{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.798 visninger | Oprettet:

JEG HADER MIG SELV :(! {{forumTopicSubject}}


Hej BG !

Jeg har lige brug for lidt luft, og er træt af at bebyrde min mand smiley ..

Jeg er gravid, og super lykkelig over det, da jeg havde en SA, for 4 måneder siden, og derfor hurtigt blev gravid igen, jeg er nu 8+4 , og er ikke længere bange for at miste, da jeg har været til skanning, og ikke har blødt denne gang.. MEN !

Sagen er den, at jeg har en sygdom som hedder Crohn (kronisk tarmbetændelse,) i tyktamen, og går pt. for udredning om at det måske også er i tyndtarmen, .. Jeg fik for 1,5 måned siden blødninger i maven pga. udbrud af min sygdom som gjorde at jeg blev indlagt og blev sat i Binyrebarkhormon behandling, .. Jeg blev lagt i narkose, fik morfin og fik lavet en coloskopi hvor de tog nogle vævsprøver og skulle vurdere sygdommens omfang.. Jeg fandt ud af dagen efter, at jeg var gravid , og blev naturligvis nervøs mht. morfin + narkose, men blev heldigvis beroliget af lægen..

Nu er der så bare det, at jeg har været inde og læse på nettet, ang. medicinen for at se om det havde nogen påvirkning.. Jeg stoler naturligvis på min læge, han er rigtig dygtig, og lover at passe bedst muligt på baby og mig.. Men jeg vil jo gerne vide evt. bivirkninger,.. Jeg finder derfor dette:

LINK FRA NETTET:
Må kun anvendes under visse forudsætninger.
For prednison og prednisolon er der data for ca. 1.800 1. trimester-eksponerede uden tegn på overhyppighed af uønsket fosterpåvirkning.
For glukokortikoider generelt kan en øget risiko for læbe/ganespalte ikke udelukkes. Længere tids behandling kan medføre let nedsat fødselsvægt og præterm fødsel. Enhver velindiceret behandling vil i praksis opveje risikoen for evt. misdannelser. Lavest mulig dosis i kortest mulig tid bør anvendes, specielt sidst i graviditeten, da forbigående binyrebarkinsufficiens hos barnet har været meddelt.

Min læge sagde til mig, at det var bedre jeg fik medicinen, for hvis jeg havde det godt, var der større chance for at baby også blev sund og rask.. Jeg ved at chancen er ret høj med min sygdom, for at baby ikke bliver HELT så stor som almindelige børn, men det er ikke det der bekymre mig..

- Det bekymre mig at jeg starter på den absolut højeste dosis, skal tage medicinen i langt forløb, og derudover også tager andet medicin, som heller ikke er godt at tage under graviditeten..

- Jeg har taget GraVitamin de sidste uger, men har lige holdt en pause på 5 dage, da min mave gik fuldstnædig i stå, ! Snakkede så med min læge i dag, og fik nogle piller som skulle hjælpe maven i gang, og det var MEGET vigtigt at jeg tog mine GraVitaminer igen, da de jo hjlælper barnet med at blive sund og rask !..

- NU ved i lidt om historien, bag det jeg føler !! Jeg har en evig dårlig samvittighed, og jeg hader mildelst talt mig selv, for at det kan være min skyld, hvis vi får et barn som bliver misdannet !! Jeg har det dårligt med at jeg ikke har taget mine vitaminer de sidste dage, og tænker bare NU er der noget galt !..

- Jeg var til en tidlig skanning i sidste uge, hvor de sagde at det var en normal graviditet, i livmoderen.. Men at baby ikke var så stor, så jeg nok ikke var så langt henne.. Men der er ikke andre muligheder, jeg kan kun være 8+ da jeg jo har været indlagt, og ikke har haft sex i den tid.. SÅ det gør jo mig ekstra, ekstra nervøs, for at baby ikke udvikler sig, som den skal smiley !

