{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.117 visninger | Oprettet:

vil gerne tabe mig {{forumTopicSubject}}

hej piger.

jeg vil rigtig gerne tabe mig! da jeg fandt sammen med lasse for 2,5 år siden vejede jeg 50-55 (min vægt svingede en del dengang) og har nu taget omkring 20 kilo på, 2,5 år efter. det irriterer mig! .. jeg har gået til fodbold og håndbold siden jeg var 5, men er nu stoppet af to grunde. i 2009 kørte jeg galt og var "sygemeldt" fra alt i cirka ½ år, og skal stadig den dag i dag, passe på med, hvad jeg laver af fysisk udfoldelse. og jeg har hybermobile led, og har derfor fået at vide af min læge (efter en del gange på krykker), at jeg ikke må dyrke sport, der kan være usundt for mine led, så fodbold og håndbold er udelukket.
jeg må gå i styrkecenter, men økonomien er ikke rigtig dertil længere, da det er vildt dyrt. smiley
jeg kan sagtens tage musik i ørerne og løbe en tur i skoven, motivitationen er bare lille, når der er så koldt + regn. smiley sidste år, i forår-, sommer- og efterårsperioden løb jeg minimum 5 gange om ugen. samt jeg gik i styrkecenter med min bror. (der er noget familie-rabat)
jeg synes ikke, jeg ser vildt "fed" ud, men føler mig stadigvæk som en fed hvalros, og mange tror, jeg vejer mellem 55-65 kilo max. men vægten siger noget HELT andet. og det er jeg møg træt af.
jeg synes selv, jeg spiser fornuftigt. jeg elsker frugt og spiser en del af det.
jeg spiser ikke morgenmad (ved godt, det er dumt), men jeg er bestemt ikke morgenmenneske, og kan ikke stå op til det om morgenen. jeg går i skole, og spiser sjældent madpakke. jeg får egentlig kun eftermiddagsmad, når jeg kommer fra skole, samt aftensmad.

jeg kan se, mange af jer snakker om madlog, - men hvad er det? er det noget på internettet?

hvad gør i andre for at tabe jer, og har i nogle gode råd til mig? smiley
jeg vil gerne ned på 55 igen, eller bare 60, gerne inden sommer, så jeg kan tillade overfor mig selv at gå i bikini på stranden igen. jeg har ekstremt DÅRLIG selvtillid pga min vægtøgning, og føler mig som en fed hvalros. jeg ved godt, det bliver svært at tabe mig så meget inden sommer. jeg er forresten 164 cm høj.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vil gerne tabe mig
  • #1   22. feb 2012 Hvis du skal tabe dig er du nød til at begynde at spise noget mere fordelt over hele dagen.

    Madlog er en side, hvor du skriver ind hvad du spiser i løbet af dagen og kan derved holde øje med om du får for meget eller for lidt.. Den regner det hele ud for dig, så det eneste du skal er at veje din mad og skrive det ind. så skriver den hvad du har tilbage.

    www.madlog.dk


  • #2   22. feb 2012 det ved jeg godt, jeg skal.

    det var smart! .. den kunne jeg godt overveje at bruge. jeg har brugt en "madlog" selv, hvor jeg selv regnede kalorier ud i det, jeg spiste, og der spiste jeg for lidt. og af kJ spiser jeg 2000 mindre i løbet af dagen, end jeg skal. men jeg har bare ingen appetit. smiley


  • #3   22. feb 2012 Det kommer.. Jeg er også selv til ikke at spise for langt over middag, men når man bruger den side, så tænker man mere over det, fordi man skal skrive ind..

    Jeg spiser selv kun frugt om morgenen.. Det er nemt og hurtigt og med 2 små børn der skal være klar så får jeg mig ikke taget tid til at spise selv..


  • #4   22. feb 2012 nej, det kan jeg godt se. men man siger da, man skal spise voldsomt meget til morgenmad (måske lidt overdrevet), og så knap så meget til middag og aftensmad.. og så frugt indimellem smiley
    er frugt til morgenmad nok?


  • #5   22. feb 2012 Det kommer lidt an på hvilken kur/kostomlægning du vælger.

    Jeg går en del efter Lene Hansons. Ved hende må man ikke spise andet end frugt fra kl 20 om aften til kl 12 dagen efter. Det gør at kroppen renser ud og du sover godt..

    Hvis du spiser alm mad efter kl 20 bruger kroppen energien på at fordøje maden og ikke på at rense kroppen og hvile og derfor er man tit træt dagen efter...

    Kroppen bruger 20 min på at fordøje frugt, 40 min på at fordøje salat og grønsager, kulhydrater 3 timer, proteiner 4 timer og blander man kulhydrater og proteiner tager det kroppen 8 timer at fordøje maden..

    Derfor foreslår hun at man f.eks spiser kulhydrater til middag og proteiner til aften..
    og maden skal fordøjes inden man spiser igen..

    Det er hvad jeg prøver at leve efter.. Man kan købe en bog der hedder forny dit liv på 8 uger. Det er en slags dagbog du skal skrive i. Der er samtidig madplan, opskrifter og indkøbsliste.. Så nemmere kan det ikke være smiley


    I mine ører giver det rigtig god mening.. smiley


  • #6   23. feb 2012 har aldrig hørt om den kur - men den giver også mening i mine ører! hvor har du fundet den henne? smiley vil klart overveje at bruge den!

  • #7   23. feb 2012 Her er et link til hvor du kan købe bogen

    http://www.bogpriser.dk/work-88721-forny-dit-liv-paa-8-uger/

    Desuden må man spise som man gjorde før 1 gang om ugen uden at der sker noget ved det. Selvfølgelig skal man stadig tænke over hvad man putter i munden, men man kan godt blande proteiner og kulhydrater..


  • #8   23. feb 2012 ja, selvfølgelig skal man tænke over, hvad man putter i munden. men jeg er ikke den store slikspiser. er ikke særlig glad for slik, chips osv. det er udelukkende kun, når jeg har fx en hyggedag med min søster, at jeg spiser chips - dog ikke i særlig store mængder. jeg er mere til en blandet frugtskål med fx æbler i både, bananer, vindruer, jordbær osv. end slik smiley ..

Kommentér på:
vil gerne tabe mig

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce