{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.062 visninger | Oprettet:

FORVIRRET :/ {{forumTopicSubject}}

Hej piger.

Jeg har netop været oppe ved lægen, til et første lægetjek. Jeg er idag 5+4 uger henne. Jeg er helt regelmæssig i cyklus, og har oven i købet krydset dagene for min periode ned i min kalender, så altså ingen tvivl om hvornår den har forløbet.

Alligevel siger hun så, Gud hjælpe mig: "Du er i hvert fald ikke kun 5 uger henne, for så ville din livmoder ikke være hævet endnu, og jeg kan tydeligt mærke den - så jeg vil skyde på en 7-8 uger".

Jeg er snotforvirret og aner ikke hvilket ben jeg skal stå på. Det er ikke en ændring der som sådan betyder noget, men nu kan jeg bare slet ikke få den til at passe med min cyklus..

Spørgsmålene hobede sig bare pludselig op omkring mig;
- Er jeg blevet gravid i den forrige cyklus og så bare har haft menstruation? (Men så ville jeg vel være fire uger ekstra henne, og det mente hun ikke..)
- Er det fordi der måske er to at livmoderen er hævet tidligere? (det aner jeg ikke om den gør ved tvillinger, gør i?)
- Har hun simpelthen mærket forkert, og jeg er som planlagt 5+4?

Trods uenigheden, vil de stadig ikke sende mig til scanning, for alt ser fint ud.
Så jeg må nok vente til først i maj, og så må vi se om jeg er 10 eller 12 uger henne der..

Blev simpelthen lige nødt til at dele tankerne, og høre om i har et muligt forslag smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  FORVIRRET :/
  • #1   6. apr 2011 Grunden til at de ikke vil sende mig ind, er desværre, at Region Syddanmark, pr.1. januar 2011, skal spare, og derfor har lavet en ny fødeplan, hvor de har lagt Terminsscanning og NF sammen, for at spare penge.

    Ved du hvad en scanning koster?


  • #3   6. apr 2011 Du kan ikke regne helt med din cyklus.

    Jeg har ALTID kunne mærke min ægløsning, og har altså derfor været helt sikker på min cyklus, de sidste 11 år. Slet ingen tvivl om det, og regelmæssig mens fra første gang jeg fik mit lort..

    Lige pludselig stod jeg med en udebleven mens, og en positiv test. Ifølge beregning fra sidste mens-dag ville jeg være i 4./5. uge (altså, et par dage over tid), men jeg har kun haft sex een gang, det sidste år, så det VED jeg ikke passer.
    Jeg blev gravid på dag 4. af min mens. Sidstedagen altså...

    Jeg aner ikke hvordan, men sådan noget sker af og til, så undfangelsen behøver ikke nødvendigvis være sket imellem to blødninger smiley


  • #5   7. apr 2011 Sus: Vi har også snakket lidt om det muligvis kunne være fordi der skulle gemme sig en ekstra derinde, så vi er meget spændte på NF nu smiley Men jeg ved ikke om der allerede er forskel på om der er én eller to så tidligt i forløbet..

Kommentér på:
FORVIRRET :/

Annonce