{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
605 visninger | Oprettet:

Har to spørgsmål :-D {{forumTopicSubject}}

Først og fremmest, jeg er igang med pædagog uddannelsen starter mit 5 semester på mandag ! Jeg overvejer derefter at starte en hjemmedagpleje ( selvfølgelig, en kommunal). MEN til den tid vil jeg "kun" være 24-25år ! Ville i overlade jeres guldklumper til en så ung dagplejer ? Eller kommer det an på hvilken type vedkommende er ? Det er noget jeg har funderet meget over..

Mit andet spørgsmål drejer sig om igangsættelse - jeg tænker lidt om det overhovedet er godt ? For i gamle dage kom barnet jo bare når det var klar? Er der ikke en grund til barnet ikke melder sin ankomst ? Måske lægerne har regnet forkert ? Dette er IKKE en kritik af igangsættelse - men man tænker jo lidt så man er forberedt til det en gang bliver ens egen tur..

Undskyld hvis der er stavefejl men har lige vasket gulv og fik vasket mig ind i soveværelset og radioen kører for fuld knald i køkkenet så det er lidt svært at koncentrere sig helt ;o)

pfh tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har to spørgsmål :-D
  • #1   28. jan 2010 Jeg ville foretrække en yngre dagplejemor, da jeg ser en masse fordele i det.

  • #2   28. jan 2010 Heidi - hvilke hvis jeg må spørge ? smiley

  • #4   28. jan 2010 Jeg ville ikke have noget imod så "ung" en dagplejer smiley Hvis jeg syntes om personen har alderen ingen betydning smiley

    Mht. igangsættelse er jeg selv lige blevet sat igang fordi jeg havde gået 15 dage med veer som ikke satte gang i noget, og jeg skal aldrig mere sættes igang!! Syntes det var ulideligt og smertefuldt med ve drop.
    Men min krop kunne ikke selv sætte gang i sagerne. Fik taget vandet og fik lavement før de satte ve droppet til, og det hjalp ingenting selvom jeg var 2 cm åben i forvejen og moden.


  • #5   28. jan 2010 tusind tak for svar smiley Isaa - puha det lyder sørme ikke rart, håber du er ovenpå igen og din guldklump var det hele værd smiley

  • #7   28. jan 2010 Vi har det fint og hun er det hele værd. Det tog kun 2 timer og 17 min efter jeg havde fået ve drop. Er lykkelig for det ik tog længere tid for så var jeg sgu kradset af smiley

  • #8   28. jan 2010 Sandie: Jeg ville klart foretrække en ung dagplejemor fram for en gammel. Dette fordi at mange ældre DP har nogle lidt gammeldags metoder overfor børnene og nogle er jo heller ikke ligeså fysisk aktive når du kommer længere op i alderen.

    Skulle jeg have ny dagpleje, ville jeg spørger efter hvor meget børnene kommer ud i løbet af dagen, da det er MEGET vigtigt for mig at børn kommer ud og lege.

    Min egen GæsteDP tog en gang min datter med i centeret fordi det kun var de to, hun er omkring 30 mener jeg og sys det var så fedt at hun gjorde sådanne ting. Det eneste jeg lige gruplede over var hun sku kører i bil med hende, men hun kører jo ansvarligt ligesom jeg, når jeg har børn i bilen. Men sys det var et fedt initiativ og godt for børnene at se verden i en anden sammenhæng:-)


  • #9   28. jan 2010 Frk. Inden jeg lige læser de andres svar - nej desværre, er ikke gravid smiley

    Men håber og regner da med at vi skal starte projekt baby når min uddannelse er ved enden smiley


  • #10   28. jan 2010 Isaa - åh det er dejligt smiley Og tillykke med hende smiley

    Line - præcis, jeg vil ikke sidde inde hele dagen og klippe klistre - selvfølgelig skal der også være plads til det ! Men vil da have dem med på legeplads og op at handle.. Det skal der selvfølgelig gives tilladelse til fra forældrene, men mon ikke de synes det er okay ? Synes jo netop det kunne være rart at børnene kan komme med op og handle ind til deres frokost så de evt. selv kan have indflydelse på deres ynglings pålæg osv.

    Marie- L - Også det jeg tænker !


  • #11   28. jan 2010 Hvis jeg følte at dagplejeren var moden af sin alder ville jeg ikke ha noget imod en ung dagplejer. Vi skal jo ha nye folk ind, de gl holder jo ikke evigt, og den fejl blir gjort hver dag i dette samfund. De unge udelukkes pga manglende erfaring, ja men hvor pokker skal vi f den fra når ingen vil åbne døren.

