{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.042 visninger | Oprettet:

HJÆLP: kontanthjælp/ sygedagpenge {{forumTopicSubject}}

Hey alle dette emne er lidt langt men håber nogle gider læse det og komme med deres erfaringer eller viden...

Står i den situartion (staves) at jeg her den 30/6 blev færdig uddannet social og sundhedshjælper, jeg har så siden da holdt sammerferie som enlig er færdig her mandag, altså det er menigen at jeg skal starte i et vikarberu (staves) som social og sundhedshjælper, men har bare så mange plukveere.. Har fået at vide af mine læge at jeg skal tage det rolig pga. mine plukveere men det er jo lidt svært når man er i det fag jeg er i..

Derfor kan det muligvis være at jeg skal sygemeldes, men har hørt at hvis man kommer på sygedagpenge, bliver man også på det når man har født, selvom man ikke er syg længere, man gå f.eks. ikke fra sygedagpenge til kontanthjælp som forsøgere når man har født... Er der nogle som ved om det er rigtig ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP: kontanthjælp/ sygedagpenge
  • #1   21. jul 2008 Hej
    Først tillykke med udd. det er dejligt at høre at der kommer flere ind i faget( jeg er selv udd. ssh)
    Hvis jeg var dig så tag ned og snak med foa, eller send dem en mail.
    Så for du også det rigtige svar
    mvh connie


  • #2   21. jul 2008 Connie N: først mange tak..
    Foa siger du ? mener du at de skal kunne fortælle mig hvordan det forgår ? skal lige siges át jeg ikke er medlem af Foa eller anden a-kasse, så det er kommunen der skal give mig penge.... Når jeg en gang skal på barsel eller sygemeldes..


  • #3   21. jul 2008 Ja og det er sku ikke ret meget, mener det er det samme som kontanthjælp.
    Men prøv og send dem en mail smiley


  • #4   21. jul 2008 oki bare iorden prøver og ringe til Kommunen og Foa

  • #6   22. jul 2008 Gitte S: okay hvor mange penge fik du om man må spørge ?

  • #7   22. jul 2008 hej hej.. håber du kan bruge min erfaring inde for det samme problem..
    jeg blev udd social og sundhedshjælper i morts 2007. og i april startede jeg sov vikar i en hjæmmepleje.. i august blev jeg så sygmeldt pga problemer med ryggen ( micha det var lidt hår ved mig).
    jeg havde selvfølgelig min faste løn indtil mit vikariat ophørte. det gjorde den oktober..
    derefter kom jeg på sygedagpenge, og er det stadig mens jeg går på barsel..
    jeg har en veninde som erpå kontanthjælp under sin barsel. og vi får samme beløb udbetalt..
    ang. FOA elller andre fagforeninger, så er der ikke penge og hente. og beskeden er bare, af tage sygedagpengene..
    skriv hvis du vil vide noget. jeg er og har jo været det hele igennem..
    kram her fra..


  • #8   22. jul 2008 Hey Bente

    okay ja lyder jo meget som det jeg gennemgår lige nu.. Den eneste forskel er bare at det var meningen jeg skulle arbejde i et vikarberu (staves) og der er man jo ikke fastansat som man f.eks. er i et vikar job på et plejehjem.. Men hvis jeg bliver sygemeldt som du ender jeg jo også på sygedagpenge.. Men hvis man må være så fræk at spøre hvad får du så af penge ? ved at man få ca. 12.000 kr før skat når man er på kontanthjælp og har født.. Og har hørt at kommer man på sygedagpenge gå de inde og ser på hvad man tjente inden man blev sygemeldt og så få man det er det ritig for hvis har jeg da et problem for så kommer jeg på den løn som jeg også havde under min uddannelse og det er ca 9.000 kr og det er jo ikke meget når man står med et lille barn..

    Hvordan kan det enlig være at man fortsætter på sygedagpenge når man har født, så er det jo at de fleste bliver raske kort efter fødslen...


  • #9   23. jul 2008 altså jeg får ca 8,700 kr udbetalt. og de bliver udbetalt den sidste torsdag i hver måned. så nogle gange er beløbet større, da der nogle gange er næsten en uge mere til udb. ¤¤¤skriv for forflaring¤¤¤
    og nej, de regner ikke ikke dine syge dagp. ud fra din tidligere indkomst..
    det hedder jo rigtigt syge/ dagpenge..
    den eneste forskel er af på dagpengene, bliver du ikke aktiveret som man gør på kontanthjælp..


  • #10   23. jul 2008 Hey Bente
    tak for dine svar.
    Har selv haft ringet til kommunen idag for at høre lidt om det hele, det viser sig at jeg ikke kan komme på sygedagpenge/ barselsdagpenge fordi jeg ikke er i en a-kasse, så jeg skal bare på kontanthjælp, og så skal de vudere og jeg er i stand til at arbejde og hvis ikke skal de have en sygemelding fra min læge..


  • #11   23. jul 2008 nå okay.. jamen penge mæssigt er det jo det samme.. og er sikker på din læge vil skrive en sygmælling.. for det er jo for barnets skyld..

  • #12   23. jul 2008 håber du ku bruge det jeg skrev..

  • #14   24. jul 2008 Bente W: ja men tror da også at min læge vil skriv en sygemeldig og ja kunne godt bruge dine svar tak for hjælpen..

    Gitte S: okay bare iorden..


Kommentér på:
HJÆLP: kontanthjælp/ sygedagpenge

Annonce