{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.959 visninger | Oprettet:

hvad gør jeg nu? :/ {{forumTopicSubject}}

Sagen er den at jeg er gravid i 12 uge og er ansat som vikar på et handicapbosted indtil sidst i august. Jeg har været rigtig meget syg af kvalme, opkast og hovedpine. Og nu er jeg bange for min arbejdsplads snart fyrer mig. Jeg har fortalt min chef det, og der var ikke så meget som et tillykke.. Men lige nu ligger jeg hjemme til jeg skal til lægen mandag igen igen.. Og er bare så bange og nervøs for at de fyrer mig, da de lige nu lover "bål og brand". jeg er ikke glad for arbejdspladsen da der er en masse fnidder og en masse regler deri kke bliver overholdt, men jeg har brug for pengene.. hvad ville i gøre? uanset hvad er jeg jo færdig der sidst i august og skal på kontanthjælp, men lige nu virker det helt umuligt for mig da jeg ikke kan andet end at ligge i sengen .. kaster op bare jeg skal en tur i bad smiley Håber i kan komme med råd eller evt har oplevet noget lignende ..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvad gør jeg nu? :/
  • #1   23. maj 2014 Jeg tænker ik de kan fyre dig pga din graviditet når du har fortalt dem det,

    Men jeg slet ik sikker dog kan de opsige dig til den aftalte tid, og undgå betale din barsel.


  • #2   23. maj 2014 Ja, ved godt jeg selvfølgelig skal stoppe sidst i august og på kontanthjælp. Men ville bare gerne lige have de sidste måneder med smiley men bare træls og gå og føle at man nærmest "pjækker" og blive ringet op dagligt om hvornår man synes man har lyst til at komme på arbejde igen smiley

  • #3   23. maj 2014 Er man syg, så er man syg også skal arbejdsgiver klappe i.. Det er jo bål og brand til dem hvis de vil fyre dig..

  • #4   23. maj 2014 Der er nogen regler om de ik må ringe .

    Ude ved os har vi den regl at vores team leder må ringede efter en uge og der efter en uge igen, og efter tre uger kan de kræve en lægeerklæring fra os,


  • #5   23. maj 2014 Prøv at spis nogen tuc kiks inden du går ud af sengen. Det virkede da jeg ventede min datter. Tænker lidt at du ikke skal finde dig i noget, man er ikke selv herre over hvordan ens graviditet er. Jeg er også gravid bare i uge 27 og jeg bliver sygemeldt nu på grund af plukveer, jeg er kun i virksomheds praktik og min chef har klaget over de få gange jeg har måtte blive hjemme på grund af plukveer, og er så ligeglad nu med hvad hun siger. Det er vores kroppe og vores børn

  • sv
    sv Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 132
    #6   23. maj 2014 De må ikke fyrre dig pga din graviditet når de ved det. Dog kan de gøre det på baggrund af andet - samarbejdsvanskeligheder fx
    De må heller ikke ringe til dig.
    Du skal ringe og melde dig syg og melde dig rask. Nogle steder vil arbejdsgiver dog gerne man ringer hver dag.
    De må dog ringe hvis de skal have en lægeerklæring fra dig.

    Er du i noget fagforening?


  • #7   24. maj 2014 Som jeg forstår det har denne arbejdsgiver intet med barslen at gøre? Hun er vikar og stopper i august, det er 2-3 mdr endnu og hun er kun 12 uger henne.

  • #8   24. maj 2014 Jeg ved ikke om reglerne er ens alle steder, men hos os (arbejder i hjemmeplejen på Amager) må man ikke fyre pga graviditetsgener. Hvis du er i fagforening ville jeg give dem et ring og spørger hvordan du står i den givende situation.

  • #9   27. maj 2014 Den med samarbejdsvanskeligheder holder bare ikke længere! smiley
    Hvis de skal fyre dig så er det pga. Omstrukturering i virksomheden og dette skal de kunne bevise smiley


Kommentér på:
hvad gør jeg nu? :/

Annonce