{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
805 visninger | Oprettet:

Jeg er sgu ked.... {{forumTopicSubject}}

Jeg er i dag 15+2.
Jeg er ansat som vikar hos en stor virksomhed i KBH.
Vikarbureauet jeg er ansat hos er uorganiseret, så derfor er der ikke udsigt til nogen barselspenge til mig...ikke fra dem i alt fald, men fagforeningen.
Den tanke havde jeg så vænnet mig til.

Nu er det så sådan at min chef hos virksomheden lige har haft fat i mig...og spurgt om der er mulighed for at jeg havde tænkt mig at stoppe før planlagt, da der ikke er så meget at lave her og de faktisk ikke har brug for mine timer.
Da jeg nævner at jeg ikke har mere ferie tilbage, bliver jeg spurgt, hvad der skal til for eventuelt at sygemelde mig. Jeg forklarer at det nok ikke kan lade sig gøre, da jeg jo ikke fejler noget og jeg jo så ryger ned på sygedagpenge.

Vi snakker frem og tilbage, for noget af det bunder også i at jeg har svært ved at overkomme at bruge 3 timer om dagen på transport, så egentlig ville jeg gerne arbejde tættere på den sidste tid, men hvem vil have en gravid i 3 måneder???

Er sgu ked af det nu...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg er sgu ked....
  • #1   13. jan 2009 Tag en snak med kommunen evt for de har nogle gange nogen kontakter rundt omkring hvor de kan få en gravid ansat den sidste del af graviditet smiley

  • #2   13. jan 2009 Tak Nana T...det var måske en ide.

  • #3   13. jan 2009 De ville pludselig have mig igang efter en sygemelding og mente sagtens jeg kunne finde et job og det mente jeg ikke selv da jeg var 6 mdr henne så fandt de noget til mig i den lokale føtex var faktisk rigtig glad for det indtil jeg måtte sygemeldes pga bækkensmerter

  • #4   13. jan 2009 Jeg ved at de ikke kan fyre mig...de er jo også bundet af en kontrakt til vikarbureauet, men alternativet er at jeg får en lorteopgave, som jeg så skal sidde med de sidste måneder og så er motivationen for at bruge de 3 timer ind og hjem endnu mindre.

    Det er vores første barn...

    Jeg vil blive sindsyg af at gå hjemme i næsten et halvt år...

    Vi snakkede om, at vikarbureauet måske havde noget tættere på hvor jeg bor, men på det punkt er jeg ikke optimistisk.

    Det er også fordi at jeg har lån der skal betales, vi vil gerne have os et andet sted at bo, hvor der rent faktisk er plads til en baby...og så står vi også og skal bruge en ny bil....så humøret er faktisk lig nul lige nu og jeg har mest lyst til at tage hjem :0(


  • #5   13. jan 2009 Louise...har faktisk anmodet om et møde med vikarbureauet...efter aftale med min chef her i virksomheden, så det regner jeg med bliver stablet på benene.

    Tvivler bare stærkt på at de får noget dernede hvor jeg bor, da de mere koncentrer sig om hovedstadsområdet.

    *snøft*


  • #6   13. jan 2009 Det andet???????
    Eller mener du ET andet???? *S*


  • #7   13. jan 2009 Har jeg også tænkt på...nu hører jeg lige mit eget vikarbureau ad...og så snakker jeg lige med fagforeningen om hvordan jeg er stillet, hvis jeg kan finde noget andet de sidste måneder.

    Der er nemlig noget med nogle minimumkrav for virksomheden, som der skal overholdes...og om de vil det, ved jeg ikke *S*


  • #8   13. jan 2009 de kan ikke fyre dig... (men det ved du jo også)
    jeg ville holde fast ved det arbejde, hvis jeg var dig, og så prøve og få det bedste ud af det, for sygedagpenge er nok ikke ret meget i forhold til hvad du ellers får nu hvor du arbejder..

    og det er sørme et sats og satse på nyt arbejde nu i de her tider hvor der er mangel på arbejde...

    lige et sidespring: er du sikker på du ikke kan få andet end dagpenge når du går af på barsel?
    min arbejdsgiver har heller ingen overenskomst, men de indbetaler til barsel.dk, hvor man så kan få fra i de første 24 eller 26 uger efter fødsel plus de 4 uger inden selvfølgelig.

    har du prøvet og undersøge om du kunne være heldig og få derfra?
    jeg fik af vide ved 3F at det var indført for at alle skulle være ligestillet, om firmaet havde en overenskomst eller ej, det skulle medarbejderne ikke være dårligere stillet af..


  • #9   13. jan 2009 Så kom den lille T:
    Ja det ved jeg jo så *S*
    Det er bare meget svært at holde humøret højt, når man ved hvad man har i udsigt, hvis det ender med at man bliver...det er ensformet arbejde og total intetsigende, jeg keder mig bare at at tænke på det.
    Jeg ved godt det "kun" er i 4-5 måneder, men det er sgi også lang tid og sidde at lave noget som man allerede inden start ved er kedeligt.
    Jeg har siddet og lavet det i de først 4 måneder jeg var her. (har kun været her siden maj sidste år)

    Selvfølgelig slipper jeg heller ikke dette her, før jeg er 100 på at jeg har noget andet og så må jeg jo bide i det der sure æble *S*

    Hmmm altså jeg har en aftale hos TL her den 26. og der vil jeg da helt sikkert spørge. Det er bare slet ikke blevet nævnt, de andre gange jeg har talt med dem.



  • #10   13. jan 2009 der kan jo ikke ske ved og spørge..
    min arbejdsgiver vidste f.eks heller ikke hvordan det fungerede da jeg pludselig skulle på barsel, og det var først da vi kom til og undersøge ved 3F vi fandt ud af det med jeg havde ret til og få inde fra det barsel.dk.
    ved 3F fik jeg af vide at alle skulle indbetale til et sted så deres medarbejdere kunne få derfra når de skulle på barsel, og de får da ikke noget ud af og lade være med og give dig de penge, de har jo indbetalt til det...

    jeg kan godt forstå du er trær af det, kender det lidt fra mit eget arbejde til sidst, det var så bare fordi jeg ikke måtte lave meget af det arbejde da det var fysisk arbejde, men jeg har aldrig været god til og sige andre skulle lave mit arbejde og jeg så bare skal sætte andre i arbejde hele tiden...
    ville hellere selv, da jeg jo ikke fejlede noget var det svært og sige til sig selv at de andre skulle gøre det bare fordi jeg ikke måtte, når jeg nu godt kunne, hvis du forstår...

    men håber da ikke de sætter dig til det dårlige arbejde bare for og "håne" dig, og få dig til og blive sygemeldt...
    det er i hvert fald ikke fair.
    i såfald skulle du måske snakke med din fagforening, eller en tillidsmand på din arbejdsplads, for indenfor fagforeningen går de i hvert fald meget op i at de gravide bliver behandlet ordenligt...


Kommentér på:
Jeg er sgu ked....

Annonce