede undersøgelsen, især hvis du ellers har været glad for lægen. Hvis du intet siger, vil hun jo aldrig vide det... Om du skal finde en anden læge, ville jeg synes skulle komme an på hvordan hun takler det når du fortæller hende hvordan du oplevede undersøgelsen.
    Med hensyn til blødningen, så er det helt normalt, så længe det ikke er for meget... Men synes ikke det nytter noget hvis ikke du føler dig tryg ved at ringe ned og spørge din læge om sådan nogle ting.

    Mit råd vil helt sikkert være: Snak med din læge om det hele, og forklar hende hvordan du har det!

    Held og lykke med det hele
    MVH Anna


  • Hannah S
    Hannah S Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #2   2. apr 2008 Hej igen begge to... Og tak for svarene..
    Jeg har været på p-piller siden jeg var 14 uden problemer, og fik dengang ikke lavet en GU.. Det har mine veninder og min familie vist heller ikke så vidt jeg ved, da de fik p-piller... Såh.. :S

    Jeg ville have det dårligt med at skulle ringe derned, og specielt snakke om det, men min læge eftersom det er hende jeg er skuffet over.. Synes det er rigtig at konfrontere hende, og få talt om det, men det kan jeg bare ikke om noget så personligt, for det har jeg ALDRIG brugt hende til før..

    Knus..


  • #3   2. apr 2008 Ja så er det jo svært... hvis ikke du kan snakke med hende om tingene, så foreslår jeg at finde en anden læge..

  • Hannah S
    Hannah S Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #4   2. apr 2008 Kan man godt det, bare sådan uden videre?

  • #5   3. apr 2008 Du tror ikke du har ligget og spændt lidt fordi du var nervøs for hvad der skulle ske og når hun så ikke fortalte dig hvad der foregik....???

    Tænker bare at hvis hun har været din læge hele livet, ville jeg personligt ikke skifte læge, for du er jo tryg ved hende og kender hende godt... ved ikke hvad du siger til det?


  • Hannah S
    Hannah S Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #6   4. apr 2008 Anja: Jeg har slet ikke spændt.. Jeg er egentlig ligeglad med sådan en undersøgelse, og hun sagde jo selv at det var fordi min livmoderhals sad så lagt oppe... Men hun kunne i stedet for at presse helt vildt da bare have fundet den der større tang-tingest, noget før... :S

  • #7   4. apr 2008 Hehe ja selvf rigtig men alle kan jo begå fejl.... synes du skal give hende en chance

Kommentér på:
Underlivsundersøgelse, skuffet?

Annonce