    Jeg blev osse selv sat igang 4 dage før termin, pga for højt blodtryk, det tog 8 timer og blir næste fødsel lige så kort gør det mig ikke spor, man får en værdifukd gave ud af smerterne :O)


  • #12   28. jan 2010 Maria - det var en rar måde du ser tingene på smiley For som mor til sit første barn har man jo heller ingen erfaring - med igangsættelse - jamen i er ikke bange for at barnet ikke er "udviklet" nok ? Det tror jeg, jeg ville være bange for - jeg føler lidt der må være en grund til barnet ikke er kommet af sig selv - det er nok bare en dum ting at have det sådan ! Og lægerne har sikkert en naturlig forklaring på det ( Håber jeg da ) smiley

  • #13   28. jan 2010 Sandie: Vi skal ikke give tilladelse til at de skal med ned og købe ind. Vores dagplejer er guld værd. Nogle gange kan hun godt være lidt negativ, men med hensyn til børnene er hun bare fantastisk.

    De er altid med ude og handle og en gang om ugen går de til sang og når de ikke gær det er det gymnastik.

    Derudover besøger hun en anden dagplejer næsten hver uge.

    Tit laver hun ting som Emma får med hjem. F.eks. har vi roeoptog her i byen. der havde hun lavet en lygte med et lille elektronisk fyrfadslys i:-) Det blev jeg rigtig glad for. De har os lavet juledekorationer til os osv.



  • #15   28. jan 2010 Line - det er præcis sådan jeg også gerne og forhåbentligt bliver smiley En med overskud... Min moster er DP og har spurgt hende til hudløshed smiley Og jeg ville nok alligevel hører forældrene om det er okay - da jeg ikke mener man bare kan tillade sig alt når det nu ikke er ens eget !

  • #16   28. jan 2010 Frk. Haha - jamen held og lykke med den lille smiley

  • #18   28. jan 2010 de sætter dig ikke bare sådan lige igang, der skal være en meget god begrundelse til at de gør det, og når du er fulde 37 uger, så er barnet fuldbåret, så fra den uge af blir veerne kke stoppet hvis man går i fødsel. Så det er ikke noget man skal gå og bryde sin hjerne med, det blir man bare tosset af :o)

  • #20   28. jan 2010 Jeg vil helt sikkert foretrække dig som dagplejer med en pædagogisk baggrund, og så er det ikke af betydning om du er i midten af 20´erne eller ældre

  • #21   28. jan 2010 Umiddelbart ville jeg nok foretrække en ældre dagplejer der selv var færdig med at have småbørn

    og ja jeg har været i gennem en igangsættelse og det var rigtig ubehageligt og ville aldrig gøre det igen medmindre mit eller barnets liv var i fare, tror bestemt det er bedre at vente til naturen klare det, hvis man kan


  • #22   28. jan 2010 Hov grunden til at jeg vill fravælge en der selv er i gang med småbørn er
    1. Hvis hun selv har sine børn i DP ville jeg være meget i tvivl om ikke hun tog sig mere af sit eget barn, jeg har selv villet være dagplejer, men kan godt med mig selv mærke at jeg ikke ville hav lyst til at tage et andet barn hvis mit barn græder så er det altså helt instinktivt dem jeg vil drage omsorg for
    2. Så er der fare for at hun skal have flere børn (det kan en over 30 selvfølgelig også få, men der er ikke lige så stor sandsynlighed hvis hun er 35 og har tre skolebørn) og jeg ville bare ikke synes det var fedt hvis mit barn kun kunne være der et år og så skulle skifte DP pga barsel når barnet så inden for et år igen skal skifte til BH

    og så er jeg så sådan en der ikke synes det er fedt at DP bruger tiden med børnene på at handle, det kan de gøre med mor og far (selvfølgelig er det ok en gang imellem men ikke flere gange om ugen) når de er i DP skal efter min mening lege, være ude og bruge deres krop ikke bare gå ved siden af en barnevogn


    Jeg har selv været super heldig at have to fantastiske ældre damer som DP til
    mine tre børn
    de var ude og lege hver dag i haven, på besøg hos andre dagplejere på legeplads osv


  • #25   28. jan 2010 Hvorfor mener i ikke det er i orden? Børnene i Emmas dagpleje elsker at være med ude og handle. Tit køber de jo lidt lækkert eller noget de skal bruge til at klippe/klistre med og sådan.

