{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.380 visninger | Oprettet:

fik kønnet at vide. Hvad skal jeg tro? {{forumTopicSubject}}

der kunne ikke nå at stå "fik måske kønnet at vide"

men jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal tro. Hvor meget har i troet på svaret af kønnet ved MD scanningen? og sagde de kønnet med sikkerhed eller var svaret usikkert?

hvis nogen af jer ved scanningen fik at vide at det var lidt svært at se kønnet men af hvad hun kunne se ville hun tro at det var en dreng/pige hvor meget ville i så tro hendes svar og hvor sikkert er det selvom hun ikke garanterer det?
er det fordi hun er ret sikker men ikke tør garantere hvis nu det bliver det modsatte eller?

Passede jeres svar? vil gerne vide om jeres svar passede ved jer hvor hun tvivlede lidt men hældte til det ene køn.

Jeg har hele tiden troet det blev en dreng fordi jeg bulede midt på, ingen kvalme havde og ja den kinesiske pladder kalender jeg lige skulle tjekke også til aller sidst også sagde dreng. Man tjekker jo for sjov ik?
men de passede bare alle 3 men samtidig er der ikke blevet født en pige i min kærestes familie i over 95 år og de er en del i familien men det er alle drenge. Kæresten kun med brødre, faderen kun brødre, som igen kun fødte sønner og deres børn igen kun drenge. Farfar har os kun drenge og brødre.
Så min kæreste ville nok selv føre det videre når drengegenet var så stærtk. Så hans søde far har brændende ønsket sig at det blev en pige. Min familie har betydeligt overtal af piger fra min mors side så det bærer jeg så men tænkte at den nok var dreng når min kæreste er SÅ stærk bærer af det

så blev ret overrasket da jeg spurgte jordmoderen i dag med MD scanninge om hun kunne se kønnet og hun så kiggede lidt og sagde at den samlede benene lidt så det var svært at se men af det hun sådan kunne se, ville hun sige at det var en pige. Hun kunne ikke garantere det men gentog at hun hældte til at det var en pige.

hvad skal jeg tro? hvor sikkert er det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fik kønnet at vide. Hvad skal jeg tro?
  • #1   2. okt 2008 På sygehuset må de ikke sige det med sikkerhed da det ikke er en del af scanningen men noget de gør af venlighed vil man være helt sikker skal man tage på privat klinik og få det undersøgt.

    Da jeg blev scannet i uge 20 troede hun det var en pige for hun kunne se kønslæber men kunne ikke sige 100% og til scanning i tirsdags ved en ny sygeplejerske sagde hun ja det ligner en pige så er lidt sikker på det stemmer smiley


  • #2   2. okt 2008 jeg har fået 3 dejlige piger og de 2 første gange blev der osse sagt TROR..... den 3 lå nærmest og ventede på at vi skulle se hvad hun var for en gg
    men der blev sagt tror........ og fik da hvad de sagde smiley


  • #4   2. okt 2008 Må lige kommentere det med:

    <i>Min familie har betydeligt overtal af piger fra min mors side så det bærer jeg så </i>

    Du har ingen indflydelse på hvad køn det bliver, det er din kærste bestemmer det.

    Lidt genetik:

    En kvinde består af to 2 XX krymosoner
    En mand består af et Y og et X kromoson.

    i giver begge et af disse kromosoner videre, og en kvinde kan kun give X kromosoner, hvor en mand kan enten give et X kromoson (så bliver det en pige i får) eller et Y kromoson videre (og så bliver det en dreng)

    så hvad der er af piger på din mors side af famlien har ingen betydning, for hvad i for får et køn.
    Det er kun manden der kan "bestemmer" hvilket køn det bliver ;O)


  • Lene P
    Lene P Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Svar: 2
    #5   2. okt 2008 Da jeg blev scannet med dem begge, fik vi svaret at vi ventede en dreng. Det var et sikket svar og en konstareing og ikke et gæt fra deres side. Begge gange var det rigtigt og jeg kunne skam også selv se både tap og pung begge gange smiley

    Et måske svar ville jeg se som lige så ussikert som ikke at få noget svar.

    Den med hvordan maven er ville jeg slet ikke bruge som indikation, for den har slet ikke passet på mig. Min mave flød ud over odet hele, jeg havde voldsom kvalme specielt anden gang og den kenesiske kalender passede den ene gang og ikke den anden smiley
    For mig er de 3 ting ren amme stue snak og bestemt ikke noget man skal tro for meget på smiley


  • #6   2. okt 2008 Altså vi fik af vide at vi venter os en dreng. Og vi er slet ikke i tvivl. Man behøvede ikke være proffesionel for at kunne se det. Han viste os sin diller 5 gange helt klart og tydeligt. Hun printede et billede ud af dilleren, som vi nu har hængende på køleskabet - min mand blev ret stolt over at kunne lave en dreng.

