{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.371 visninger | Oprettet:

maveoperation {{forumTopicSubject}}

ja ved ikke helt hvor jeg skal starte.
jeg er 20 år og mor til to børn, nummer 1 var en basse på 5,4 kg og nummer 2 som var født 2 mdr før tid vejede 2300g begge to vejede over normalen, jeg tog selv 45 kg på og efter nummer to toppede jeg de 96 kg, det skal lige siges at jeg er 152 cm høj. og vejede 54 kg før graviditeterne.
jeg er rigtig glad for mine børn og at de er så sunde og velskabte.
men min mave er fuldtændig ødelagt den ser for at være ærlig, rigtig vammel ud, jeg undgår helst at se på den og skjuler mig mere og mere fra omverdenen, jeg tager ikke på stranden eller i svømmehalen, og selvom der er utroligt varmt bliver jeg indendøres eftersom jeg ikke kan tage sommertøj på uden at den der "klud" af hud kan ses igennem tøjet som sådan en folde, har prøvet mave bælter der skulle stramme op osv og det er minimalt hvad det gør og så er det tilmed endnu varmere i denne varme vi har lige nu
børnenes far forlod mig for 5 mdr siden efter at have været mig utro imens jeg var indlagt med vores mindste søn i to en halv måned på neonatal. men efterhånden som jeg ser tilbage på det, kan jeg godt forstå ham, for jeg gik aldrig i seng med ham, jeg gemte min krop i stort kluntet tøj og havde altid en trøje på til at dække maven, selv under sex, som var det værste jeg vidste, jeg endte tit med at græde under og efter, følte mig ulækker og lå allerhelst nederst for at undgå maven i at skulpe for meget rundt. jeg føler mig grim og utiltrækkende og selvom vi tit havde mange skænderier og jeg flere gange fant ud af at han var mig utro, tilgav jeg det, for tanken om at skulle være alene gjorde for ondt, hvem ville nogensinde have en som mig, når jeg så sådan ud og tilmed var ene mor til to børn, det er jo ikke det mest tiltrækkende i verden.
jeg har så utroligt nok fået en kæreste igen, men er bange for at forholdet bliver ødelagt pga det her og at jeg ikke engang kan være nøgen overfor ham, jeg er en klud i sengen og har ingen rigtig gejst og gnist mere. jeg er blevet meget jaloux mere end normalen fordi jeg frygter for at han forlader mig for en anden pga. mit udseende.
det lugter tit forfærdeligt under huden, jeg kan ikke engang have små trusser på eller en g-streng for det er simpelthen der henne hvor det er ulækkert.
jeg fik en læge for 3 år siden efter det første barn og gik så til ham jævnligt pga. en fødselsdepression og fortalte ham så om det med maven som han pure afviste med den begrundelse at det ikke var slemt nok og når jeg lagde ned var det jo ikke så slemt (sig mig forventer idioten at jeg skal ligge ned hele mit liv eller hvor ville han hen med den kommentar) efter en masse problemer med den læge flyttede jeg lægehus og fik en læge, som var min daværende mands læge igennem 25 år(siden han blev født) han gav mig en henvisning til plastikkirugisk afd på aalborg sygehus syd, de afviste mig pga. overvægt, så jeg tog kampen op, for der var jo lys for enden af tunnellen. tabte mig 16 kg og yderlige 10 kg da jeg blev alene, men så var det jeg kom til en anden læge fordi jeg jo flyttede og jeg kunne ikke skifte da der ikke var åben for tilgang andre steder i det område. den nye læge sagde at sådan en operation ikke bare var noget man fik sådan lige og at han var modstander af det og jeg altså måtte tage mig sammen, for andre levede også med det uden problemer. jeg har mistet alt håb nu og føler ikke der er nogen ende på det hele, jeg er begyndt at tage på igen og føler det ene nederlag rammer efter det andet. konstant skal jeg høre fra folk at jeg skal tabe mig og tage mig sammen og at jeg er doven osv... men overskudet er bare væk nu. trods jeg vil mine børn det bedste er jeg begyndt at tænke selvmordstanker på grund af det med maven , skammer mig over det, for egentlig er det bare et kosmetisk problem og et spørgsmål om at jeg er forfængelig, der er jo folk der har det værre end mig, meget værre endda. men har virkelig brug for råd her, jeg vil gerne kunne være glad og ikke skulle gemme mig mere, kunne tage på stranden med børnene, have det godt med mig selv og dermed styrke forholdet til min nye kæreste.... hvad kan jeg gøre for at få sådan en operation?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  maveoperation
  • #3   15. jul 2009 Er godt nok ked af at høre du har det sådan.. Og ja du har selv valgt at få børn, men det betyder ikke du skal gå og være ked af din krop resten af dit liv.

    Er et lån i banken udelukket?

    Sender varme tanker og et knus!


  • #4   15. jul 2009 Du må sgu banke i bordet og så fortælle dem hvordan du har det... Er du flyttet til Ålborg? For ellers kan du jo få ny læge når du flytter der måske er lidt mere fornuftig.

  • #5   15. jul 2009 ja banken mener ikke at jeg er i stand til at betale det lån tilbage inden for rimelig tid og det vil vælte min økonomi fuldstændigt....

