{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.519 visninger | Oprettet:

lige et par spørgsmål:) {{forumTopicSubject}}

Håber nogen kan give svar:)

Jeg har nu fået bekræftet jeg er gravid, hvilket bare er fantastisk!
Er i uge 5.

Men hvad må jeg?
Skulle ha sat model ved en frisør, hvor hun skal lave krøller, må jeg det når hun bruger nogle forskellige produkter?

Jeg er dressur rytter, og vil virkelig ikke risiker at miste, så skal jeg holde mig fra det indtil efter uge 12?

Levede i bare helt normalt da i fik det a vide? Er bange for det skal ske noget?

Håber en kan hjælpe. smiley

Knuz


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lige et par spørgsmål:)
  • #3   30. aug 2013 jeg holdte mig også fra ridning me det var svært og lavede stadig jordarbejde

  • #4   30. aug 2013 Den er rigtig svær at bide den med ridning. Da det er en stor del af mig. Suk.:(

  • #5   30. aug 2013 Med nr et red jeg under hele graviditeten, samt jeg underviste på rideskole, og mugede mange bokse..
    Jeg var i første halvdel af graviditeten i uddannelse som dyrepasser, og red ret meget, og var meget aktiv,,
    Jeg lavede et slemt styrt, hvor mit ben kom i klemme mellemm hov og jord, men ingenting med bebs, da den ligger godt beskyttet,,,
    Stoppede dog med at ride andres heste da jeg var halvvejs, og valgte at nøjes med min egen 3års,,

    Graviditet nr to stoppede jeg ret hurtigt, men det var fordi jeg simpelthen ikke stolede på mit kræ som blev ved at stå på bagbenene når hun blev presset lidt smiley hvilket man jo gør når de er under uddannelse...

    Men jeg vil sige, du skal følge din egen mave og gøre hva du har det godt med... Hvis du tænker du sagtens kan ride, da du har en flink hest, så gør det. Selve ridningen er sund for dig, det der evt er usundt, er hvis du skulle falde af..,


  • #6   30. aug 2013 red ikke fra jeg fandt ud af at jeg var gravid. ville ikke kunne tilgive mig selv hvis der skete noget. Kan jo staddig omgås heste, er er jo ingen der siger man skal holde sig helt væk fra dem.

  • #8   30. aug 2013 lige med permanent tror jeg virkeligt du skal springe over det plejer altså og være nogle krads sager.

    ridning er en holdnings sag og søger du i forummet om det vil du finde flere tråde om det, min personlige holdning er at det er kun 9 måneder man overlever nok ikke at ride, og ved min den første lånte jeg min pony ud til min chef som endte med at købe ham da jeg hverken synes jeg havde den tid som jeg før havde lagt i ham eller pengene, og ved nummer to var ridningen en del af mit job da jeg var ansat på en rideskole men der besluttede min chef os at det bare ikke var risikoen værd smiley
    En bruger her inde skrev i en tråd at hun mistede sit barn efter et fald fra sin hest og det sætter tingene lidt i perspektiv. Og husk du kan stadig nusse og pusse og gå ture med din hest smiley


  • Stille musen
    Stille musen Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 203
    #10   30. aug 2013 Jeg red de første par månede, stoppe kun fordi jeg desværre måtte aflive ham :-(. Tro helt det er op til dig, hvad du har det bedst med :-). Jeg faldt ned af vores trappe, men kan jo ikke stoppe med at gå på dem smiley

  • #11   30. aug 2013 mht ridning, så ville jeg fortsætte med ridningen, hvis den hest jeg havde havde et roligt gemyt. Man kan jo lade være med at tage de vilde ture smiley

  • Stille musen
    Stille musen Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 203
    #12   30. aug 2013 Nu du siger Erika og. Så miste jeg faktisk ikke da jeg red, men har gjort det to gange uden overhovedet at have reder. Tro alle har forstå du er imod!!!!

  • Stille musen
    Stille musen Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 203
    #14   30. aug 2013 Nej overhovedet. Sådan er vores natur desværre bare. Mener bare ikke at fordi man rider mister man. Har du selv redet??

  • #15   30. aug 2013 Stille musen: det eneste tidspunkt jeg har mistet var da jeg ikke havde noget med heste at gøre, men det ændrer ikke mit syn på at jeg ikke ville udsætte mit ufødte barn for noget der ikke er livs nødvendigt, smiley

  • Stille musen
    Stille musen Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 203
    #16   30. aug 2013 Jeg skriver jo også det er op til hvert enkelt. Ked af du har miste smiley

  • #17   30. aug 2013 Jeg lavede et indlæg du kan finde om at ride mens man er gravid...

    Jeg er desværre stoppet med at ride da jeg IKKE MÅ for lægen smiley
    Så det er ren træning fra jorden og føllene tager min mand sig af...

    Ellers lever jeg som før mere eller mindre parfume kommes på tøjet nu ikke huden og ser om der er parabener der i...


  • #18   30. aug 2013 Stille musen : tak for det

  • #19   4. sep 2013 altså med hensyn til at falde af hesten så er jeg faldet flere gange hvor jeg er kommet gående helt alm end jeg nogensinde er faldet af hesten !!!!!!!! man falder jo ikke konstant af sin hest jeg mener ikke man skal bure sig inde fordi man bliver gravid men tænke sig om man skal ride heste man stole på... i min første graviditet red jeg min søsters og fjordhesten til jeg var 6 mdr henne men ikke min egen da han var ny til redet. anden gang fik jeg for ondt så der kunne jeg ikke. det er sundt for kroppen at holde sig igang min fys anbefalede ridning for min bækkenløsning i det omfang jeg kunne holde til. kender rigtig mange der har redet hele deres graviditet og jordemoderene siger man får en god bækkenbund. hvor mange kender en der har mistet ved at falde af hesten jeg kender ingen hvertfald. jeg faldt fordi det var glat da jeg var gravid hvis jeg havde mistet skulle jeg så aldrig tilgive mig selv jeg faldt !!!!!!

Kommentér på:
lige et par spørgsmål:)

Annonce