    Jeg synes det er dejlig Dp tager Emma med ud og handle. Det er jo også sundt for børnene at se andet end lige DPs baghave


  • #28   28. jan 2010 Enig med frk segnitz og Tania
    jeg har intet imod at DP en enkelt gang har haft en travl weekend og ikke lige har fået købt pålæg til børnene og derfor tager dem med i netto og købe pålæg, men ikke hver dag og ikke hver uge

    og nej de handler ikke kun til DP børnene smiley


  • #29   28. jan 2010 Ha ha jamen det gør min så... Hun går tur med børnene hver dag. Hendes søn arbejde i den lokale Rema og ham går de tit ned og siger hej til og køber en ltr mælk eller noget med hjem.

    Kan slet ikke se det forkerte i det og har stadig ikk fået en forklaring?


  • #30   28. jan 2010 Forklaring på hvad? Hvorfor det ikke er i orden?
    Jen det har jeg skrevet længere oppe
    jeg synes det er en forkert måde at bruge tiden med børnene på og at de ikke får noget ud af at gå ved siden af en barnevogn ned og handle og hjem igen, der får de mere ud af at besøge en anden dagplejer eller legeplads eller lege i haven med hinanden, handle skal de jo nok komme med far og mor
    men muligheden for at lege med jævnaldrende børn eller børn i det hele taget er det ikke alle der har når de kommer hjem


  • #31   28. jan 2010 Line
    hvordan ved du hvad hun køber og til hvem?


  • #34   28. jan 2010 Ditte: Mener du ikke det er sundt for børnene også at f.eks. lære at gå pænt når de er med ude og handle? Jeg har sjældent Emma med ude og handle og derfor passer det mig helt fint hun tager med.

    derudover har jeg mødt hende op til flere gange og der kan jeg jo se hun ikke slæber tre store indkøbsposer med hjem..

    tania: Jamen hvorfor ikk? De kan da gå pænt ved siden af barnevognen og kigge på alle de forskellige ting der er i butikken. Vil da mene det er en oplevelse for dem at komme ud og se andet end andre børn og dagplejen..


  • #35   28. jan 2010 De lære at begå sig i trafikken og kommer ud og ser traktore, busser osv... DP bruger jo nok heller ikke flere timer i selve supermarkedet, det har jeg i hvert falde aldrig oplevet eller hørt om!

    Jeg synes det er helt i orden og mener bestemt børnene har rigtig godt af det...


  • #37   28. jan 2010 Line H
    nej det mener jeg er forældrenes og ikke dagplejerens job at lære dem, desuden opføre børn sig alligevel sjældent sådan med deres forældre som de gør med dagplejeren


  • #41   28. jan 2010 her i byen er det heldigvis så nemt, for der har problemet været så stort at DP'erne har fået at vide at de ikke må handle med børnene

  • #44   28. jan 2010 Jamen hvor tit er tit?

    Altså jeg tror de er nede og handle ca. en gang om ugen... og det er helt fint med mig?

    Hvorfor skal i latterliggøre mit standpunkt?

    Jeg mener stadig børn lærer en masse af at komme ud og være med i en hverdag. OGSÅ I ET SUPERMARKED. Der er da massere af spændene mennesker at kigge på og hylder der går heeelt op til loftet.

    Ditte: Ja DP skal ikke opdrage dine børn, men der er da ingen harme i at de hjælper til.. ligesom med pottetræning, at spise pænt osv...


  • #47   28. jan 2010 Line H
    jeg siger ikke at de ikke skal deltage i opdragelsen
    men jeg mener ikke at de skal lærer dem at handle, de ting du nævner er jo dele af børns udvikling, det er indkøb ikke

    og jeg mener så heller ikke jeg latterliggør din holdning, jeg er bare uenig, og glad for at min DP ikke har gjort sådan


  • #48   28. jan 2010 hov forresten
    tit er for mig mere end en gang om måneden
    jeg mener jo så heller ikke de skal ud og gå hver dag, en eller to gange om ugen må være rigeligt, der skal være tid til at lege og ikke andet


  • #49   28. jan 2010 Tania: Hvorfor er det noget andet end at handle? At begå sig blandt andre mennesker er vel ligeså naturligt som at sidde på potten? og ja de kan lære det andre steder, men hvorfor ikke give dem lov til det?

    Frk.: Nu leger, boltre, hopper og hygger de jo os... Det kommer jo udover de få indkøb. Nej hvor står der jeg mener det er sundere?

