{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
844 visninger | Oprettet:

bor du i andelsbolig? {{forumTopicSubject}}

hvis ja, så håber jeg du vil hjælpe mig med at belyse emnet, da jeg selv går i købstanker.

jeg tænker: man betaler omkring 2-300.000kr i en andel og skal så ydermere betale en 3-4000 i husleje.....hmmm her på egnen kan man købe et hus til en 3-400.000 og kun betale ind på eget lån i huset. så umidbart lyder det jo som en direkte dårlig deal at købe en andel? men så mange dumme mennesker kan der da umuligt findes i kongeriget danmark, hvilket får mig til at tænke: der er simpelthen noget her jeg ikke ser. der må være noget jeg ikke forstår? 3-4000 om måneden + hvad afdraget på andelen koster det giver jo en del mere end hvad jeg skulle have givet pr måned i et "helt eget hus"?

så var det jo idag jeg så at man kan låne til andelen afdragsfrit i 10 år, men jeg har jo ikke tænkt mig at blive der så længe. jeg tænker mere en 5-6 år. så kan man sige at den månedlige udgift ville havne (i første omgang selvfølgelig) på 3-4000 + renter på andelslånet?

(tager jeg fejl?)

det var så om økonomien.

som ejer af en andelsbolig, hvor stor selvbestemelse har man så?

må man fx skifte køkkenet ud? selv sagt må man ikke vælte vægge og gøre ved, men må man skifte gulv? have 500 katte? ændre i skabe? plante hele haven til med æbletræer? må man mate huset orange? må man tage fliser og klinker ned?

(bemærk venligst at ovenstående KUN er eksempler (o: )


fortæl fortæl!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bor du i andelsbolig?
  • #1   29. jul 2009 Nu ved jeg ik hvor du bor eller påtænker dig at købe en andelsbolig??? Det er også MEGET forskelligt hvad prisen er på en andelsbolig. Det er ligefra 80.000 og til flere mill. og ligeså er huslejerne super meget forskellige. evt. fra 1.800 til 12.000 måske endda 14.000 kr. Nok om det ;o) Man skal som regl søge om at vælte/flytte vægge, men alt andet renovering indendørs kan man gøre som man vil. Vedr. husdyr er det ligesom leje-bolig. Nogle steder tilladt andre steder ikke.

  • #2   29. jul 2009 Der er en grundejerforening eller hvad pokker sådan noget hedder der stort set tager alle beslutningerne til sådan noget, så man skal være med til grundejermøderne for sådan rigtigt at have noget at sige, vi kiggede i sidste uge på en andelsbolig der kostede 700000, og i realiteten havde vi råd til det, HVIS man kunne låne pengene i en kreditforening, MEN det kan man ikke da det er en andelsbolig, så man skal låne alle pengene i banken til en kæmpe rente også havde vi desværre ikke råd, for os ville det være bedre med et hus smiley

    det blev lidt langt, sorry


Kommentér på:
bor du i andelsbolig?

Annonce