{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
808 visninger | Oprettet:

Når man går fra hinanden? {{forumTopicSubject}}

Dette omhandler ikke mig, men min veninde...
Hun er blevet gravid, og er omkring 11 uger henne nu.
Hende og faren til barnet er så kommet i den situation at de slet slet ikk kan sammen, og derfor er de desværre gået fra hinanden...
Min veninde siger så til faren til barnet at han nok altid vil være sur på hende, for hun nægter at få en abort, og vil gerne ha det her barn, om hun så skal stå alene med det.

Faren til barnet siger så til hende at han ikke vil være sur over hun får barnet, hvis hun vel og mærke sætter ham som ukendt far, så kunne hun også få flere penge igennem kommunen...
Min veninde nægter så at ville sætte ham som far, hvor til han svare at hvis hun får det her barn, og skriver ham på som far, så vil han gøre livet surt for hende...

Mit, eller hendes spørgsmål er så, hvordan står de i forhold til samværd, hvor meget kræv har faren på barnet, og ville hun kunne få forældremyndighederne?
Hun flytter sin adresse idag, og de har så kun haft samme adresse i ca. 2 mdr, ellers har hendes adresse stået i hendes gamle lejlighed...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når man går fra hinanden?
  • #1   14. jul 2009 Har hun det på skrift at han har truet hende?? altså på en besked eller sådan...

    Hvis han er sådan en idiot, ville jeg da ikke skrive ham på som far. Så får han jo pludselig rettigheder.

    Til dit spørgsmål. Faren har ret til samkvem, men så længe de er spæd, må de ikke overnatte og sådan, pga. amning. Men han må se barnet. Kender ikke de hel nøjagtige regler - den kan hun får mere at vide om ved kommunen.. Hun behøver jo ikke nævne hendes navn..

    Husk Opdate om forløbet''



  • #2   14. jul 2009 Christine - jeg synes hun snakkede om hun havde en sms-besked med det i... altså at han havde truet hende...
    Hvis hun skal skrive ham som ukendt, så risikere hun jo at få en orden bøde jo, da det er ulovligt at skrive faren som ukendt, hvis hun vel og mærke udemærket er klar over det... hun kan tilmed få fængelsstraf for det, så det er hun slet ikk interesseret i...

    Jeg tænker mere hvis nu hun får forældremyndighederne, altså fulde forældremyndighed, hvor meget har han så krav på?


  • #3   14. jul 2009 efter hva jeg ved/hørt så har faderen ikke ret til noget hvis hun få hele myndigheden over barnet.

  • #4   14. jul 2009 Mig bekendt skal man oplyse hvem faderen er, ellers får man en bøde..

  • #5   14. jul 2009 Tina - netop derfor hun NÆGTER at lade være med at oplyse faren...

  • #6   14. jul 2009 ingelina's mor,, min kærestes eks har fuld forældre myndighed over deres piger, men vi har stadig de samme rettigheder som hvis den var fælles, de rettigheder frafalder kun hvis faren er kriminel, alkoholiker eller narkoman, det fortalte de i hvert fald os da vi var i statsamtet med moren

  • #7   14. jul 2009 maria.. okay der kan man bare se så var det ikke rigtig det jeg har hørt..

  • #8   14. jul 2009 Flot at hun gerne vil tage det store ansvar alene.

  • #9   14. jul 2009 okay det kan jeg godt forstå(fængsel), men hun skal gemme den besked - da det er beviser, som kan være en fordel for moderen(ke´nder til det fra en anden sag).

    Hun skal bare kæmpe hendes sag - og ligge vægt på at haan kun vil have barnet for at gøre hendes liv surt.


  • #10   14. jul 2009 Jeg bliver egentlig lidt harm...

    Så længe alt er sjovt og rart, så er manden med. Lige så snart der kommer grus i maskineriet, er de dem der er skredet, med mindre kvinden øver vold på sig selv og får en abort...

    Jeg synes det er flot hun har overskud til at stå fast på sit... han kan bare tage sit ansvar kan han..


  • #11   14. jul 2009 Det "værste" af det hele er at min veninde er 20, og jeg er 110% sikker på hun klare det her fantastisk selv om hun skal være alene.. men hendes eks kæreste er dobbelt så gammel som hende, og har 2 børn i forvejen, også teer han sig sådan...

    Jeg er også meget harm på hendes vegne, og har sagt at jeg gerne vil støtte hende så godt jeg kan, med alting... Og skulle de passe hun får en dreng, jamen så har jeg også en masse ting hun kan låne af os, vugge, tøj, legetæpper mv... Hvilke kan være en stor hjælp for hende at starte op på....

    Hun vil efter det her slet ikk ha faren til barnet tilbage, og ønsker han skal deltage så lidt som muligt da hun kun ønsker det bedste for hendes ufødte barn...


  • #12   14. jul 2009 Må jeg spørge lidt off topic, var barnet planlagt mellem dem?

  • #13   14. jul 2009 hun skal oplyse faderen og sige han ikke vil kendes ved det.. så bliver det en farskabs sag ud af det og hun får den fulde forælremyndighed .

  • #14   14. jul 2009 Jeg er overbevist om at faderen har ret til samvar hver 14 dag , med mindre andet til for at det skal udelukkes eller begranses!

    Det er ulovligt at skjule hvem faderen er . Det skal saafremt man ved hvem vedkommende er oplyses .

    Nu bliver jeg lidt nysgerrig . haaber det er ok.
    Er det fordi at manden er i et andet forhold eller ?


  • #15   14. jul 2009 Det med foraldre myndigheden har intet at skulle have sagt.

    Jeg har selv fulde foraldre myndighed og min dreng og hans far har krav paa samvar hver 14 dag . At han saa ikke onsker det er en anden side af sagen .

    Syntes ogsaa at hun skal staa ved sit valg , saa lange hun magter den haarde , men dejlige opgave som alene mor.


  • #16   14. jul 2009 Jeg vil lige understrege en gang for alle, det er BARNETS FAR det vil stå som ukendt, min veninde NÆGTER at skrive ham som ukendt far, men han har som sagt truet hende med at gøre livet surt for hende hvis hun oplyser ham som far... Min veninde vil KUN det der er bedst for hendes ufødte....

    Mia - nej, det var en upser på p-piller....


  • #17   14. jul 2009 Sonne - Okay, så er jeg meget modstander af at hun beholder barnet, og m ærligtalt holde med faderen. Det er ikke fair at tvinge en mand til et ansvar han ikke ønsker, og hun bør få barnet fjernet. Et barn er en fælles beslutning, og man burde som kvinde ikke kunne træffe den beslutning alene.

    Syntes det er meget usmageligt at beholde et barn, hvis ikke faderen ønsker det.


  • #18   14. jul 2009 Mia - nu bliver jeg så lidt harm på dig, for synes lige du skal kende hele historien før end du kommer med så strenge udtalelser...
    Hun blev gravid ved et uheld på p-piller, og de bliver enige om at tænke det godt igennem en hel dag.. (hun opdager graviditeten tidligt) De beslutter så sammen at få barnet, da han åbenbart tror det er en dans på roser at være kærester med en gravid, men der er ikke plads til hende i forholdet... hun må ikke være ked af det, hun må ikke være dårlig, hun må ikke være træt... havde du bare fundet dig i det?
    hun fortæller at han spiser nogen sovepiller, som gør han slet ikk kan sanse eller samle, og hun beder ham stoppe det..

    Han skal så på sommerlejer med sine 2 børn, hvilke er helt iorden, i 2 uger, men han tager så sovepillerne med derned, det vil sige bliver en af børnene syge, kan han ikke køre dem på hospitalet, og hvis hun pludseligt skulle abortere eller blive rigtig dårlig eller lign, ville han heller ikke kunne forstå hvad det er hun siger.... Det ville hun så ikke finde sig i...
    Hun siger så til ham at de skal snakke sammen, og idag da de snakker sammen, der virker han kold og lige glad, og han beder om de skal gå fra hinanden.. alt dette bliver de så enige om...

    Min veninde ønsker ikke faren i barnets liv efter det han har sagt og gjord i dag, hun ønsker ham heller ikke i sit liv, skulle hun så få fjernet barnet, udsætte sin krop for det, bare fordi han ikk vil stå på papirene som faren?!
    Nej det synes jeg godt nok ikke er fair.... hvorfor skal hun gå igennem det endnu en gang, i stedet for han bare acceptere han skal stå på et stykke papir som far? det forstår jeg virkeligt ikke,....


  • #19   14. jul 2009 Sonne
    Jeg ville heller ikke kunne acceptere sådan en stud... smiley
    jeg forstår godt hun ikke ønsker ham i hverken hendes eller barnets liv, men det bliver hun desværre nok nødt til.
    Idag har barnet ret til at kende begge biologiske forældtre, og så tages der ikke hensyn til om den ene part er en dum skid, der er ligeglad med barnet.

    Noget helt andet er at faderen er forpligtet til at betale til barnet hver måned til det er 18 år.


  • #20   14. jul 2009 Tina - jeg synes bare det er pisse flot hun siger fra, og vælger at få barnet, også kan han hoppe og rende... hun har slet ikk tænkt sig at tvinge ham til at se barnet overhovedet, det må være hans valg, og som skrevet tidligere, så vil hun oplyse han som far, for barnets skyld, hvis det en dag vil vide hvem dens far er...
    Hun vil gerne gøre det hele efter bogen, når nu hun skal være enlig.. men hun øsnker ikke faren skal være med hvis hun kan blive fri, og skal jeg være ærlig tror jeg det ender sådan.. alle de trusler, og dumme kommentare han kommer med på nuværende tidspunkt er vel bare for at få hende til at skrive ukendt.. men heldigvis en hun en stærk pige, som gør tingene som hun synes er bedst...


  • #21   14. jul 2009 Mia der skal to til tango.
    Kender ikke forhistorien paa vedkommende , men er det saa fair , at han paatvinger hende at faa en abort , hvis hun ikke vil fjerne barnet ?

    Enten valger han at vare der ellers maa han da sejle sin egen so . Hun er da ogsaa et menneske der knytter baand til , den lille * prut * som vokser inde i hende.


  • #22   15. jul 2009 Isabella - s først du havde skrevet et spørgsmål.. jeg har et par indlæg længere oppe skrevet lidt af deres historie, så man bedre kan danne sig et indtryk af situationen.... Nej, han var ikke i et andet forhold... men har 2 børn fra et tidligere forhold...

    Berit - det er nemlig lige akkurat det hun gør.. hun vil kun det allerbedste for sit lille barn...


  • #23   15. jul 2009 Endnu en gang kan man undre sig over hvem folk indleder forhold med. Jeg synes man hele tiden hører om kvinder i forhold med mænd som de har en masse problemer med og så bliver der alt for tit rodet børn ind i det.


  • #24   15. jul 2009 Jane - jeg er helt enig, men det var en smutter, så det er ikke planlagt, alting gik SÅ godt mellem dem indtil hun blev gravid, så gik det bare ned af bakke.. desværre..

  • #25   15. jul 2009 Sonne - Min holdning om at kvinder ikke bør sætte børn i verden, ændrer sig ikke pga historien. Jeg er stærkt modstander af at man kan påtvinge en mand noget han ikke ønsker. Børn er en fælles beslutning, og et stort ansvar som skal have begge sine forældre.

    Hvis manden er så slem, så burde hun da slet ikke have børn med ham, hun burde da finde en der accepterede det og som var der for hende.

    Ja hun burde få barnet fjernet når faderen ikke ønsker barnet, det er kun fair overfor barnet at det er ønsket af begge forældre, og det er ikke noget man bør tvinge nogen til at blive.

    Isabellas mor - Kvinden bør slet ikke skulle tvinges til at få det fjernet, når faderen ikke ønsker barnet, det bør man gøre i ren respekt.

    Berit - Nu er barnet en smutter på p-piller, så der har vist været beskyttelse med i spillet, der er ingen grund til at kvinder tager p-piller for at undgå graviditet, hvis manden samtidig skal bruge kondom.

    Ja det er kvinden der bærer barnet og mærker det vokse i kroppen, det er jeg klar over. Men det er stadig en fælles beslutning, og manden har lige så meget ret til at sige fra som kvinden har.

    Barnet vil altid være begges ansvar, og ønsker den ene ikke det ansvar, bør der ikke komme et barn til verden.


  • #26   15. jul 2009 Mia - jeg synes det er meget usmageligt af dig at sidde og pådutte min veninde at hun skal ha en abort bare fordi barnets far ikke ønsker barnet... Nu er det sådan at jeg har en mand der er vokset op uden far, da moren valgte at skride fra faren da Jesper var 3 mdr gammel... Han har sku da ikke taget skade af ikke at ha en far!!

    Han vælger at sige at han gerne vil have barnet, men så snart det er sidste udkald til en abort trækker han i land, og der er pludseligt ikke plads til hende...
    Hun er 11+, det vil sige her i weekenden går hun ind i uge 12, altså der hvor abort grænsen skrider...
    Hun har fået en abort, det det gjorde meget ondt på hende, og hun var meget påvirket psykisk af det.. skal hun så gennemgå det igen fordi han vælger at skride?! Nej, det synes jeg fanme ikke....
    Ja, det er en smutter på p-piller, men hvis idioten ikke ønsker et barn, burde han så ikke beskytte sig selv i hovede og røv?!

    Jeg er helt enig med Berit om at hvis mænd ikke ønsker børn må de også selv gøre noget for at forhindre det, det er nemlig sket SÅ mange gange at der er en smutter på p-piller!!

    Desuden var det ham der tog skridtet til at sige han gerne ville ha barnet, men så kom det åbenbart for tæt på...


  • #27   15. jul 2009 Sonne - Jeg pådutter ikke din veninde en abort, som jeg skriver er det min mening omkring det at sætte børn til verden mod den enes ønske.

    At han har sagt ja til at starte med, og nu trækker i land er yderst usmageligt af ham, og han burde ikke havde sagt ja, hvis ikke han ønsker det.

    Nej, jeg mener ikke man skal begynde at sige at manden skal bruge kondom. Hvis man hele tiden skal beskytte sig selv mod den anden i et forhold, er alt tillid da helt væk.


  • #28   15. jul 2009 jamen så må man også bare være forberedt på at der er 1% chance eller sådan noget for p-pillen ikke virker... og den 1% der er for graviditet på p-piller, det sker fktisk oftere end man tror... så vil manden 100% sikkert ikke ha et barn må han beskyte sig imod det, og ikke bare forvente kvinden får en abort...

Kommentér på:
Når man går fra hinanden?

Annonce