{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
752 visninger | Oprettet:

zzzz .
zzzz .
Tilmeldt:
22. jan 2009
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 323

Hjælp - gruppearbejde {{forumTopicSubject}}

Hejsa...
Jeg er netop er ved at skrive bachelor sammen med to andre.
Vi har nogle problemer i gruppen.
Sagen er den at vi er to i gruppen, som synes at X bidrager alt for lidt. Det er mig der har skrevet indledning og Y der har skrevet metode, og Y og jeg har nærmest skrevet det meste af problemstillingen sammen.
X har en ufattelig dårlig selvtillid, undskylder hele tiden sig selv, og siger ofte hvor dum hun er, og sådan.
Y og jeg har sagt adskellige gange, er vi er lige gode alle tre, men blot har vores ressourcer liggende på forskellige steder.
Men når vi f.eks. skal give hinanden kritik til at kunne lave noget bedre, så kommer X med INTET. Det er højst en punktumfejl hun kan komme med.
I dag skulle vi så have lavet et selvstændigt afsnit hver, som vi så skulle rette. (skal lige nævnes at vores problemstilling skal kortes lidt ned).
X har så kun skrevet en side ren teori, ingen analyse eller noget, og resten har hun ordret taget fra problemstillingen, som jeg har skrevet. Hun tænke at når vi nu alligevel skulle korte ned, så kunne hun bruge det i hendes afsnit...
Ingen af os andre brød os om at hun havde kopieret, og det endte med at X græd, og sagde hun følte sig dum i forhold til os andre, men ville alligevel ikke indrømme hun havde kopieret, selvom dette kunne ses.
Jeg har så meget lyst til at sige at hun skal bidrage noget mere, for vi bruger faktisk MEGET tid på at riette hendes. Men ved ikke om vi får noget ud af det, hvis ikke hun har evnerne til det nytter det jo ikke noget at forlange. Herudover tænker vi om hun ville kunne bære det..
Hun siger selv hun er okay stærk, men der skal intet til at knække hende, og vi vil jo heller ikke skubbe hende direkte i rendestenen.
Vi er bare trætte af, at trække hele læsset i denne opgave.
Og spørgsmålet er, skal vi bare lade hendes afsnit være lort, og så aflevere det - det er jo en fælles opgave, men gider heller ikke lave alt for andre..
Men vi ville virkelig også blive rasende hvis hun fik 10, og vi andre 4..
Ja det var langt, håber nogle har gode ideer el. råd til hvad man kan gøre..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp - gruppearbejde
  • #1   11. nov 2009 Hejsa.. Jeg ville kontake jeres vejleder og forklare problemet for det er ikke holdbart for jer andre, selvfølige skal man hjælpe hinanden men der er en grænse, for hvor lang man skal gå.. Hun kan måske få noget hjælp, ved ikke om hun er ordblind eller hun bare ikke kan.. Hvis hun er ordbild kan hun å hjælp til sådanne opgaver.. Hvilken udannelse er I på?

  • zzzz .
    zzzz . Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 323
    #2   11. nov 2009 Puha det ar vi også snakket om at gøre, men tror ikke hun kan bære det, og det vil også være lidt ondt at gå bag hendes ryg..
    HUn er ikke ordblind, tror det er manglende resourcer og tro på sig selv.
    Troede vi lå på ca. samme niveau..
    Vi er på sygeplejerske uddannelsen..


  • #3   12. nov 2009 Hva vil hun gøre den dag I ikke er der? Hvis hun ingen ting kan, jeg ville måske nævne for hende det med at I ville gå til vejlederen så I ikke går bag hende ryg..

  • zzzz .
    zzzz . Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 323
    #4   13. nov 2009 Ja, det har du selvfølgelig ret..
    Tak for hjælpen..
    Vi er pt blevet enige om at vi venter til tirsdag hvor vi skal mødes med nyt materiale, og så ser vi hvordan det går der..


Kommentér på:
Hjælp - gruppearbejde

Annonce