{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.334 visninger | Oprettet:

brugte sko {{forumTopicSubject}}

Jeg er typen, som aldrig ville putte mine børn i brugte sko.
Og studser altid meget over dem som sælger tydeligt brugte børnesko (hvor der er synlig slid på såler og sådan).
Jeg har selv flere veninder der lykkeligt beder om at arve sko-støvler og andet fra os. Og det skal Være dem frit for.
Men kunne aldrig finde på at sælge dem, uanset mærke.

Hvordan er jeres holdning og hvorfor ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  brugte sko
  • #1   17. dec 2014 jeg køber ikke brugt tøj og sko....

    tøj fordi jeg ikke bryder mig om at jeg/mit barn skal gå i brugt tøj
    sko det samme som tøj, men med den twist at fødder altså ikke er ens og sko formes efter ens fødder så mener ikke brugte sko er sunde for andre


  • Helle B
    Helle B Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 7 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 26 Svar: 637
    #2   17. dec 2014 Jeg kunne aldrig finde på at købe brugte sko, fordi fødder er forskellige. Men har solgt nogle brugte.

  • #3   17. dec 2014 Jeg ville aldrig købe eller sælge brugte sko!

    Alle Vitos aflagte sko (og det er en del, for jeg er sko-glad) bliver doneret til folk som ikke har et valg.


  • #4   17. dec 2014 Personligt kunne jeg aldrig finde på, at købe brugte sko. Hverken til mig eller bebs, fødder er forskellige og det kan usundt at gå i brugte sko. (Altså når det ikke er ens egne)

    Men tøj derimod, har jeg ingenting imod smiley der findes så meget fint brugt tøj, der sagtens kan bruges igen.


  • #5   17. dec 2014 Dejligt jeg ikke er den eneste.
    Jeg kan også læse at jeg ikke er den eneste der aldrig kunne finde på at sælge brugte sko.


  • #6   17. dec 2014 Brugt fodtøj er NO-GO til børn!!! Deres fødder er så nemme at forme/ødelægge, så det er bare så vigtigt ikke at give dem brugt på. Heller ikke engang fra større søskende!

  • #7   17. dec 2014 Min søn skal heller ikke have brugte sko. Jeg har selv meget mærkelig føder, og som barn skulle min mor altid lede længe efter et par sko som mine føder kunne være i, og selvom hun var enlig og ikke havde særlig mange penge, så brugte hun altid mange penge på sko til mig pga mine føder er mærkeligt.

  • A T
    A T Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 115
    #8   17. dec 2014 Aldrig i livet om min søn skal gå i brugte sko, vil ikke være med til at ødelægge hans føder og ben fra starten af.

    Derfor kommer han også kun til at eje ordentligt fodtøj de første mange år af hans liv - indtil han selv må bestemme.


  • #9   17. dec 2014 Jeg kunne aldrig selv drømme om at give min poge brugte sko på, men der er jo nogle familier hvor økonomien ikke rækker til andet, så jeg sælger dem der ikke er slidte, og som kun er brugt ganske lidt.



  • #10   17. dec 2014 Ville aldrig sælge brugte børnesko eller købe dem..
    De ryger enten ud, eller i tøjcontaineren til de virkelig trængende.


  • A T
    A T Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 115
    #11   18. dec 2014 Og hvis man ikke har råd til et par nye sko til sit barn - burde man så havde fået børn?

  • #12   18. dec 2014 Det er jo så lige det smiley
    Vi har selv tre børn.
    Den ene har en led sygdom. Og skal have sko der passer 1000% til ham.
    Den anden har en meget bred, lang og høj fod. Og passer inner ret meget. Fx er angulus for småt, så vi køber sko i en speciel sko butik, da de melder pas i alm sko butikker.
    Den sidste er der intet med ( som vi ved) og hun kan bruge sko alle steder fra, men er ved at Være så gammel at hun v
    Begynder at skulle bestemme selv smiley
    Men se to smås sko, bliver altid smidt ud, kunne aldrig finde på at give dem til andre når de er specielle. Også er der min store, som har en der arver sko. Og det må de da gerne for mig, det skal jeg ikke bestemme. Men er de synlig slidte smider jeg det ud.


  • A T
    A T Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 115
    #14   18. dec 2014 Jette: man vil altid kunne finde 3-400 kr til et par sko...
    Og ellers må man spare sammen, og prioterere barnet sundhed fra for alt andet..


  • #15   18. dec 2014 Enig med Jette B!

    Der kan ske rigtig mange ting der gør, at man ikke har mange penge. Man kan være blevet arbejdsløs, blevet syg eller andet der gør, at økonomien ikke er, hvad den har været. Men det gør da bestemt ikke, at man ikke skal have børn. Man kan godt være gode og kærlige forældre, selvom pengepungen ikke indeholder mange penge.

    Nu er jeg heldigvis selv heldig hvad det angår, både min mand og jeg har en god indkomst. Men det er altså ikke alle der er så priviligeret, og de skal selvfølgelig have lov til, at være ligeså meget forældre som vi.


  • M
    M Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 35
    #17   18. dec 2014 køber ikke brugte sko, men tøj kan jeg godt finde på, det sker dog sjældent men jeg har fx lige køb en økologisk uld natdragt for 250 kr som koster over 400kr fra ny,og jeg har ikke råd til at bruge 400+kr på en natdragt, så så længe at jeg ved at det kommer fra en der kan finde ud af at behandle ulden ordenligt så er jeg ok med at det er brugt.. men sko, autosol, dyner, hovedpuder, sengetøj, cykelhjelm og nok lidt andet, vil jeg aldrig købe brugt.

