{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.067 visninger | Oprettet:

' LB '
' LB '
Tilmeldt:
5. dec 2011
Følger: 1 Emner: 35 Svar: 71

Fitness center og graviditet ? {{forumTopicSubject}}

Jeg har netop for 2 dage siden fundet ud af at jeg er gravid men jeg havde egentlig planlagt at starte i motions center næste uge .

Hvordan ser det ud med motion center og graviditet ?
Må jeg gerne det ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fitness center og graviditet ?
  • #1   26. feb 2012 hvis du ikke har dyrket regelmæssigt motion i feks fitness center inden graviditeten, så skal du hvertfald gøre det med måde, og starte MEGET forsigtigt op, og ikke forvente at komme helt op i gear før efter du har født.. der er visse ting du bør holde dig fra, som mavebøjninger, løb og andre meget belastende øvelser, du kan sagtens gå på båndet, bruge crosstrainer, træne bryst, arme, ryg, ben, men som sagt med måde hvis du ikke er vant til det... men træning skulle være rigtigt sundt i graviditeten når man bare tager hensyn til det...

  • #2   26. feb 2012 Man må gerne lave mavebøjninger, bare det ikke gør ondt.

    Du skal ikke træne op til et marathon, men du må meget gerne være aktiv, blot du lytter til din krop.


  • #3   26. feb 2012 da jeg ventede marcus fandt jeg ud af jeg var gravid 14 dage efter jeg var startet i fitness center, jeg ville så fortsætte, men fik meget svær kvalme og mange mange opkastninger, så det var ikke muligt desværre ;o(

  • #4   26. feb 2012 mavebøjninger frarådes hvis man ikke i forvejen har gjordt det, men jeg tror da heller ikke det skader med lettere mavebøjninger så længe man kan for maven..

  • #5   26. feb 2012 Jeg fik lagt et program ca. halvvejs i graviditeten, der var en del øvelser jeg kunne lave derhjemme.
    Og blandt andet skulle jeg træne ryggen, samt de øvre mavemuskler, og jeg fik at vide at jeg måtte gøre det, så længe jeg kunne, men skulle stoppe når jeg fik ondt. Tror jeg måtte stoppe med maveøvelserne, i uge 24, men jeg døjede rigtig meget med plukveer, og ellers kunne jeg sikkert være fortsat længe.

    Jeg havde ret gode mavemuskler under hele graviditeten, og kunne nemt løfte maven op og ned, ved at spænde, samt "rulle" med maven, til scanninger når han skulle vækkes.


  • #6   26. feb 2012 okay, tror det er forskelligt hvad de anbefaler så, jeg fik bare at vide det var no go, når jeg ikke havde været vant til det inden jeg blev gravid, tror så ikke der sker noget ved det, hvis man ikke lige har en ambition om at tage 100 mavebøjninger om dagen eller sådan noget...

  • ' LB '
    ' LB ' Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 35 Svar: 71
    #7   26. feb 2012 Jeg er ikke vant til at træne , men havde lavet en aftale med nogen fra klassen der gerne vil tabe sig at vi skal starte et par stykker sammen da jeg også gerne ville bygge min ryg op samt ben .

    Jeg må prøve at forhører mig nede i fitness centeret, og hvis det endelig er tage det stile og roligt smiley Tak skal i have smiley


  • #8   26. feb 2012 få en tid men en instruktør smiley så kan hun/han lave et program for dig smiley

Kommentér på:
Fitness center og graviditet ?

Annonce