{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.445 visninger | Oprettet:

jer med mere end 1 barn {{forumTopicSubject}}

Ja nu nærmer terminen sig jo, og mine tanker går meget på hvad man lige gør, når man skal føde og det andet barn evt ikke kan blive passet.

Hvor var jeres ældste barn/børn da i skulle føde ???

Måske er vi heldige at min mor eller far kan tag ham. Men det kommer an på så meget.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  jer med mere end 1 barn
  • Helle B
    Helle B Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 7 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 26 Svar: 637
    #2   10. apr 2013 Patrick holdt fri fra vuggestue, og var hos vores genbo. Der sov han, og dagen efter var far og Patrick hjemme.

  • #4   10. apr 2013 ved barn nummer 2 var det pks så det var jo nemt og arrangere, ved nummer 3 skulle jeg køres ind med udrykning på sygehuset så der blev mine forældrer vækket kl 1-2 stykker om natten og så måtte de pænt tage sig af de to store, de valgte og tage fri fra jobbet dagen efter begge to da de var lidt chokeret over det bratte vækning og ikke kunne falde i søvn igen smiley men min far og jeg arbejder sammen så hans arbejdsplads var forberet på at han kunne ringe og tage en afspadserings dag og det samme vidste de i den butik hvor min var smiley

  • #5   10. apr 2013 Står i samme dilemma og familien er langt væk smiley

  • #6   10. apr 2013 jeg er bare bange for jeg står i en situation, hvor mine forældre ikke lige er ved "fulde fem", eller på eller anden måde ikke lige står klar. så jeg håber det sker mens han er i børnehave, så er der størst chance for der er nogen til at hente ham.
    men er virkelig nervøs. kan komme til at stå i en situation hvor han må med op på sygehuset og så skal jeg måske føde alene smiley


  • #7   10. apr 2013 Vores søn var i dagpleje da jeg skulle føde lillesøster smiley vi ankom på fødegangen 8.50 og hun var født 9.55 så vi kørte hjemad igen ved 12.30 tiden og kunne sagtens nå at hente ham inden lukketid kl 15 smiley

  • #8   10. apr 2013 Vi havde lavet en aftale med vores nabo, at vi kunne ringe til hende døgnet rundt. Så var vi på besøg hos hende og omvendt, så Simone var tryg ved hende inden.
    Fødslen gik igang om natten, så nabo blev vækket og kom efter 10 min og mine forældre kom så senere og tog over og var her, da Simone vågnede (de har 1 times kørsel og jeg vidste at vi ikke havde så meget tid før vi skulle afsted, da jeg fødte hurtigt første gang)


  • #9   10. apr 2013 Jeg forstår din frygt, min mand kan nemlig heller ikke bare gå fra arbejde, han skal afløses først, og har ikke min datter i institution.. Vores begge familie er langt væk og resten af familie/venner enten på rejse, på anden måde ikke til rådighed på tidspunktet eller også ikke stabile/i stand til at passe.. Så er også nervøs

  • #10   10. apr 2013 Her er det min mor der bliver vækket h is Oliver er hjemme ved mig den dag jeg skal føde . Ellers har jeg Eks svigermor der kommer ja ellers er det olivers far der tager sig af ham smiley

  • Moaren
    Moaren Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 458
    #11   10. apr 2013 Anden gang, der tog jeg selv til sygehuset med kraftige veer, i en taxa. Imens passede manden vores ældste. Om morgenen, tog manden hjem til min far med drengen også kom han op på sygehuset til mig, da jeg ringede efter ham kl. 7.30, da jdm. mente at det ku ske når som helst..

    Tredje gang blev børnene passet af min far imens..


  • #12   10. apr 2013 her havde vi en aftale med min mor, som gik hjemme og bor kun 500 meter fra os, så tiden op til termin lavede hund kun aftaler der hurtigt kunne ændres, og vi måtte vække hende kl 3.30 om natten, marcus valgte så at stå op kl 4 pga alt påstyret, så hun blev "tvunget" til at se cars 3 gange, og vi var hjemme med lillepigen igen til middag.. kunne hun ikke, tror jeg faktisk vi havde spurgt vores dagplejemor, jeg er sikker på hun gerne havde hjulpet ;o)

  • #13   10. apr 2013 Hos os var pigerne hjemme ved hjemmefødslerne og sov/var ovenpå med tilsyn af en "bedstemor"- farmor og mormor

  • #14   10. apr 2013 Men tænker bare der må være nogen der ikk lige var så heldige at have en passe mulighed smiley

  • #15   11. apr 2013 Hvis du ikke vil have ham med, så er i jo tvunget til,at finde pasning til ham. Har i ikke en nabo, Dp mor eller sådan noget ?

  • #16   11. apr 2013 Jo vi har masser af naboer, men ikk nogen jeg bare lige ville aflevere ham til. Og han går i børnehave, så ingen DP mor. Men jeg må bare håbe det er midt på dagen, så er der større chance for at min mor eller far kan tag ham smiley men det er da lidt nervepirrene man ikk lige kan planlægge det 100% smiley

  • #18   11. apr 2013 fordi de har lettere alkohol problemer. Og hvis de ikk lige ved de skal passe barn, så kan man ikk være sikker på om de har fået en øl for meget. Så blandt andet derfor.

