{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.551 visninger | Oprettet:

Plukveer {{forumTopicSubject}}

Hej piger.

Jeg vil egentlig bare høre hvor alvorligt jeg skal tage plukveer?

Jeg er nu knap 23 uger henne, og når jeg er på arbejde får jeg rigtig mange plukveer. Alt efter hvor længe jeg er på job, kan det være mellem 15 og 30 gange på en arbejdsdag.

Jeg arbejder i butik, og står derfor rigtig meget op. Nogle gange 8 timer på en dag udover diverse pauser. Jeg har fået lavet en aftale med min chef om at tage kontor mange dage, men jeg kan slet ikke sidde nok ned i løbet af dagen.

Men spørgsmålet er hvor alvorligt jeg skal tage de plukveer? De går ikke altidd ondt, men det er meget ubehageligt. så mange gange på en dag.

Jeg skal til 25. ugers tjek hos min læge d. 6/6, så det er jo lige om lidt, og vil tage en snak med ham der. Men ville lige høre om jeg skulle gøre noge tlige nu.



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Plukveer
  • #1   27. maj 2011 jeg ville nok lige høre min læge ad inden. der er jo en hel uge til du skal til lægen en hel uge hvor du skal arbejde og ha så mange plukveer.
    jeg blev bedt om at holde mgi lidt i ro når jeg havde mange plukveer.


  • #2   27. maj 2011 Ja det er jo det.... men jeg har til gengæld en nem uge næste uge med helligdag og en xtra fridag... Gudskelov tager min kæreste sig af hundene lige i øjeblikket.

  • #3   27. maj 2011 Line-- Det er gudskelov ikke hvad dag de gør ondt, men sån hver 3-4 gang. Men ja, jeg må vist hellere ringe og høre ham ad.

  • #4   27. maj 2011 Mette-- Ja det kan godt ske.... Det ville jeg også helst, for så kan min arbejdsgiver få refusion så de kan få en anden ind de timer jeg ikke er der.

  • #5   27. maj 2011 Min læge er der selvfølgelig ikke idag..... Så jeg må prøve igen på mandag. Gudskelov jeg bare skal slappe af hele weekenden. *S*

  • #6   27. maj 2011 Jeg får slemme plukveer der også gør nas engang imellem... Har snakket med læge omkring det, og fik afvide jeg skulle reagere hvis de var reglmæssige som hvis det var alm. veer

  • #7   27. maj 2011 Hvis de på nogen måde bliver regelmæssige, skal du i hvert fald tage dem seriøst, de kan være med til at blødgøre livmorhalsen før tiden. Og du skal jo helst ikke føde endnu.

  • #8   27. maj 2011 Rikke-- Nej det ville jeg dælme være ked af. Men de er langt fra regelmæssige.

  • #9   29. maj 2011 Pernille - tror du skal se tiden lidt an - hvis du føler du er usikker, så kontakt svangerafdelingen... eller din læge. De kan altid berolige dig, hvis du er bekymret.
    Men plukveer er ret almindelige... dem jeg har gør ondt, men jeg har ikke født spor før tiden af den grund.


  • #10   29. maj 2011 Jeg har altid fået at vide, at plukveer ikke skal gøre ondt.

    Da jeg arbejdede (blev arbejdsløs efter 18. uge) var jeg også i butik, og stod oppe i kiosken hele dagen.
    Jeg måtte simpelthen aftale med chefen at jeg max stod der i to timer af gangen, og derefter sad i kassen resten af dagen.
    Jeg havde rigtig mange plukveer, de gjorde ondt, og de var regelmæssige.
    Lægen sagde at når de gjorde ondt, skulle jeg ligge mig ned og tage et hvil, men det er jo svært når man er på arbejde.. Derfor snakkede jeg med chefen, og fik ændret mine vilkår for stillingen..

    Jeg tror bestemt også det er fornuftigt at du snakker med lægen om det.

    Evt. noter hvornår samt hvor ofte du har plukveerne, så du kan fortælle rimelig præcist hvor ofte du oplever dem..


  • #11   29. maj 2011 ACS - min har gjort ondt hele vejen... men det har ikke betydet spor, har haft en fuldstændig problemfri graviditet og havde ikke åbnet mig spor for 2 uger siden til jordmor, selvom jeg havde nogen mens jeg lå på briksen, og baby stod fast i bækkenet.
    Tror det er ret uundgåeligt at plukveer gør ondt, hvis man er en af dem der i forvejen har mange andre smerter i muskler og ligamenter.


  • #12   29. maj 2011 ACS-- Jeg ville også virkelig ønske jeg kunne lave sådan en aftale med min chef. Men med det job jeg har, er det bare ikke en mulighed. (jeg er salgsleder, så jeg skal være med over alt). Det er gudskelov kun engang imellem de gør ondt, ellers er de bare ubehagelige. Men jeg vil helt sikkert snakke med min læge om det når jeg skal derop, så vil jeg bruge næste uge på at notere lidt ned.

  • #13   29. maj 2011 Rikke,
    det er jo fint at din graviditet har været problemfri, men det ændrer ikke på at man alle steder får at vide at plukveer ikke skal gøre ondt, blot være ubehagelige.
    Og gør de ondt, er det højst sandsynligt et signal fra kroppen, og det bør man lytte til, da det KAN ende galt. Ikke dermed sagt at det nødvendigvis gør det.

    men man skal immerværk lytte til de signaler kroppen sender, og jeg synes bestemt TS skal nævne det for lægen i næste uge. Så kan det være lægen (eller JM evt.) mener det ikke er noget, men det kan også være noget..

    TS,
    fornuftigt.. Plukveer er jo ikke sjove, men de skal helst ikke gøre deciderede ondt.. Og jeg synes personligt selv at man tydeligt kan mærke når de er lidt for voldsomme.. Altså, når man kun er lidt over halvvejs og f.eks har regelmæssige plukveer, så er det jo ikke optimalt, og så bør man tage det som et vink med en vognstang.

    Men fornuftigt lige at snakke med lægen om det smiley


  • #14   29. maj 2011 ACS - helt enig i, at hvis man er i tvivl om, om alt er som det skal være, skal man spørge lægen eller jordmor...
    Siger bare, at plukveer altså godt kan gøre smadder ondt, selvom man får at vide at de ikke må gøre det. Og at det ikke altid er skadeligt selvom de gør.


  • #15   29. maj 2011 Rikke,
    helt enig..

    Mine gjorde også smadderondt, men der var intet galt. Altså, udover at jeg liiige skulle slappe lidt af..

    Men intet skadeligt, og baby er stadig derinde og har det fint..


  • #16   30. maj 2011 ACS - også min baby... hun er lige skudt til 3100 g hos jordmor i dag... så nu er hun ved at være en stor pige.
    Og så længe man ved at hun har det godt, så lever jeg med at mine plukveer gør avs.


Kommentér på:
Plukveer

Annonce