{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.652 visninger | Oprettet:

arbejde og graviditet {{forumTopicSubject}}

Jeg arbejder i rengøring ved aalborg kommune , det vil sige jeg cykler rundt dør til dør ved de ældre og gøre rent ca. 3-4 styk om dagen---

Jeg har tidligere været ved lægen for evt sygemeldes, men det var bestemt ikke så nemt så jeg skulle snakket med min chef om min graviditet da lægen ikke ville sygemelde mig..
Jeg kan bare ikke holde til det mere og det er seriøst ment. men selvom jeg siger det til mit arbejde står de som et spørgsmåltegn fordi der er ikke andet at lave så hvis jeg ikke kan det jeg er sat til... (da det er det vi er ansat til>) da min kontrakt slutter den 28feb. har de overgivet min plan til en anden kollega så har ingen faste bruger mere, det vil sige jeg er blevet springer... og skal muligvis kører i andre områder da jeg bliver lånt ud.. og ja fik såmen besked på jeg skulle længere væk i morgen på arbejde og jeg kan ikke cykle så langt har forklaret dem det, men de er skide ligeglade havde samme tur med dem sidste uge og det var ikke deres problem da de manglede nogle der ud den dag. jeg har så ondt i lenden ryggen undermaven /lysken af at gøre rent og cykle..
Ved ikke hvad jeg skal jeg har tænkt mig at melde mig syg resten af ugen og snakke med lægen torsdag og forklare jeg har været syg (onsdag ) og kan ikke holde til det mere, men hvad vis han ikke vil sygemelde mig hvad gør jeg så? det er godt nok ikke sjovt mere.

sorry det blev så langt.. håber nogen har gode råd.. eller trøst smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  arbejde og graviditet
  • #1   13. jan 2009 max hvad vis han ikke vil give mig en lære erklæring ? der er et helt læge hus med 4-5 læger så jeg kan jo bare prøve en anden...
    men ved du hvor længe der skal går fra man sygemelder sig til man skal aflevere en læge erklæring?


  • #2   13. jan 2009 lære=læge selvfølgelig

  • #3   13. jan 2009 Jeg gik til en anden læge da jeg alligevel lige havde skiftet og han sygemeldte mig med det samme hvor min gamle læge ikke vil give mig sygemelding smiley

  • #4   13. jan 2009 er bare ikke glad for at skifte helt anden læge.. tænk hvis han evt heller ikke vil sygemelde mig, er jo glad for de læger jeg ahr normalt... og de har været kanon overfor min datter..

  • #5   13. jan 2009 Hvis du ved det ikke er pjat med dig så burde enhver læge da sygemelde dig :9

  • #6   13. jan 2009 I vores lægehus er der 3 læger og en i praktik eller hvad det hedder. Med mindre man beder om den samme så kommer man bare ind til den som har den første tid. Så selvom du prøver en anden læge nu kan du vel godt en anden gang komme ind til din gamle læge igen? Eller lade din datter beholde den gamle læge.

  • #7   13. jan 2009 her i herning kræver komunen en lægeerklæring efter 14 dages sygdom mener jeg det er... meen hæng mig ikke op på det...

  • #8   13. jan 2009 jamen ham jeg var inde ved sidst var en ung læge og tror han næsten lige er færdig og ansat.. det er somom han ikke tager en seriøst... så det var første gang jeg var der.. vil helst ikke ind til ham igen... men ved jo ikk om man selv kan bestemme når det blive en akut tid..

  • #9   13. jan 2009 Måske tager han ikke dig seriøst fordi han har hørt om at rigtig mange gravide vil have en sygemelding? Synes nemlig jeg hører om rigtig rigtig mange gravide som vil sygemeldes. Og mange gange er det jo fordi hormonerne spæner rundt i en og følelserne sidder uden på tøjet og man bare er helt i vildrede uden at der reelt er noget fysisk i vejen med en og en læge kan jo ikke bare kaste om sig med sygemeldinger.
    Fra 4. sygedag kan en arbejdsgiver kræve en lægeerklæring.

    PS Mine ord er ikke en kritik af dig.


  • #10   13. jan 2009 jane ved godt der er mange der tror det er en sygedom at være gravid og folk er ude efter en læge erklæring.. men i mit tilfælde ang arbejde og min krop så er min krop stået fuldstændig af.. jeg kan ikke mere, og hvis de ikke kan hjælpe mig så aner jeg virkelig ikke hvad jeg skal gøre jeg kan næsten ikk engang passe min datter fordi jeg har det bedst med at ligge på sofaen efter en arbejdsdag den ene dag måtte min svigermor hente min datter for kunne virkelig ikke mere... (min kæreste er kun hjemme i weekenderne) det gør ondt så mange steder nu og det bliver værrer og værrer.. hvis jeg ikke kan sygemeldes hvem kan så for jeg føler virkelig for første gang jeg har brugt for det.. blev ikke sygemeldt i første graviditet så de kan jo sagtens se jeg ikke udnytter det. men nogen gange føler jeg bare jeg bliver straffet og skal forsætte men jeg kan bare ikke mere.. og bliver de ved så bliver jeg kørt fuldstændig ned det er lige før man får en dipretion af dette her og det burde ikke være meningen..
    sorry skulle bare ud med det.. føler bare ikke jg kan gøre noget.


  • #12   14. jan 2009 Ring derop igen og vis dine følelser. Græd hvis det er nødvendigt. Sig at du virkelig har prøvet at klare det og at du selv føler det som et nederlag at du ikke kan klare det, så burde lægen lytte og får du ham den unge igen så sig at du gerne vil snakke med en af de andre læger. Vis dem hvor smerterne sidder.

Kommentér på:
arbejde og graviditet

Annonce