{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.479 visninger | Oprettet:

blærebetændelse {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

herinde læser jeg tit om at blærebetændelse kan sætte gang i fødslen før tid, og at urinen skal dyrkes hver gang man har det.

Jeg er gravid i uge 22+6, og har siden jeg var 2 år, haft kronisk blærebetændelse.
Jeg er i forebyggende behandling, som holder det nede, men jeg har det sådan set hele tiden alligevel. Hverken jordemoder eller min egen læge har nævnt noget som helst om dette? Jeg havde en gammel stående aftale med min læge om at jeg bare behandler mig selv når jeg kan mærke jeg har det (jeg kan mærke det ca. 1 døgn før testen viser der er bakterier), og så for ikke at blive syg, få feber osv. begynder jeg selv behandlingen, sådan så jeg ikke skal melde mig syg fra job og døje med det.

Men synes det er sært at ingen har nævnt over for mig at det kan være et problem? Skal jeg så selv insistere på at få min urin dyrket hele tiden?

Er mere og mere træls at jeg først fandt ud af graviditeten så sent, er gået glip af en masse læge og jordemodertjek, og synes slet ikke de har givet mig nogen som helst info.

Har også lige fundet ud af at plukveer i det omfang og med den smerte jeg har, ikke er en god ting. Ihh. Men ved ikke om internettet bare er fyldt med for mange skræmmehistorier og overbekymrede kommende mødre, så man skal tage det man læser med et gran salt? Eller hvad jeg skal gøre ved det hele smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  blærebetændelse
  • #1   7. aug 2012 sys du skal dele bekymringen med din læge, men da de er obs på det of du får forebyggende osv. tror jeg ikke de kan gøre mere, men tilgængæld tror jeg ikke en behandlet blærebetændelse sætter gang i noget. tror mere det er de ubehandlede der vandre videre i systemet og laver ballade smiley

  • #2   7. aug 2012 Det er godt at høre smiley

    Og ja, min egen læge ved det, og nævnte det jo også for jordemoderen. Også for at høre om det var ok at jeg tog min medicin, det er jo antibiotika og ikke noget at spøge med. Men på den anden side, hvis ik jeg tog det ville jeg være syg 2-3 uger om måneden, det holder jo heller ikke!


  • #3   7. aug 2012 Hvis du har penicillin liggende fra før du blev gravid er der risiko for at de er for stærke.. Jeg har været behandlet med selexid, både under graviditet, men oss efter, og dem under graviditet lå kun på 200mg hvor de andre var på 400mg.. Hvir jeg var dig ville jeg lige gi FG et kald og snakke med en JM om hvordan du skal forholde dig.. Jeg fødte 7 uger før terminen pga blærebetændelse, og jeg var altså i behandling..

  • #4   7. aug 2012 Malena: Medicinen er godkendt af læge og jordemoder smiley Det er nitrofurantoin jeg spiser. Selexid har ikke hjulpet i mange år, er blevet immun over for de fleste ting smiley



  • #5   7. aug 2012 Okay.. Så er det jo super.. Det er bare ikk altid man lige tænker over man ikk bare kan ta det medicin man plejer.. smiley Men prøv lige at snakke med dem om det og hør om de ikk vil dyrke det, bare for at være sikker på at det ikk sætter/har sat sig til nyrebækken betændelse.. smiley

Kommentér på:
blærebetændelse

Annonce