  • #18   18. dec 2014 300-400 kr er MANGE penge.

  • #19   18. dec 2014 ACS: måske lige når man står og skal købe skoene, men i længden er de godt givet ud, for så får man et par sko som ikke ødelægger ens barns føder!

  • #20   18. dec 2014 Men det er stadig ikke noget som alle "bare lige" kan finde fem. Det er ret snæversynet at tro.

  • M
    M Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 35
    #21   18. dec 2014 allerede da jeg var gravid lavede jeg en opsparing hvor jeg hver måned sætter 500 kr ind, det er til hvis jeg ikke har råd til de vigtige ting. fx kunne jeg købe en autostol til knap 4000kr da hun skulle have en ny, og ikke bare nøjes med en dårlig billig en som jeg ellers måtte have købt.. bare et god råd til dem der ikke altid har så mange penge smiley

  • #22   18. dec 2014 m J-- Det hjælper jo ikke meget hvis man ikke HAR 500 kr at sætte til side hver måned.

  • #23   18. dec 2014 Jeg må lige komme med mit personlige, vi er to voksne herhjemme, som til sammen har 19.000 udbetalt, da vi begge to er elever, vi har tre børn, hvor den ene er kroniker med flere diagnoser.
    VI har bestemt ikke mange penge, og vi lever på ingen måde med rejser, luksus eller andet, men når det er sagt- vi spare ikke på sådan noget som tøj og sko til børnene, vi har lige brugt 2500kr på vinterstøvler til de tre unger- og der var intet der kunne være anderledes, de to af dem bruger specielle sko, og det skal de have. vi får ikke tilskud til sko, medicin, behandlinger eller andet.
    i vores verden handler det om priotering, planlægning, og nødvendighed.
    og det tror jeg virkelig mange mennesker kunne leve af.
    Jeg har oplevede at måtte flytte på krisecenter, uden noget som helst, og derfra ud i en bolig-med mine børn, uden nogle møbler, tøj eller noget. vi skulle starte fra bunden af, og har ikke fået så meget som en rød reje fra nogen andre end os selv. (og nej, det er ikke min mand der var skyld i jeg boede der)....

    Min konklution-. ønsker man at finde 400kr til ordenligt fodtøj til sine børn, gør man det også....


  • M
    M Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 35
    #24   18. dec 2014 nej men man behøves jo ikke sætte 500kr til side, 250 kr kommer man også langt med.. 100 kr i måneden- så har man til et par sko på få måneder..

  • #25   19. dec 2014 den har vist taget en drejning denne debat smiley

    altså det er vel ikke være end man bruger de børnepenge man får på sko.
    mener også at det burde at være muligt at spare 400-800kr op i løbet af et halvt år til sko HVIS MAN VIL.

    men smøger skal der jo nok blive råd til. og ja jeg generalisere nok lidt her.


  • Pjok
    Pjok Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 61
    #27   19. dec 2014 Åh hvor jeg dog hader de mødre der skal gøre sig bedre end andre!
    Klap jer selv på skulderen, fik i det bedre af at være så perfekte??

    Min søn har vinter støvler fra genbrug og han elsker dem! Det var hvad jeg havde råd til!
    Min anden søns jakke er fra genbrug - i alt 75 kr for sko og støvler - og så hat vi stadig ikke råd til jul!!

    Fedt for jer at i har såååå mange penge, men lad VÆR MED AT GØRE JER BEDRE END DEM DER IKKE HAR TIL DAGEN OG VEJEN!!

    Jeg ville da ønske at jeg havde råd til varme i huset så børnene ikke skulle sidde under dyner konstant, tv-kanaler så børnene kunne se pyrus, forsikringer, opsparinger og NYE vintersko!! - og julegaver der ikke var købt i genbrug til 30,-!

    Men sådan er vores verden lige nu, og stadig holder vi humøret højt!
    Men det kan FANME pisse mig af, når man skal lyde som en dårlig mor der ikke burde have fået børn, fordi ens situation har vent sig 180 grader!

    Vi har 700 om ugen, og der er børnepenge lagt med i vores budget - vi er 2 voksne og 3 børn - så der er ikke meget at spare op af!

    God jul til alle - vi er lige gode mødre ALLE sammen uanset hvilke sko vores børn bærer! Mon ikke vi alle gør hvad vi kan for vores små? smiley


  • #28   19. dec 2014 Men 700kr om ugen rækker også rigtig langt.
    Vi selvet selv 3 børn og to voksne for 650-750 om ugen, og det er ude en opsparing


  • #29   19. dec 2014 Jeg er en af de der skrækkelige mødre der virkelig ikke sparer mht Monique!
    Der købes tøj og sko til den store guldmedalje og julegaver bliver 1000-1500. Jeg skider på om hendes sko koster 300 eller 800 bare det er ordentlig kvalitet og de er NYE - de skal forme sig efter HENDES fod, andet ville jeg ikke kunne leve med - om jeg så måtte låne penge for at få de sko der skulle til!

    Men vi er alle forskellige, jeg ville personligt sørge for at være 100 på at have til dagen og vejen (dagpenge f.eks hvis job ryger) før jeg fik mig en håndfuld unger.

    Og jeg prøver ikke at gøre mig bedre end andre! Men vi har alle en holdning til alt her i livet smiley


    God jul til alle! smiley


Kommentér på:
brugte sko

Annonce