  • #6   15. jul 2009 får adresse i aalborg til den 1. september.... er lidt træt af hele situationen, for har også en depression som virkelig er ved at tage til i styrke pga det med maven og at min nye læge ikke vil give mig min medicin.... vil virkelig gerne skifte læge men det kan ikke lade sig gøre når jeg har adresse i hobro.

  • #7   15. jul 2009 det billede jeg har cencureret smiley er det nyeste

  • #8   15. jul 2009 Hvad med at henvende dig på lagevagten og så den vej komme på psyk og få medicinen? Når du så er der og nok også bliver tilbudt samtaler så fortæl dem hvordan du har det måske det åbner nogle flere døre

    Var det en mulighed eller er det helt sort snak?


  • #9   15. jul 2009 jeg har skam overvejet det... men kender flere der er kommet derind og blevet tilbageholdt for alle mulige mærkelige ting der slet ikke var rigtige. problemét er også at der er en risiko for at jeg mister mine børn helt, og jeg tror ikke på at jeg får dem igen hvis jeg fortæller dem det her.

  • #10   15. jul 2009 Hej Julie.
    Rart en gang i mellem med en opdatering.. Dejligt du har fundet en ny mand som er sød ved dig. Lød ikke til den anden var noget for dig..
    Jeg mener helt ærligt at du burde kunne få en operation på det offentliges regning når det generer dig så meget. Syns du skal skifte læge.. Kender flere af mandens venner som har fået fjernet fedt ved brysterrne efter de har tabt sig og fundet ud af de har tævepatter også kaldet gyno. Så det burde da ku lade sig gøre-


  • #11   15. jul 2009 Jeg har fuldt med i alle dine indlæg og set dine billeder .
    Jeg kender det med at være overvægtig, det har jeg været det meste af min barndom . Jeg var en overgang oppe og veje 96kg (jeg er 174) Og jeg havde det utrolig dårligt med mig selv . Jeg var oss indenfor hele tiden og gemte mig i stort tøj . Det var ikke en sjov periode . Jeg pjækkede fra skolen og undgik alt omkring mig , men til sidst blev jeg træt af det . og tog den "lette" måde . Jeg kort sagt sultede mig selv i 3 mdr , hvor keg kun levede af ærter/gulerødder som jeg kogte, vand og tyggegummi og jeg tabte mig 25-30kg . Men det vil jeg ikke anbefale . Jeg var total ødelagt i hele kroppen og tabte hår (det faldt af i lokker når jeg redte mit hår) Så det var ikke en sund måde at gøre det på .

    Jeg er ked af at hører at du går med selvmordstanker , men det vil være det helt forkerte at gøre - især overfor dine børn.
    Jeg ved ikke hvad du skal gøre , men synes ikke det kan være rigtig at man ikke kan gøre noget for det . For synes da en operation ville gøre dig en tjeneste og give dig livsglæden igen .

    Var det ikke noget med at du havde fået grønt lys for en operation?
    - hvis du tabte dig inden ?


  • #12   15. jul 2009 Hej Julie .
    Hvor er det dog en trist situation du er i !! Kan godt forstå at du er ked af det og at det er dødfrustrerende at 'omverdenen' bare synes at du er sløv og doven !!!

    Men jeg vil bare sige at du altså har ret til at søge til anden læge/anden mening , hvis din egen læge siger nej til at henvise dig til gastric bypass ( hvis dit BMI selvfølgelig er 40 eller derover )
    Så jeg synes da at du skal ringe til en anden læge og siger han nej, så ring til næste i rækken..
    Kæmp for din ret til operationen.. Det er jo fuldstændigt vanvittigt at du ikke kan få den operation på statens regning.. For får du den ikke kan du jo "bare" risikere at gå ned helt ned med flaget og så skal staten alligevel betale for dét...

    Og så lige et meget charmerende tip..
    Kom babypudder under maveflappen, så sveder man ikke under den og det lugter slet ikke !

    ( Jeg er selv big woman og skal til forundersøgelse i August.. Så den med maveflappen er jeg selv med på efter 2 fødsler på 2 år )


  • #13   15. jul 2009 jeg ser lige sådan ud som dig, er dog bare kun 1.48.. har skrevet i dit album

  • #14   15. jul 2009 Du vil da ikke ha en gastric bypass, vel? Som jeg har forstået det, ønsker du at få fjernet overskydende fedt fra maven... Jeg tror altså også det er noget du kan få gjort, jeg kan ikke forstå at du ikke kan ringe til det hospital du var til undersøgelse ved, og sige at du har tabt dig en masse, og om de vil undersøeg dig igen... Du må altså ikke miste håbet, jeg er siker på du kan få den operation!

  • #15   15. jul 2009 du skal gå til din læge og få det gjort igennem lægwstyrelsen gartis for du har tabt dig rigeligt til du kan få gjort det gratis smiley held og lykke

  • #16   15. jul 2009 det er hverken en gastric bypass eller fjernelse af overskydende fedt på maven, det er overskydende hud der bare ikke vil trække sig sammen.

  • #17   15. jul 2009 Julie: Ja, det var også det jeg mente:-) Kom bare til at skrive fedt istedet for hud.

  • #18   17. jul 2009 hehe okay;)

Kommentér på:
maveoperation

Annonce