{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.729 visninger | Oprettet:

Føde før tid. {{forumTopicSubject}}

Godaften alle.

Det er efterhånden længe siden jeg har været herinde, men jeg har brug for jeres erfaringer og råd.

Jeg er gravid 35+3 og er pt indlagt med galdestensanfald, det varer mellem 20-33 timer af gangen, lægerne forsøger at smertedække mig så vidt muligt med morfin. Det er efterhånden hver dag jeg får anfald, minimum hver 1,5 dag. Kirurgerne vil ikke opererer så længe jeg er gravid.

Jeg har ikke set mine børn siden lørdag, da jeg har været indlagt 3 gange siden lørdag, de bor hos farfar og bedste indtil jeg igen kan komme hjem så de kan have en stabil hverdag, min kæreste/deres far arbejder om natten, hvilket er grunden til han ikke kan tage dem, han har ikke mere ferie i år så han blive hos dem. Jeg har virkelig dårlig samvittighed overfor børnene, og føler mig som jordens dårligste mor. Min søn fylder 5 på torsdag, og jeg er SÅ bange for at jeg er indlagt den dag.

Vil det være forkert af mig at holde fødselsdag på sygehuset for ham, hvis uheldet er ude? Altså vi snakker ikke hele familien, kun Magnus, Mille og min kæreste. Jeg føler det er forkert, men jeg er desværre ikke herre over anfaldene og det vil være endnu værre at undvære ham den dag, det kan ikke komme på tale.
Jeg tuder hele tiden fordi jeg føler mig som jordens største lort, der svigter dem smiley
Har i evt et råd der kan få mig til, at føle at det er okay, at være indlagt?

Mille er 3 og Magnus som sagt næsten 5.

Noget andet er, at det er planlagt at lillebror skal til verden d. 2/9, hvor jeg er 37+0, men efter mange anfald denne uge, vil de tage det op på konference om jeg skal føde mandag hvor jeg vil være 35+6. To andre årsager er også at jeg intet kan holde i mig og at hverken baby eller jeg har godt af morfinen i længden.

Dertil kommer der spørgsmål, til jer der har født omkring samme tidspunkt (uge 35) (+-)

1. Kunne jeres baby selv trække vejret, eller måtte den have hjælp? I så fald, hvor længe?
2. Kunne babyen spise selv, her tænker jeg amning, hvis ikke hvornår kunne baby så?
3. Hvor længe var i indlagt?
4. Har baby haft nogle form for komplikationer efterfølgende pga. for tidlig fødsel? Indlæring, mentalt, sygdom, bøvl med maven, vægtproblemer osv?
5. Hvor lille var baby?
6. Fødte du selv eller var det KS?
7. Var der en årsag til du fødte før tid, hvilken?

Håber I vil dele lidt ud af jeres erfaringer.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Føde før tid.
  • #1   23. aug 2014 Fødte 36+2
    fødte vaginalt og hun træk selv vejret hun var lidt grå og fik ilt i 2 min
    Hun var ikke god til at spise og blev derfor ikke ammet

    Vi var indlagt i 6 dage på barselsgangen og hun vejede 2700 og 48 lang og vi har fra dag et døjet med umoden tarme som har resulteret i kronisk forstoppelse
    Dig anede ikke hvorfor jeg gik i fødsel en teori er for mange plukveer alt i alt en god oplevelse:)


  • #2   23. aug 2014 Var det barn nr. 1,2,3,4 (hvor mange du nu end har) smiley ?
    Og hvor gammel er hun nu??


  • #3   23. aug 2014 Da jeg fik min første gik jeg i mødre gruppe med en der var født 35 noget .. Han var 100% rask! større end min datter (hun er født 38+2) trak selv vejret fra start (gør de næsten altid når de er så lang) og ingen men overhoved.. Vist lidt start problemer med amningen..
    Normalt siger man at efter uge 31 kommer der sjældent men, men de kan have svært ved at sutte


  • #4   23. aug 2014 Det var min første datter:) og hun er knap 4 og følger fint med sprog mæsigt og motorisk:) min lille datter er født uge 38 +6 og alt har Været som det skulle være:)

  • #5   23. aug 2014 Min kusine er sygeplejerske og sundhed plejeske og har arbejdet på neo i mange år hun siger alt over uge 30 og over 1500 gr klare sig rigtigt godt hvis de ellers er født sunde og raske:)

  • #6   23. aug 2014 Han vejer ca. 2500g, jeg var til scanning for en uge siden, hvor de målte ham og der sagde vægten 2320g, så vægtmæssigt er han fint med.

    Lægerne har også sagt til mig, at efter uge 34 anses barnet for, at være fuldbårent, men selvfølgelig har bedst af at blive i maven. Dog kunne jeg regne med, at han skulle have modgift for al den morfin jeg har fået, og det kunne godt være st han ville have problemer med vejrtrækningen hvis han ikke fik den modgift.

    Jeg vil rigtig gerne have ham ud, da det også menes, at han fremprovokerer de fleste af anfaldene, fordi at pladsen bliver mindre og mindre og han derfor skubber til organerne.
    Det er ikke for at være egoistisk, at jeg vil have ham ud, men jeg har stortset boet på sygehuset de sidste 4 uger og jeg kan ikke klare mere smerte, jeg vil skisme hellere føde end at have anfald. Psykisk er det også hårdt, og jeg vil ikke have at det påvirker babyen, at jeg er så stresset over det hele. smiley


  • #7   23. aug 2014 Kan godt forstå du gerne vil ha ham ud , men husk for hver dag der går bliver han mere og mere klar til livet udenfor livmoderen:) hæng ud så længe du overhovedet kan:) det ikke kriminelt at han fødes nu men de sidste uger Gør alligevel en verden til forskel:) pøj pøj med det hele og kommer han snart skal han nok klare sig godt:)

  • #8   23. aug 2014 Forstår dig udemærket, håber det bliver så det er bedst for jer begge

  • #9   6. sep 2014 Ved godt det ikke helt passer med det du har spurgt ind til, men jeg fødte første barn (en datter) i uge 24+2. Hun vejede 630 gram og var 31 cm. Hun lå i respirator i ca 3-4 uger, kom så på c-pap og derefter alm ilt. Vi var indlagt i 3 mdr. Hun kunne selvfølgelig ikke spise selv da hun var alt for lille, så hun fik mad gennem sonde. Hun er i dag næsten 7 år og klarer sig på lige fod med alle de jævnaldrende i klassen. Hun har ingen mén af at være blevet født så tidligt. Vi har været rigtig heldige.
    Håber alt går godt med din baby og dig også selvfølgelig smiley


  • #10   6. sep 2014 Jeg fødte 34+5. Jamie vejede 2570 og var 47cm.
    Han fik sonde som det eneste hjælp. Han kunne selv trække vejret, kunne spise selv dagen efter, men fik dog stadig i sonde. Han fik faktisk høje karakter af lægerne.
    Vi var indlagt i fjorten dage, da de ville holde øje med, at han fik taget ordenligt på.

    Denne gang håber jeg inderligt, at gå over tid.


    profilbillede
Kommentér på:
Føde før tid.

Annonce