    Vores kinesiske kalender sagde ellers vi ville få en pige, men det er nu en dreng. 100% sikkert. Scannings-sygeplejersken sagde at selvom vi havde bedt om ikke at få det af vide, kunne hun nok ikke have skjult det. Hun sagde også at det er sjældent man ser den så tydeligt og så mange gange...


  • #7   2. okt 2008 Jeg fik af vide til scanningen i uge 20 at hun troede at det var en dreng, men var ikke sikker. Vi skal derfor til scanning igen (på egen regning) her i morgen (31+1) og så kan shoppingen rigtig gå igang :o)

  • #8   2. okt 2008 Så længe man ikke hælder en dreng i noget ultra-lyserødt.....

    Piger kan godt have blåt på....

    efter min mening


  • #9   2. okt 2008 de sagde til mig at de aldrig måtte sige med sikkerhed hvad det var, men at det lignede en dreng..
    jeg drømte pludseligt det var en pige, og fik derfor en 3d/4d scanning af mine forældre som bekræftede at det var en dreng..

    og ganske rigtigt, ud kom Noah...


  • #10   2. okt 2008 mon ikke det så er en pige

    altså hverken formen på maven, kvalmen eller den kinesiske kalender er jo noget der holder, så jeg ville tro på scanningen, selv om de aldrig siger det 100% på sygehuset


  • #11   2. okt 2008 Altså i bliver ved med at sige at de alrdig siger det 100% på sygehuset, men det gjorde de altså ved os.....

  • #12   2. okt 2008 mette - de må ikke sige det bliver 100% en dreng eller pige, de må kun sige hvad det ligner....


  • #13   2. okt 2008 Meget muligt, men hun sagde hun var 100% sikker. Og det er vi også. Ingen kan tage fejl af den diller...... Det kan ikke ligne noget andet. Så hun var helt sikker.

  • #15   2. okt 2008 De sagde til os at vi fik en pige. Jeg var jo til ekstra scanninger og der sagde at der var ikke nogen tvivl om at det var en pige.

  • #16   2. okt 2008 da jeg ventede milan gættede de på en dreng til md scanningen men eg skulle lige ha det bekrftet ved en 3D scanning men der sagde de det blev en pige og jeg var der 2 gange hvor de sagde en pige men ud kom altså en dreng

  • #17   2. okt 2008 Det var lidt det jeg tænkte for man kunne godt se at babyen samlede benene så hun sagde at det var meget svært at se, og den lå ikke helt som hun ville have den til.

    men kan bare ikke vente til den kommer ud. Hvor fik i lavet 3D scanning? det er den der koster 1200 kr ik? eller blander jeg noget sammen?

    er det rigtig at man kun kan få dem i Kolding, Aarhus og København?
    bor i Odense men vil forfærdelig gerne have en også


  • #18   2. okt 2008 I Fredericia koster 3d/4d scanning 1400kr og i Kolding koster det 1200kr. Jeg/vi skal afsted i morgen til Kolding www.graviditetsscanning.dk .

    Prøv at google det. Der burde da være i Odense også. Det er jo ikke ligefrem en lille by heller.


  • #19   2. okt 2008 Tusind tak, jeg troede kun at det var de andre steder for havde fået at vide at det kun blev udført 3 steder i landet, så det var da dejligt at finde ud af at det også er her i Odense.
    Det vil jeg da have næste måned så, så jeg er lidt længer end de 22 uger jeg er nu men så bliver det heller ikke meget længere end den 1 i måneden -hvis jeg i det hele taget kan vente, men så skulle det jo blive bedst


  • #20   3. okt 2008 Mette - uanset hvad må de ikke sige det med sikkerhed da det kan ha været navlesnoren der ligger mellem benene og ligner en "diller"...
    ved min 3d scanning var de to om at bekræfte at det var en dreng da han lå med meget navlesnor mellem benene og det derfor var svært at se..


  • #21   3. okt 2008 de sagde til miig det lignet en pige men de kunne være sikker da hun var så samarbejdes vilji...
    jeg havde virkelig en fornemmelse af det var en dreng, for kunne li se det skulle passe når jeg havde malet det hele lyserødt..
    men fik lavet 3d scaning og der ssagde hun os at det så ud som en pige og vupti der kom en pige ud smiley


Kommentér på:
fik kønnet at vide. Hvad skal jeg tro?

Annonce