{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.890 visninger | Oprettet:

Så kom vores datter til verden :o) {{forumTopicSubject}}

Hej :o)
Ja, så fødte jeg den dejligste lile pige, i går morges :o)
I får lige en meget lang fb med på vejen :o)


Ja, så kom vores dejlige datter til verden, lørdag morgen



Hele fredag heade jeg haft småveer og plukveer, men ikke noget at snakke om..

Så fredag aften, blev de ret reglmessige, og var det i 1,5 time, men de gik helt i stå igen, så jeg valgte at hoppe i seng, kl. ca. 01.50! (De var meget milde og gjorde slet ikke ondt)

Så kl. 03.00 vågnede jeg op, midt i en ve, den var ikke vild og voldsom, men det kunne mærkes, så jeg fik vækket min kæreste og vi gik op i stuen.

De tog til i styrke, og kl. 03,40 fik vi ringet til min kærestes lillebror, som skulle ud og passe vores søn, når jeg skulle føde,,

(Jeg sagde til min kæreste, at han godt kunne sige til sin lillebror, at mine veer helt sikkert gik i sig selv igen, men jeg ville bare være 100% sikker, da jeg var gået 6 dage over tid)

Men han var så her ude 04,15 ca. og der havde mine veer taget en del til, men de var slet ikke reglmessige, der kunne være 20 min imellem og/eller 1 min. imellem.

Men jeg ringede til min jm kl. 05,00 for at høre hende, hvornår jeg skulle komme ind og hvordan jeg skulle forholde mig, da de jo slet ikke var reglmessige, men de gjorde møg ondt, vi blev enige om at jeg skulle se tiden an, og, men så skulle vi snakkes ved kl.06,00, men allerede kl. 05,15 måtte min kæreste ringe til hende igen for de gjorde ret ondt, og jeg ville gerne lige kigges på, for at se, hvor lang henne i forløbet jeg var.

Hun sagde at hun kunne være på fg om en times tid, altså 06,15 ca, det synes jeg ikke at jeg kunne vente på, men så var der en anden jm der bare ville tage imod mig!

Så kl. 05,45 kørte vi hjemmefra, vi havde kun kørt i 2 min da min kæreste måtte holde ind til siden, fordi mine veer var MEGET slemme, da vi havde kørt i 3 min, gik vandet, troede jeg. ( Da vi var på vej ind på sygehuset, gik mine veer fra at være meget ureglmessige og til at være 30-50 sek. imellem)

Da kl. 06,00 kørte vi ind i Silkeborg, og på det tidspunkt, kunne jeg SLET ikke styre mine arme, de var gået i den vildeste krampe, og de fløj rundt, og der blev jeg sgu bange.

Da vi kørte ind på sygehuset var kl. 06,02, jeg ville åbne bildøren for at komme ud, men mine arme kunne INTET, og min kæreste løb om og åbnede den (Jeg havde rineg til min mor, da vi var på vej der op, for hunne ville sidde og strikke lidt, imens jeg fødte, så hun stod der oppe da vi kom)

Min mor løber hen til bilen, og spørg min kæreste om de skulle finde en kørestol, de kunne jeg slet ikke uverskue at skulle vente på, så jeg tvang mig selv ud af bilen, og småløb ind på sygehuet og op på 1 sal.

Da vi kommer ind er der ingen mennesker at se, jeg siger til min kæreste at han skulle finde en jm NU, der kommer en jm ass ud fra stue 3 og siger at vi bare skulle komme der ind (kl.06,05) hun giver min en skjorte og jeg tager den på med det samme, 1 min efter kommer der en jm ind og siger at hun lige tager mine bukser af, jeg stod op ad sengen.

I det hun tager dem af, siger jeg til hende at nu skulle jeg altså presse, jeg går ned for enden af seng, og hun siger: Jamen du må gerne give et lille pres, jeg var pisse nervøs, så jeg gav kun lidt efter, i det jeg trykker lidt med, går vandet i en mega skylle, ud på hele gulvet. (Hende jm siger, hvis du føder, skal jeg nok gribe hende, ja ja det er godt tænkte jeg, jeg føder sgu ikke her på gulvet, meen jeg blev klogere )

Så kunne jeg mærke at jeg skulle presse igen, og så siger jm, hvis du presser godt til, så har du født hendes hoved

Jeg presser alt hvad jeg kan og ud kommer hendes hoved, 30 sek. efter siger min jm, pres alt hvad du kan og så er hendes krop født Og ud kom kroppen

Jeg føder hende stående på gulvet, da jeg på ingen måde kunne nå noget andet.

Jeg får hende i mine arme, og jm siger at jeg skulle gå over på fødebriksen og ligge mig, men jeg kunne slet ikke gå, gulvet var jo fyldt med vand osv osv, min mor nåede ikke ud af fødestuen inden jeg fødte, så hun var med under hele forløbet.

Min mor,kæreste og jm tager så ved mig og hjælper mig og på briksen, hvor jeg så skulle føde moderkagen..

(Jeg er med i det der kendtjordemoder ordning) 10 min efter jeg havde født, kommer min jm løbende ind af døren, hun troede jo at hun skulle tage imod vores datter

Meen det nåede hun ikke, men det var så hende der tog imod moderkagen, og den kom også ud, uden problemer

Jeg gik slet ikke i stykker..

Da jeg havde født moderkagen, bliver jeg flyttet over i en alm. seng, hvor jeg ligger den bette til brystet, og hun får lidt mad

Jm siger at vi bare skulle hive i snoren, når vi ville hende havde hende målt og vejet, det går vi ca en times tid efter,, Hun vejer 3360 og er 53 cm.

Jeg får meget voldsomme efterveer, ca. to timer efter jeg havde født kunne jeg ikke holde de efterveer ud og jeg får lidt forskelligt smertestillede, men der går lige 30 min. og så bliver jeg vildt dårlig og kaster det hele op

Men min jm sagde også til mig, sidste gang jeg fødte var jeg i aktiv fødsel i 4-6 timer, og de smerter jeg havde der, dem havde jeg på 15 min denne her gang, så selvom jeg har født, er kroppen faktisk stadig i fødsel, fordi det gik så vildt stærkt!

Men 4,5 time efter jeg havde født tog vi hjem, men hold da op, godt nok havde jeg efterveer sidst, men dene her gang, er de MEGET voldsomme

Men allerede her til aften, er de knap så slemme og bette pigen er SÅ god til at sutte

Hun spiste oppe på sygehuset sidste gang kl.09,40 og kl 18,00 måtte jeg vække hende, så hun kunne få lidt mad og en ren ble..

Vi gik i seng kl 23,00 i aftes og vi stod først op kl. 06,15 i morges, hun fik kun mad en gang i nat

Så alt i alt, en MEGET vild og hård oplevlse, men hold da op en dejlig og nem datter vi har fået os

(Fra vi kom ind på sygehuset og til hun var ude, gik der 6 min, så det kan man vist kalde en LYN fødsel


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så kom vores datter til verden :o)
Kommentér på:
Så kom vores datter til verden :o)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce