{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.242 visninger | Oprettet:

Nedsat tid, umuligt? {{forumTopicSubject}}

Hej piger.

Jeg har lgie haft fat i min læge, og han siger at man ikke kan få en delvis sygemelding når man er gravid med mindre man har bækkenløsning.

Kan det virkelig passe???

Sagen er nemlig at jeg arbejder i butik, som leder, og går rigtig, rigtig meget i løbet af en dag. Og nu hvor jeg er halvvejs, kan jeg bare ikke gå og stå i så mange timer længere. Det er jo tit 8-9 timer om dagen jeg står op.

Mmin læge fortæller mig så at det godtager kommunen ikke som en delvis sygemelding. Og det kan jeg simpelthen ikke forstå, for har rigtig mange kolleger der har fået sådan en nu her.

Det kan da ikke passe at jeg skal ligge mig helt syg allerede.

Håber i kan hjælpe mig lidt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nedsat tid, umuligt?
  • #1   9. maj 2011 Jeg har været delvis sygemeldt og delvis på arbejde i min graviditet, og det var ikke mens jeg havde bækkenløsning, så kan ikke forstå det ikke skulle kunne lade sig gøre ??

  • #3   9. maj 2011 Jeg fik en delvis sygemelding da jeg ventede nr 2. Jeg havde haft problemer med en meget slem forstoppelse og da jeg var klar til at komme tilbage efter 4 ugers sygemelding, blev det kun på en delvissygemelding, for at sikre at jeg ikke kom tilbage med en forstoppelse.

  • #4   9. maj 2011 når du er gravid har du krav på at holde 5 mins pause for hver time, sådan var det ihvertfald da jeg arbejdede i bilka og var gravid, og tror da ikke ngen får ondt i deres bagdel over at du lige sætter dig lidt efter behov.

  • #5   9. maj 2011 Camilla-- Jeg er udemærket godt klar over at jeg ikke er syg, men jeg kna jo netop ikke fp kortere vagter. Det er ligesom det hele humlen går ud på. Rigtig mange af mine kolleger har fået det når de har været gravide, fordi det er fysisk hårdt at stå op så længe som vi gør.
    Når mange andre kan, hvorfor kan jeg så ikke? Det er bare det jeg mener.

    Sabrina-- Der er desværre ingen af den slags regler der hvor jeg arbejder. Har tjekket mine papirer igennem.

    Tania-- Problemet er at vi i forvejen har skåret ned på personale, så min samvittighed kan simpelthen ikke få mig til at sidde og glo. Jeg er jo netop ikke syg, "bare" gravid.



  • #6   9. maj 2011 Syns fadme det er nogle mærkelige regler.......... De gælder for nogle, og når man ikke er gravid, er det super nemt at få en sygemelding, men som gravid kan man ikke få en noget som helst.....


  • #8   9. maj 2011 Pernille jeg forstår dig fuldt ud over du er sur over det... Man kan blive deltidssygemeldt, men lægen sygemelder ved graviditet kun hvis der er noget galt, som fx BL eller hvis man har arbejde der kan skade fosteret... Men kender alt for godt den følse der ligger i, at alle andre bare går til lægen og siger mig hoved gør onddt, kan ikke overskue at arbejde og bum så står de med en sygemelding i hånden...

  • #9   9. maj 2011 jeg blev delvis sygmeld 5 dage inden jeg gik af på barsel pga jordmoren sagde jeg skulle jeg havde alt forhøjt blodtryk og skulle ligge mig til og sove 1 time om formiddagen og 1 time om eftermiddagen fordi når jeg stod op kl 5:30 uden og være nede og ligge før jeg gik i seng igen ved 23 tiden det var ikk sundt men med mit arb kunne jeg ikk ligge mig til og sove 1 time her og der så jeg var kun på arb fra 7 til 11 de sidste 5 dage inden barsel hvilket jeg var lidt ked af men det vaR faktisk rart være hjemme og sove ldt så fik man jo mere overskud til ander ting så det passer ikk helt hva din læge siger ellers er mit bare en undtagelse det ved jeg ikk..

    (skal lige siges jeg arb i hjemmeplejen)


  • #10   9. maj 2011 Tania-- Jeg fatter bare ikke hvordan så mange af mine kolleger så har kunne få det, og kun en af dem havde BL.

    Jeanne-- Jeg er såmænd ikke sur over det, jeg forstår det bare ikke.... Jeg ved jo godt jeg ikke er syg, men jeg vil gerne passe på mig selv og min lille pige, også kan jeg bare ikke arbejde på gulvet i 40 timer om ugen.

    Hippo-- Ved ikke omm det er noget andet hvis man er kommunalt ansat.


  • #12   9. maj 2011 Victor-- Ja det var jo også sådan jeg troede det hang sammen. At jeg kunne gå ned i tid, så de kunne få refusion og dermed få en anden til at dække de timer hvor jeg mangler..... Må jo bare prøve at snakke med min chef igen.

    Tania-- Nej, det er hun bestemt ikke interesseret i. Men problemer er at ejg ikke kan undværes i butikken fordi vi allerede mangler en fuldtid.

    Ååååh hvor er det irriterende altså....


  • #14   9. maj 2011 Camilla-- Jeg kan ikke sidde ned i løbet af dagen andet end til pauser, for der er ingen opgaver at tage udover det der i butikken.

    Tania-- Ja jeg må prøve at snakke med min chef igen. Ved ud om man så selv skal betale de pauser også? For vi betaler selv for vores pauser nu jo....


  • #16   9. maj 2011 Jeg prøver at ringe til min jordemoder nu her, så tager jeg den derfra.

    Tak for hjælpen piger.

    Victor-- Ja det er nemlig rigtig mange timer at stå og gå. Men det ville være fint bare at gå lidt ned i tid, så kan jeg godt klare nogle måneder endnu. Da jeg ikke ellers er besværet af min graviditet. Men tak for svar.


  • #17   9. maj 2011 Jeg kunne da få en fuld sygemelding pga de smerter jeg har i musklerne, uden at bede om den... jeg tog bare ikke imod det, da jeg synes det var lidt voldsomt.

Kommentér på:
Nedsat tid, umuligt?

Annonce