{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.061 visninger | Oprettet:

fra su til kh {{forumTopicSubject}}

Har lige snakket med kommunen, og de siger at jeg godt kan få kontanthjlkp når min studievejleder siger at hun syntes at jeg skal stoppe på min skole..

Meeeen:
HUn siger hvis jeg stopper på min skole nu, vil jeg først få kontanthjælp i juni smiley det må jo så være i slutningen af juni, så kommer faktisk til at stå næsten 2 måneder uden penge..

kan det være rigtigt??

Tænker lidt hvis jeg stopper efter den 1 og jeg så når at få su i maj, hvornår mon jeg så kan få kontanthjælp?? er det så først i august?? smiley

Håber virkelig inderligt der er en der kan svare mig..
kan da ikke gå så længe uden penge.. puha..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fra su til kh
  • #1   19. apr 2010 Mie: Hvor læser du henne? jeg tænker på om det ikke ville være en god ide at gøre året færdig(hvis det går fra august til juni)

    Så kan du altid komme tilbage og gøre det færdigt jo..


  • #2   19. apr 2010 Jeg vil mene at hvis du melder dig ud af skolen imorgen f.eks og går ned og søger om kontanthjælp imorgen også , vil du fra den 1 maj få udbetalt fra den 20 april og frem .. Så det kan ikke passe du først kan få kontanthjælp i august .. smiley

  • #3   19. apr 2010 Hvis du stopper i maj, og får penge for maj, er det fra 1. maj og måneden ud SU'en gælder for.
    Kontanthjælp er bagud betalt, så du vil være berettiget fra 1. juni - men pengene vil først blive udbetalt d. 31 juni (eller hvad den sidste dag nu er)

    Men du kan som Lykke skriver, søge om en enkeltydelse, som er 5000(rundt regnet) FØR skat .. Dette beløb kan du dog vælge ikke at betale skat af, så du får det fulde beløb, men det du så ikke betaler i skat, kommer jo så bare på et andet tidspunkt, når skat skal betales tilbage smiley

    Håber det hjalp lidt..

    Hilsen hende der har overgået fra SU til KH 2 gange ;P


  • #4   19. apr 2010 nej hvis jeg søger kontanthjælp nu sagde hun at jeg ville få kontanthjælp i juni månede.. det må jo så være i slutningen af juni eftersom man får penge den sidste hverdag i måneden jo..

  • #5   19. apr 2010 det er fordi SU er forudbetalt og KH er bagudbetalt

  • #7   19. apr 2010 min ældste datter har netop stået i samme dilemma og måtte, som du vente 2 mrd på penge. Hun søgte så en engangsydelse som hun fik afslag på fordi " hun havde et mastercard med en ubrugt kassekredit på 25000" fuck jeg blev gal !!!!

  • #8   20. apr 2010 Man kan ikke på engangsydelse hvis man kan låne i banken ... smiley man skal have afslag fra banken med når man skal søge.

  • #9   20. apr 2010 kan man låne i banken når man går fra su til kh ? jeg troede faktisk det var umuligt.

  • #10   21. apr 2010 det er ikk umuligt at låne til forbrug uanset hvilket job eller uddannelse man er i gang med.. eller er arbejdsløs.

  • #11   21. apr 2010 Troja

    Det er fordi der er 2 forskellige man kan søge om.
    Jeg fik selv søgt den forkerte sidste gang, så der var en farlig ballade, indtil jeg fik forklarede dem, at det var fordi jeg skulle overgå fra su til kh. Så gik det op for hende, hvad det egentlig var jeg skulle søge om. Vidste det jo ikke selv.
    Men jeg havde også både været i banken og få afslag, og skaffet div papire kommunen ville have.

    Men mener ikke at det hedder enkeltydelse(men det vil jeg ikke hænges op på), det er vidst til hvis man ikke kan betale fx sin husleje i en måned, kan man bede kommunen om hjælp, og der skal de nemlig have papire i hoved og numse, så de kan se at man ikke har råd til at betale den, og ikke har haft mulighed for at spare op.

    Hvor den anden bliver der næsten automatisk søgt om, når man skal overgå fra su til kh
    Man skal bare være meget omhyggelig når man snakker med dem - og næsten skære det ud i pap til dem.
    For hvor de kan spare penge, gør de det smiley


  • #12   21. apr 2010 jeg har aldrig søgt op hjælp på kommunen.. jeg ved bare at hvis du skal søge om enkeltydelse skal du have afslag fra banken med.

Kommentér på:
fra su til kh

Annonce