{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.996 visninger | Oprettet:

hjælp ang social og sundhedshjælper u. {{forumTopicSubject}}

Hej håber der er nogen der kan hjælpe mig lidt.

Jeg står og er blevet fyret fra min job, skulle desværre have starte på job idag fra endt barsel, øv øv:o(

Men nu går jeg så og tænker lidt om jeg skulle begynde på social og sundhedshjælper uddannelsen...

'Men hvad får man i elevløn når man er 24 og forsørger??

'Er det en svær uddannelse når man ikke er så god til det boglige??

'Og er engelsk valgfrit??

Skriv endelig mere, hvis der er mere ifnfo der er hver at vide:o)
Hilsen Mette


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp ang social og sundhedshjælper u.
  • #1   4. jan 2010 jeg har lige taget uddannelsen.
    jeg er heller ikke stærk boligt, men kunne sagtens være med, så det er ingen svær uddannelse.
    Engelsk er valgfrit.
    Jeg fik 9000 i elevløn, før skat, udbetalt 6600.

    Der kan søges om tilskud på kommune eller a kasse.


  • #2   4. jan 2010 Jeg skal starte her den 15 januar :o)
    Altså man kan få en masse hjælp hvis man ikke er så god boglig blandt andet en hjælpecomputer.
    Jeg skal ikke have engelsk da jeg har haft det på b og c niveau. Så hvis det kommer an på hvad niveau du har haft det på..
    Jeg er 27 og får alm elevløn men så har jobcenteret sagt ja til at de vil suplerer op til højeste dagpengesats. Der er nogen der kan få voksenelev løn men der skal man være 25 og have mindst 12 mdr erfaring.


  • #4   4. jan 2010 De må da ikk fyre dig efter endt barsel.. Jeg ville snakke med min fagforening..

  • #6   4. jan 2010 Ej hvor er i hurtige:o)

    Uhh det kunne være jeg skulle tage springet og prøve :o/


    Malena Aka * Miniovnen * De gik konkurs hvis man kan sige det. Så det er ikke kun mig der blev fyrret, det var også 439 andre, så tror ikke der er så meget at gøre:o) De slukkede og lukkede den 31 dec. desværre...





  • #7   4. jan 2010 Nåh okay, på den måde.. Så er der hvis et "smuthul".. Hehe.. Men hvis firmaet havde været der endnu, så måtte de ikk.. smiley

  • #8   4. jan 2010 mon søs går der nu med 2 børn får hun 7200 udbetalt og kan ikk få mere og hun er 29 år så det er lønnen

  • #9   4. jan 2010 He he ja.. Nej så havde de sq ikke kunne slippe mig så let:o)

    Men tak for opmærksomheden:o)


  • #10   4. jan 2010 jeg mener ikke at man kan vælge engelsk fra man kan få merit hvis man har det på et højre niveau end de underviser på. og vil heller ikke anbefale at vælge det fra. havde selv svært ved engelsk men jeg kom igennem det uden problemer og man kan heller ikke komme til prøve i det.
    man skal være fyldt 25 år og have minst 1 års erfaring for at kune få voksenelveløn man stiger ikke fordi man fylder 25 år i den periode man tager uddannelsen.
    bøgerne kan også købes igennem foa hvor man får 20 % hvis man er medlem.
    husk at der er en angsøgnings frist så hvis du virkelig vil den uddannelse så få fat i papierne hurtigst muligt.


  • #11   4. jan 2010 Oki så hvis man vælger engelsk, skal man ikke op til en prøve??
    For jeg er virkelig en L'RT til engelsk:o( Men kunne da være fedt at blive bedre til det..
    Uhh men hader prøver og eksamener.....


  • #18   5. jan 2010
    der er altså nogen a jer der er helt galt på den ...

    jeg er ved assistent uddannelsen så har taget hjælper uddannelsen.

    du får 6600 udbetalet efter skat til at starte med når du så har været der i 10 måneder stiger du lidt i løn. så du får 7200kr udbetalt om måneden.. så kan du så søge om ekstra fx. uddannelsesbidrag og sådan nogen ting det får du oveni..

    engelsk er ikke valgfrit... Der er et niveu du skal have gennemført ellers skal du have engelsk... og du skal have gennemført det inde for 1 år.
    Du kan dog ikke komme til eksamen i det,,.
    der bliver udtrukket et grundfag 5 uger før eksamen også skal du op i et projekt i laver 2 og 2 eller flere sammen i skal bare op hver for dig.


    DET ER SÅDAN DET ER:


  • #20   5. jan 2010 Jackie > nu er det jo ikke de samme regler overalt ¨så åbenbart men jeg ved at i Fredericia at min søs har 2 drenge er selv 29 år og har været pædagog medhj i 6 år nu men er netop startet på ssh uddannelsen, og hun får max 7300 kr udbetalt og ikke en dyt mere, hun kan ikke søge ekstra og noget andet er da jeg gik der havde vi også frit valg om vi ville have engelsk eller ej ...

  • #21   6. jan 2010
    hvis man har haft det niveu i engelsk der er for hjælper uddannelsen får man ikke engelsk ellers gør man altså


Kommentér på:
hjælp ang social og sundhedshjælper u.

Annonce