  • #19   11. apr 2013 Har du ikke en rigtig go veninde det kan komme hen til jer midt om natten hvis det er der det sker ?

  • #20   11. apr 2013 Desværre nej smiley fik barn tidlig, så mistede nærmest alle veninder.

  • #21   11. apr 2013 Snakker du slet ikke med nogen ? Fra mødre gruppe eller sån ?

  • #22   11. apr 2013 Eller lave en aftale med dine forældre . Døman kan for det meste mærke om der er noget på vej. Også du måske kunne ringe til dem at de ikke skal drikke eller bare en af dem holder sig ædru den aften/ nat h is du kan mærke noget ?

  • #23   11. apr 2013 Jo snakker lidt med dem fra min gamle mødregruppe. Men giver ikk mit barn til hvem som helst smiley
    Ja de bor ikke sammen, men hvis det er på en hverdag drikker min mor heller ikk rigtig. Men tak for alle jeres svar. Jeg håber det sker når nogen er klar til at tag min basse. Ellers må jeg føde alene smiley det skal nok gå.


  • #25   11. apr 2013 ja det er sku ikke altid man har fået de perfekte forældre. men man elsker dem jo alligevel. smiley

  • #27   11. apr 2013 Her havde vi kun min svigermor da min familie bor lagt væk.. jeg fødte hurtigt første gang så tænkte det nok ville gå noget hurtiger anden gang, mine veer begyndte lidt over 5 så lidt over 6 tiden hvor de begyndte at tag til ringede vi til svigermor (hun havde aftalt med hendes arbejde at hun måtte holde fri når der skete noget) så hun var ved os ved 7 tiden for at være ved vores datter, halv 8 kørte vi på sygehuset og 08:48 var vores søn født og svigermor og datter kom ind til os smiley

  • #28   11. apr 2013 altså var jeg dig ville jeg finde en du stoler på, og som måske går hjemme eller hvertfald har mulighed for at kunne komme hurtigt, om det er en nabo, noget familie en kollega eller hvad det er er underordnet, lad personen prøve at passe din dreng her inden fødslen, så tror jeg også du vil være meget mere tryg ved det... det lyder helt mærkeligt hvis der slet ikke er nogen du stoler nok på til at passe dine børn, hvad gør du så hvis dig og din mand/kæreste skal noget en aften feks???

  • #29   11. apr 2013 Jamen min mor drikker ikk når hun skal passe ham og det gør min far heller ikk rigtig. Men de ved jo ikke hvornår jeg lige skal føde. Og det er meget sjældent mig og min kæreste skal noget om aftenen. 1-2 gange om året smiley

  • #30   11. apr 2013 okay, det er selvfølgeligt forskelligt hvordan det er i de forskellige familier ;o) men har du ikke måske en god nabo, du kunne "oplære" i at passe jeres søn, ellers måske overveje at have ham med???

  • #31   11. apr 2013 har du vendt den med din JM?

  • #32   11. apr 2013 Altså alternativ er han kommer med op på hospitalet, og så må jeg føde alene smiley men sys ikk han skal se fødslen. Vil ikk ha ham med til fødsel. smiley

  • Mummi
    Mummi Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Svar: 39
    #33   13. apr 2013 Vi stod i de samme problemer, men et godt råd er at tale lidt med hans kammeraters forældre. Vi kontaktede simpelthen moren til en pige, som vores legede med i børnehaven; de fik et par legeaftaler sammen inden fødslen, og så tog de hende, den dag (nat) Jeg sku føde.
    Pas på ikke at isolere dig selv for meget; selvom du ikke kender folk super godt, vil de fleste rigtig gerne hjælpe...


  • #34   13. apr 2013 Jeg isolere mig skam ikke. Har veninder og snakker skam med folk, men det er bare ikk ret mange jeg vil efterlade mit barn hos smiley

  • #35   13. apr 2013 Michala: Jeg lavede for kort tid siden tråd om det samme både her og på andet baby forum, da de få vi har inten bor for langt væk eller er indesponible omkring termin... Resten ja der har jeg det som dig, det er ikke alle jeg overlader mit barn til.. Og hold da op nogle hug jeg fik (dog værst på det andet forum) om at det skadede mine børn hvis jeg ikke havde en masse veninder (selv om jeg ikke mangler noget) og at jeg skulle være imødekommende over for mine naboer (Øh så fordi jeg ikke kender dem nok til at bede dem passe min datter så er jeg ikke imødekommende ?) og så var det jo synd hun ikke er i institution og jeg burde se at få hende afsted så kunne jeg finde en der der kunne passe..
    Bare folk kunne acceptere at vi er forskellige med forskellige ønsker og behov


  • #36   13. apr 2013 jamen folk kan bare komme med hug smiley jeg spørger jo bare hvad de gjorde i situationen. Danny går i instutition og har vi har venner og veninder. men hende jeg kunne finde på at lade passe min søn skal føde en måned før mig, så hun står ikke lige til rådighed. men jeg er meget sart med hvem der passer mit barn. og det sys jeg da også folk skal respektere smiley det er vel bedre at være lidt kræsen med hvem der passer ens barn end man bare lader dem blive passet af nogen man ikke stoler helt på. det er ikke ansvarsfuldt sys jeg smiley

  • Mummi
    Mummi Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Svar: 39
    #37   13. apr 2013 Nu er der jo altså ingen her, som giver TS "hug". Men Jeg tvivler på at samtlige forældre i barnets børnehave er folk som man ikke bør efterlade sit barn hos. Må drengen så heller ikke have legeaftaler eller hvad? For så blir det da lidt svært.

    Til TS: Det var ikke ment som en kritik, men bare en bekymring fordi det lyder som om, at du føler dig ret alene? Tænker at det må være mærkeligt at have en masse veninder, som man ikke stoler nok på, til at lade dem passe ens barn...
    Jeg er heller ikke typen som lige banker på og slår en sludder med naboen, men med de andre forældre i børnehaven, får man jo helt naturligt nogle kontakter for barnets skyld, så det var egentlig bare et forslag til en løsning på dit problem


  • #38   13. apr 2013 Lav en aftale med en vens forælder smiley

    Eller hvis de har en ung ansat i børnehaven, så spørg hende (eller ham) om han kunne stå til rådighed. Så kan vedkommende tage din søn med hjem fra arbejde hvis det er, og ellers komme hjem til jer, eller I afleverer ham hos vedkommende.

    Så er det en I allerede kender og er trygge ved.


  • #39   13. apr 2013 Her var min søn i dagpleje

  • #40   13. apr 2013 Mummi: Jeg skriver heller ingen steder at hun har fået hug, men at jeg gjorde, fordi nogle mente at jeg var gal på den ikke at ville aflevere min datter til mennesker jeg ikke kendte godt.. Bare så hun vidste at hun kunne risikere negative svar..
    Nu skriver jeg intet om hvem hun skal eller skal ville aflevere hos, det må være helt op til TS om hun føler sig tryg ved de andre forældre i institutionen, det handler jo ikke om de kan varetage et barn men om hun kender dem nok til at være tryg og til at spørge


  • #41   13. apr 2013 Mummi: jeg føler ikke jeg har fået hug. det er kun rart med jeres forslag. men desværre er der kun en forældre fra Dannys børnehave jeg snakker med, og også den eneste Danny har været hjemme og lege med. men hun står selv alene med 2 børn i hverdagen. så det er heller ikke rigtig en mulighed.,

  • #42   14. apr 2013 jeg synes den her tråd er lidt svær for de foreslag folk har er ikke en mulighed for dig så i mine øjne er du egentligt den eneste som kan komme med en løsning som passer for dig og som du har det godt med.
    Jeg personligt ville vende den med min JM hvilket jeg også gjorde selv, hun kan måske bedre foreslå dig noget da det nok ikke er første gang en står i den situation.


  • Mummi
    Mummi Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Svar: 39
    #43   14. apr 2013 Hvorfor skulle man ikke kunne passe et barn fordi man har 2 i forvejen? Jeg er da også mere eller mindre alene med mine børn, men passer da gladeligt andres børn, hvis der er behov for det.

  • #44   14. apr 2013 Sabrina: jeg ville nu også bare høre hvad andre gjorde smiley men jo det er første gang vi står i den situation, alle andre gange jeg har skulle noget har han været med. Men sys ikk en 3 årig skal være med til sådan noget smiley
    Mummi: det er jo ikk alle der synes de har overskud til det smiley


  • #45   14. apr 2013 Mummi: Vi har fx noget af mandens familie rigtig tæt på, som jo egentlig ville være oplagte for os, men de har en søn på 2½ år og mener derfor ikke at kunne overskue at se efter vores datter bare et par timer.. så alle har ikke overskuddet til mere end deres egne

  • Mummi
    Mummi Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Svar: 39
    #46   15. apr 2013 Men man finder jo ikke ud af om folk har overskuddet, medmindre man spørger. Og hvis TS ikke vil spørge nogen om de vil hjælpe, så er der jo ikke andet for, end at manden må blive hjemme med barnet. Hvis man ikke ønsker hjælp, så er det jo bare sådan det må være. Jeg ville ihvertfald ikke slæbe en 3-årig med på hospitalet, da det kan være en temmelig voldsom oplevelse for et barn

  • #47   15. apr 2013 Jeg har også hele tiden skrevet min søn under ingen omstændigheder skal med, så det kommer ikke til at ske.
    Krydser fingre for min far eller mor står klar. Med mindre jeg lynhurtigt finder en anden løsning smiley
    Sys bare det var spændende lige at høre hvad i andre gjorde i situationen smiley


Kommentér på:
jer med mere end 1 barn

Annonce