{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.897 visninger | Oprettet:

Afmelde plader?? {{forumTopicSubject}}

Hej er der nogen der ved om man kan afmelde plader på bilen på skats hjemmeside??

Min eks har købt vores fælles bil som stod i mit navn, sagen er den at jeg bliver ved med at få regninger på vægtafgift som jeg selvfølgelig ikke vil betale!!
Han siger han har omregistret den, men det tror jeg ikke på når jeg får regninger i mit navn. Har så lige idag fået en regning mere på 400 kr på rykker gebyr, fordi der ikke er blevet betalt.
Er så skide sur, for der står hvis den ikke bliver betalt straks melder de mig til inkasso!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afmelde plader??
  • #2   9. apr 2010 selvom han har omregisteret bilen til hans navn kan det da ikke være rigtigt at jeg skal betale en rykker gebyr, fordi han ikke kunne finde ud af at betale sin regning til tiden!!

    Ender sku nok med jeg bare betaler de 400 kr, men det er sku da surt:-(


  • #3   9. apr 2010 hvis du skal afmælde plader skal du op og afleve dem på moterkontoret

  • #4   9. apr 2010 han siger jo at han har omregistret bilen, så jeg har skrevet til ham at jeg vil se den nye registreringsattest, for ellers må jeg ringe på mandag til skat for at hører hvilket navn bilen står i!
    Synes bare det er så fejt at jeg skal betale de 400 kr fordi han ikke kunne finde ud at betale sin vægtafgift til tiden! Og på det tidspunkt stod den i mit navn, derfor har jeg nok fået den regning på de 400 kr:-(


  • #5   9. apr 2010 min kæreste siger at så har han ikke omregisret den ..

  • #7   9. apr 2010 Hvis den ikke er omregistreret er du i din fulde ret til at gå hen og pille pladerne af bilen.. For nok har du solgt ham bilen, men pladerne er stadig dine.. Det var hvad vi fik af vide da vi var udsat for det samme med ham der købte vores gamle bil..

  • #8   9. apr 2010 Tjaa - så skulle du vide hvor mange regninger jeg kom til at betale da min eks og jeg gik fra hinanden - der er desværre ikke noget at gøre smiley Synes også du skulle kontakte SKAT og forklare dem situationen !

  • #9   9. apr 2010 Henriette K

    Du kan ring til skat og spør om -- -- --- er bliver omregisret. og hvis ik. kan du bare afmelde den. det skal nok bare har dit CPR-nr. men du kan føst gøre det på mandag


  • #10   9. apr 2010 Dem gange vi har solgt vore bil, har vi fået brev fra SKAT om at bilen er blevet omreg. og ikke længere står i vores navn...

  • #11   9. apr 2010 Nu har jeg stået i samme bås som dig, vi havde bare solgt vores bil i stedet..

    Nu skal jeg lige høre, har han købt bilen eller hvordan?

    For, hvis det er rigtigt, skal der altid laves en ''købt som beset'', og hvis du har den, og det er 3 uger siden, kan du afmelde bilen fra dags dato, ved at gå op på motorkontoret og udfylde en blanket, og så har han et problem..

    Men, hvis du ikke har den, kommer der til at gå 3 uger, for den bliver afmeldt.. Uanset hvor længe det er siden.. Medmindre du aflevere nrpladerne..
    Det er pisse uretfærdigt, men sådan er det bare..

    Men du kan være sikker på, hvis du bliver ved med at få regninger, i dit navn, for nu, har han ikke omreg. bilen som han siger..

    Skriv hvis du har spørgsmål, har efterhånden prøvet det mange gange..


  • #12   9. apr 2010 tak for hjælpen allesammen:-) Var lige inde på skats hjemmeside og kan se han har omregistreret bilen den 3 marts, selvom han købte den først i januar... Og den regning jeg har fået er fra januar til først i marts altså en rykker for en udbetalt regning!!! Så kan nok ikke gøre så meget andet end at betale den:-(

  • #13   10. apr 2010 Ind til han omregistrere bilen hæfter du for både forsikring og vægt afgift... Det vil sige at den regning du har er din at betale.. Selv om han har kørt bilen.. Det er derfor en rigtig god ide altid selv atomregistrere en bil, for så er du sikkerp det er gjord til tiden.. Er det derimod ikke gjord inden 3 uger er du i din ret til at afmelde pladerne..

Kommentér på:
Afmelde plader??

Annonce