- Er ked af at lave sådan et emne, men er pt. nede og skrabe jorden, .. Jeg har heller ikke rigtig kvalme, ingen fornemmelse af køn, føler mig ikke gravid (udover at jeg tydeligvis ser sådan ud) , og tænker bare, at det nok er fordi at baby ikke er der?? Eller i hvert fald ikke bliver der, pga. misdannelser smiley


Jeg skal til første graviditets undersøgelse fredag, og snakker med lægen der, om mine bekymringer, så jeg håber at han vil sende mig til en skanning før NF, så jeg kan se at alt er okay.. Jeg skal i forvejen skannes MEGET igennem graviditeten, for at kontrollere at baby vokser + tager på i vægt, .. Men det er først fra uge 25 ca, . Så nu må vi se om han sender mig til en tidligere..

Tak fordi i gad at læse ..

Knus Marie,


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  JEG HADER MIG SELV :(!
  • #1   13. jul 2011 uhh kan godt følge dig - ang vitaminerne ja så bør du ikke have dårlig samvittighed, bare stil dem så du får dem taget- jeg er kke skide god til at tage mine heller-

    jeg håber og tror at din læge har ret- han burde ikke berolige dig uden grund smiley


  • #3   13. jul 2011 Krydser fingre for dig og at alt er som det skal være, kan godt forstå du ikke har det så godt med det hele, men vil bare lige ønske dig medvind her fra..

  • #4   13. jul 2011 Har stået i nogenlunde samme situation.

    Jeg fandt ud af at jeg gravid da jeg var 22 uger henne. og før det, havde jeg INGEN anelse.
    Så jeg gik jo både i byen, drak og røg vandpibe, var sammen med andre som røg cigaretter, fik farvet hår og løftede tunge ting (flyttede ca to uger før jeg fandt ud af jeg var gravid)
    - jeg gjorde alt det som der frarådes i en graviditet og jeg kunne ha risikeret at min søn tog skade. men det gjorde han heldigvis ikke.
    der er jo andre som faktisk ligger og føder når de finder ud af at de er gravide.
    og gud ved hvad de har lavet i alt den tid.

    jeg forstår 100% din bekymring og det er jo også normalt man er bekymret. men man kan desværre ikke gøre andet end at stole på lægernes råd.

    krydser fingre for at dig og held og lykke!! smiley


  • #5   13. jul 2011 jeg vil sige, atje ghar været gennem to gange fuld narkose + alle div tin der skal i kroppen i den forbindelse og det var i uge 14 og uge 20, grænsen for fuld narkose er 20 fulde uger.
    Jeg var mega bange for det ksulle skade min datter, men idag har jeg en datter der er helt normal.
    Det frarådes fordi det jo ikke er godt, og barnet kan blive afhængigt, men hvis det ikke er noget der sker andet ind her i starten og ikke er noget du skal fortsætte med så tager dit lille barn ikke skade.

    håber du får en skøn graviditet


  • #6   13. jul 2011 Jeg kan virkelig godt forstå din bekymring! Men læbe-ganespalte kan jo opereres, så man næsten ikke kan se det, og mht det andet, er der jo mange der føder for tidligt, og får sunde og raske børn alligevel.,..

    Uanset hvad, så held og lykke med graviditeten, jeg krydser alt, hvad der kan krydses, for at der ikke er noget galt med din guldklump.. smiley


  • #7   14. jul 2011 jeg kan godt forstå din bekymring, je lider selv a sygdommen (dog slet ikke i samme omfang som dig og tager heller ikke medicin for det. At baby ikke er så stor skal nu ikke gøre dig så nervøs, da jeg blev gravid med min søn var jeg 100%klar over hvornår sidste mens havde været forbi og je vidste også hvornår vi havde haft sex, men da vi kom til en tidlig scanning og troede eg var næsten 8+ og fin at vide jeg kun var 4+ troede vi også han ikke var normal i til tider også at vialdrig ville de ham i live, men har idag en sund og rask dreng på 8 mdr.. Jeg håber det bedste for jer..

  • #8   14. jul 2011 Jeg har colitis ulcerosa hvilket er næsten som det samme som crohn. Jeg tog asacol 800 mg x2 dgl. under hele min gravidtet og har en sund og rask dreng.

Kommentér på:
JEG HADER MIG SELV :(!

Annonce