    Ditte: Jeg mener så det er sundt at børn kommer ud. De skal ikke sidde indenfor 3 ug af fem dage om ugen i DP...

    Kan ikke helt se hvor i ser at jeg skriver de går ned og handler ind hver dag eller at det er sundere for dem at handle ind end at lege?

    Jeg mener det er sundt for børn at se en anden del af hverdagen end bare andre børn og leg. Jeg mener det er sundt for børn at komme ud af deres vante rammer en gang i mellem og oplevet noget nyt. Og ja, det mener jeg man f.eks. kan gøre ved at tage ud og handle.

    Hvad mener i som om min GDP som tog hende med i centeret? Var det også "forkert"?

    Men godt vi ikke alle er enige, så ville verden være et kedeligt sted... Men håber aldrig Emma kommer til at være hos en DP der mener hun kun skal tumle og lege hele tiden...


  • #50   28. jan 2010 Line H
    nej jeg har aldrig sagt de skal sidde indenfor, jeg skriver derimod i de skal ud hver dag, men vil altså hellere have at mit barn kommer ud og tumle i haven eller på en legeplads end gå og klamre sig til en barnevogn

    selvfølgelig skal de ud af deres vante rammer en gang imellem, men ikke hver dag, børn i lige præcis den alder har det bedst med rutiner og så er det da også den alder man skal tumel og lege så meget som muligt, alle de der "skal" ting kommer jo hurtigt nok, allerede i børnehavealderen er der mange flere regler og i skolealderen er der jo virkelig regler og begrænsninger


  • #51   28. jan 2010 Line H
    ang din gæste dagpleje, ja og nej
    jeg mener det er ok at en dagplejer en enkelt gang hvis de fx kun har et barn og det keder sig laver et eller andet helt anderledes og fx tager i centeret, men umiddelbart er jeg inderligt imod at bruge tiden med børnene på den måde

    fx var jeg på fisketorvet i mandags, der så jeg ikke mindre end 3 dagplejere der gik med hver en barnevogn med to små i og to lidt større på siden, og alle to af dem havde oven i købet en ekstra voksen med som de gik og snakkede med, det er i mine øjne i dagplejerens interesse og på ingen måde i børnenes


  • #54   28. jan 2010 Ditte: Hvor siger jeg os at det er hver dag? det ligger jo f.eks. i Emmas rutine at de lige går en lille tur om formiddagen, så hjem og leger i haven, middagsmad og så sovetid... det er jo også en rutine selvom de kommer ud og gå en tur..

    Med hensyn til min GDP: Hun havde jo netop kun et barn og synes det var så fedt at hun gad at tage afsted med hende.

    De andre eksempler du har, kan jeg heller ikke se har børnenes interesse overhovedet... det ville jeg heller ikke finde mig i..


  • #55   28. jan 2010 selvfølgelig ikke alle to men bare to smiley

  • #56   28. jan 2010 Tania: Okay det så din mening, men her er det helt fint en gang i mellem:-)

    Gåturen får de jo ned til supermarkedet, et kvarter inde i supermarkedet og så ud igen... Det kan jeg virkelig ikke se der sker noget ved en gang i mellem.



  • #57   28. jan 2010 Line
    det var fordi du skrev at de skulle ud af deres vante rammer en gang imellem og se andre mennesker, og det skrev jeg så bare at jeg også mente men meget med måde.
    og så skriver jeg bare at i mine øjne behøver børn ikke død og pine ud og gå hver dag bare for gåturens skyld hvis ikke de skal noget, på besøg eller på legepladsen, det mener jeg ikke de har glæde af

    ang at tage i centeret synes jeg også det handler meget om barnets alder, nu ved jeg ikke hvor gammel din datter er, men jeg ved at min svigermor som er DP har taget i centeret en gang i de 10 år jeg har kendt hende, det var med et DP barn i en uge hvor hun kun havde ham hele ugen og han var 3 år, der synes jeg det var ok.
    men små børn nej


  • #59   28. jan 2010 Skal vi så ikke bare blive enige om at være uenige i denne sammenhæng?:-)

    Øjnene er blevet tunge synes jeg...


  • #61   28. jan 2010 He he
    det er vi jo gudskelov nødt til vi kan jo ikke rigtig tvinge hinanden til at skifte mening smiley
    og hvis vi bare hver især er tilfredse med hvordan vores børn bliver passet er det jo godt

    sov godt jeg vil også hoppe under dynen


Kommentér på:
Har to spørgsmål :-D

Annonce