{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.588 visninger | Oprettet:

Mette
Mette
Tilmeldt:
17. jun 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8

Kørselv ferie {{forumTopicSubject}}

Hej

Kæresten og jeg har snakket om at kører til Østrig til sommer, hvor jeg vil være omkring 30 uger henne i graviditeten.
Turen tager ca. 12 timer, og vi planlægger at kører i god tid (meget tidligt om morgen), så vi kan tage en masse pauser hvis det er nødvendigt på vej derned.
Dog er der selvfølgelig bekymringen om det vil være for hårdt for mig, især fordi jeg tilmed skal kører bilen, da min kæreste ikke har kørekort.
Vi har bare aldrig været på ferie sammen, så det kunne være rart at være afsted os to, nu vi også får opholdet dernede betalt smiley

Så vil gerne hører fra nogle der har erfaringer med så lange køretur? Er det en god/dårlig idé?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kørselv ferie
  • #1   17. maj 2015 Jeg ville personligt ikke gøre det.
    Jeg er 31+6 nu, og en køretur på 25 min. smadre mit bækken fuldstændig smiley
    Men det er jo meget forskelligt hvordan man har det med at køre bil smiley hvis ikke du får ondt, synes jeg bare i skal smutte afsted smiley


  • Mette
    Mette Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #2   17. maj 2015 Vi tager selvfølgelig ikke afsted i bil, hvis jeg ikke føler mig i stand til at kører til den tid. Og vi har også snakket om, at hvis turen bliver for lang for mig når vi skal hjemad, må vi tage en ekstra overnatning på vejen. Vi er også ved at finde ud af, om vi kan tage en ekstra person med, der så kan aflaste mig, men jeg vil stadig skulle sidde i bilen i lang tid.
    Jeg er lige nu 22+5, ikke særlig stor og har ikke problemer med at kører endnu (har nærmest ligget og kørt taxa for venner hele natten) smiley


  • #3   17. maj 2015 jeg kørte i sommerhus da jeg var omkring 32-33 (kan ikke huske det præcist).

    Jeg fortrød bittert! det var så smertefuldt. fire timer og den eneste af tre som havde kørekort, så ingen kunne aflaste mig.

    Jeg ville ikke ønske at gentage det.

    Men nogle kan jo sagtens smiley


  • Mette
    Mette Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #4   17. maj 2015 ACS:

    Ja okay, holdte I mange pauser på den tur?

    Jeg kører jævnligt, også længere ture, så jeg håber da lidt på, at det kan give mig et præg om, hvorvidt jeg kan holde til det.


  • #5   17. maj 2015 holdt to pauser smiley

    jeg kører normalt også meget bil, men blev for meget.

    vent og se.

    hvis du ender med at være lidt øm i bækkenet, vil jeg i den grad fraråde det.


  • #6   18. maj 2015 Vi har ikke kørt på ferie mens jeg har været gravid med den store var vi inviteret til Norge i maj 2009 og det måtte vi aflyse fordi jeg havde så ondt og nu her med Viktor kunne vi hellere ikke køre særlig længe så fik jeg mega slemme plukveer. Tænker hvis i rigtig gerne vil på ferie hvorfor så ikke tage fly og evt tage afsted nu her. Hvor du ved du har det godt.

    Mig og min mand har heller ikke været ude og rejse uden børn, vi planlægger at køre til Ungarn næste sommer hvor Viktor bliver 2 og Freja 7


  • Mette
    Mette Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #7   18. maj 2015 ACS: Vi tager heller ikke nogen steder (i bil i hvert fald) hvis jeg begynder at få ondt inden.

    Kristina: Fra på onsdag har jeg godt nok ferie i en uge, og ville sådanset godt kunne tage afsted, men min kæreste har ikke ferie til det, og vi skal have hans søn i weekenden + bilen vi skal kører i låner vi af min mor som heller ikke har ferie, og vi er generelt slet ikke klar til at kører endnu, vi skal have fornyet pas og købt en vignette først, så vi må kører på de østrigske motorveje smiley

    Vi kan faktisk ikke komme af sted før, det er tidligste mulighed for os, både i forhold til mine eksamener og min kærestes og min mors arbejde smiley


Kommentér på:
Kørselv ferie

Annonce