{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.186 visninger | Oprettet:

Hvornår ny autostol (15kg +) ? {{forumTopicSubject}}

Hej piger ..
Ved godt det er længe siden jeg har været aktiv. Men har lige et spørgsmål, som jeg håber nogen kan svare på, selvom siden ser lidt dø ud smiley

Nå men hvornår skiftede i til ny autostol ? Willas er lige blevet 3 år og måler 102cm og vejer 18,4kg. Og hans autostol går jo kun fra 9 til 18kg .. Men synes bare det er tidligt at han skal have en selepude med ryglæn ?

På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår ny autostol (15kg +) ?
  • #1   9. jan 2015 i det sekund han ramte 18 kg.

    De må IKKE sidde længere i den, da den ikke er sikkerhedsgodkendt til mere end 18 kg!

    Vito var mellem 2.5 og 3 år da han ramte de magiske 18 kg. jeg syntes også han var meget lille, men efter et par konflikter omkring hvordan man sidder ordentligt med sele på, er det gået helt fint smiley


  • Lena P
    Lena P Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Svar: 20
    #2   9. jan 2015 Vi har en Cybex Pallas 2-fix (med pude foran) og min pige har siddet i stolen uden puden siden hun var 3 år og vejede 16 kg af den simple grund at puden begyndte at stramme.
    Det vil sige, at hun har siddet i en 15+ kg stol siden hun var 3 år/16 kg
    På samme tidspunkt købte vi en anden Cybex, 15+ stol til bil nr. 2
    Hun har aldrig brokket sig eller kommet ud ag selen, selvom den bliver strammet godt til.


  • #3   9. jan 2015 Har været ude at købe en rømer i dag - men Anja, tænker også han er ret lille, og han kan du bare bevæge sig frit rundt hvis du forstår - føler slet ikke den samme sikkerhed ? Tænker bare at hvis jeg nu skulle bremse hårdt op, så ville han ryge frem og stolen med ? Selen strammer jo ikke til på samme måde. Må se lidt mere på den, han prøvede den bare hjem fra butikken

  • #4   9. jan 2015 Selen i bilen skulle da gerne stoppe ved en hver hård opbremsning og er bygget sådan at de fra 15 kg er i stand til dette, derfor man ikke må rykke sit barn over i en stol med sådan en sele før end at barnet vejer 15 kg. (Kan ikke huske ordret hvordan det er skrevet på FDM men du kan læse om det der inde.)

    Her går jeg selv bare og venter på at min søn runder de 15 kg, han vejer 13,6 kg og er 3 år og 4 mdr....


  • #5   9. jan 2015 Skal barnet ikke veje 18 kilo Trine ? Og hvorfor vil du gerne ha ham over i sådan en stol?
    Hvor høj er han ?


  • #6   10. jan 2015 Nej de skal veje min 15 kg.
    Pga min ryg og arm ikke har så godt af at løfte ham op inden anden og det ikke rigtig er muligt for ham selv at kravle op i hans stol i vores biler. I den ene bil er hans stol for stor til bagsædet så der sidder han forrest hvilket jo sikkerhedsmæssigt ikke er bedst for børn. Og jeg er ikke i tvivl om han er klar til det eller hvad man kan sige.
    Men tja der er lang tid endnu til han kan rykke op i den.


  • #7   10. jan 2015 Clara rykkede over i ny stol (15-36) for et par måneder siden. Hun var blevet 3, vejede 17 kilo og var 102 høj.

  • Claus Toft P
    Claus Toft P Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Svar: 7
    #8   15. jun 2016 Du skal have en autostol 18-36 kg, se eventuelt mere her
    http://www.kinderlee.dk/autostole

    der er også en rigtig god guide til valg af autostol her http://xn--rmer-autostol-bnb.dk/


Kommentér på:
Hvornår ny autostol (15kg +) ?

Annonce